Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Dettie » 24 Aug 2017, 12:13

In dit boek maken we via Emma Malloy kennis met de wereld van de mijnwerkers woonachtig in het Amerikaanse mijnstadje met de toepasselijke naam Coal River. Het is 1912 en de voorzieningen en werkomstandigheden voor de arbeiders zijn nog erbarmelijk. De mijngangen zijn slecht onderhouden en staan constant op instorten, wat ook regelmatig gebeurt. Zelfs kinderen worden ingezet bij de levensgevaarlijke breker, de machine die brokken kolen in fijnere stukken breekt. En dat terwijl het bij wet verboden is om kinderen onder de twaalf jaar in dienst te nemen.

Lees verder http://www.leestafel.info/ellen-marie-wiseman

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Annemarie » 24 Aug 2017, 14:16

In eerste instantie leek het me wel een goed boek maar toen je met de vergelijking met Danielle Steel en Catherine Cookson kwam, werd ik toch iets minder enthousiast.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Dettie » 24 Aug 2017, 15:07

Catherine Cookson heb ik vroeger best graag gelezen. Kathy Mulholland, Het geslacht mallen en zo, maar op gegeven moment was het over.
Danielle Steel ben ik nooit een echte fan van geweest. Beetje weinig inhoud vind ik, behoorlijk oppervlakkig allemaal.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Annemarie » 24 Aug 2017, 15:39

Ja, het is net of dit soort boeken een soort maximum aantal heeft. Eerst zijn ze best aardig maar ineens is de liefde voorgoed voorbij.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Marjo » 24 Aug 2017, 16:39

En toch heb ik van dat andere genoten 'wat ze achterliet'. Zeker, een groot zwijmelgehalte, maar toch lees ik dit liever dan al die 'eigen verhalen over wat voor ellende mensen allemaal meemaken. Dan liever romantiek bij een historisch gegeven.
En eigenlijk lees ik nog steeds graag een Cookson, even tussendoor. Danielle Steel heeft me nooit kunnen bekoren, er moet meer in zitten. Cookson heeft dat, en dat ene boek van Wiseman dat ik las ook.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Dettie » 24 Aug 2017, 17:40

Ja Cookson vind ik ook beter dan Steel. Ik heb echt genoten vroeger van haar boeken, leefde helemaal mee met de personages en was altijd blij als er weer een nieuw boek van Cookson in de bibliotheek stond. Maar ineens was het over.
De Tilly Trotter boeken van Cookson schiet me ook ineens te binnen. Heerlijk vond ik die.

Cookson heeft veel geschreven... http://www.boekbeschrijvingen.nl/cookso ... okson.html

Wiseman kende ik nog niet.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Marjo » 24 Aug 2017, 19:43

Maar je hoeft niet meer dus? Het is ook lekker als je kunt besluiten dat een bepaalde schrijver niet jouw smaak is.
Ik denk dat ik haar wel ga volgen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Dettie » 25 Aug 2017, 12:56

Ik weet het niet Marjo, of ik niet meer hoef. Ik vond dit boek wel aardig maar geen hoogvlieger, teveel neigen naar een damesroman, maar als ik de beschrijving van 'Wat ze achterliet' lees, dan klinkt dat wel heel aantrekkelijk.
De brekerjongens gaan naar jou dus je kunt zelf oordelen. Ben heel benieuwd wat jij er over te zeggen hebt.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Marjo » 25 Aug 2017, 12:59

Ik ook!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ellen Marie Wiseman - De brekerjongens

Berichtdoor Marjo » 08 Jul 2018, 14:34

Ik geef je helemaal gelijk. Er ontbreekt iets in dit boek wat er in dat andere boek van haar wel zat: gevoel en diepgang. Dit blijft allemaal te veel aan de oppervlakte, Zelfs de romance overtuigt niet.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten