Simone van der Vlugt - Ginevra

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor Marjo » 24 Aug 2017, 20:19

Hè, lekker, weer zo'n historisch verhaal van Simone van der Vlugt!

Lees meer: http://www.leestafel.info/simone-van-der-vlugt-v

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: #Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor berdine » 25 Aug 2017, 10:19

Is het ook spannend, Marjo?

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: #Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2017, 10:27

Die vraag is best lastig te beantwoorden. Het is voor de ervaren lezer al wel duidelijk hoe het af zal lopen, maar de vraag is hoe dat gaat gebeuren. Dat is wel een spanningsboog. Maar puntje-van-je-stoel wordt het nooit.
Er zit een speciaal element in het verhaal, waardoor het niet zozeer spannender wordt, maar zeker wel interessanter. Vooral als je 'in die tijd leest.'

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: #Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor berdine » 25 Aug 2017, 10:38

Dan denk ik,dat het eerder een boek voor mij is, dan voor de oude dame, voor wie ik boeken uitzoek. Die houdt meer van allerlei wantoestanden in die tijden, zo van "Och, och, och, guttegut, nou, nou, nou".

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: #Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2017, 10:42

Nou zulke uitroepen kan ze best slaken hoor. Verboden liefde en onderdrukking van de vrouw?

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: #Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor berdine » 25 Aug 2017, 11:19

Nou ik heb het dan toch maar op haar wensenlijst gezet. Dank je wel.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: #Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor Dettie » 26 Aug 2017, 16:30

Zoals je weet wat ik niet heel enthousiast over haar vorige historische volwassenenboek 'nachtblauw' terwijl ik haar historische kinderboeken heerlijk leesvoer vindt. Niet dat het een akelig boek was maar haar kinderboeken léven.

Het verhaal zelf vond je niet een herhaling Marjo? Dit gegeven; meisje wil leren, maar dat mag niet en ze mag ook al niet met de man van haar keus trouwen en wordt uitgehuwelijkt, is al heel vaak beschreven. Vond je het toch weer de moeite waard om zo'n verhaal met dergelijke strekking te lezen?
Simone van der Vlugt schrijft natuurlijk lekker maar toch vroeg ik me dat wel af.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Simone van der Vlugt - Ginevra

Berichtdoor Marjo » 26 Aug 2017, 19:15

Ze wil de legende vertellen, en dit is dus het verhaal van die legende.
Ik heb Nachtblauw nog niet gelezen, maar ik weet wel dat Ik een boek als Jacoba van Beieren mooi vond. Niet alleen voor jongeren toch?

Bij 'leven' kan ik me niets voorstellen, maar erg diep gaat ze niet in dit vrij dunne boek. Ze schetst het leven in Fiorenza van toen, rondom die legende. Dat is het. Dus dan denk ik dat je dit ook niet mooi zal vinden. Maar dat woord gebruik ik ook niet...


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten