Anna McPartlin - Alles tussen ons

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Anna McPartlin - Alles tussen ons

Berichtdoor Dettie » 24 Mei 2017, 13:34

Een boek over twee Ierse vriendinnen, Eve en Lily, die in hun jonge jaren lange tijd lief en leed met elkaar deelden...

Lees verder http://www.leestafel.info/anna-mcpartlin

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Anna McPartlin - Alles tussen ons

Berichtdoor Annemarie » 24 Mei 2017, 14:29

Ik vond het verhaal best goed klinken maar toen jij schreef dat het een beetje een "soapkarakter" heeft, was het grotendeels met mijn enthousiasme gedaan. Deze onderwerpen hadden best wat serieuzer gebracht mogen worden, lijkt me.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Anna McPartlin - Alles tussen ons

Berichtdoor Dettie » 24 Mei 2017, 14:35

In feite zijn ze ook wel serieus, misschien is het soapkarakter te heftig gesteld maar ik wist het niet anders onder woorden te brengen.
In een soap gebeurt ook heel veel, in feite best serieuze zaken, maar het gaat - in mijn ogen - net niet diep genoeg allemaal. Die diepgang miste ik hier ook wel. Er gebeurt teveel in het boek en sommige dingen lopen wel heel makkelijk qua gevoelens.
Ik weet niet of je de boeken van Judith Krantz kent? Als je die wel kent dan weet je precies wat ik bedoel. Dat zijn geen damesromannetjes maar ook geen grote romans daarvoor is het te oppervlakkig (vind ik).
Je mag het lezen als je wilt, dan stuur ik het wel naar je. Kun je zelf oordelen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Anna McPartlin - Alles tussen ons

Berichtdoor Annemarie » 24 Mei 2017, 14:39

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik mis in dat soort boeken ook altijd de diepgang.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Anna McPartlin - Alles tussen ons

Berichtdoor Marjo » 24 Mei 2017, 17:32

Toen ik zag van welke schrijfster je een boek gelezen hebt, vroeg ik me al af hoe je tot deze keuze was gekomen.
Ik heb dat van Rabbit gelezen, en meen te weten wat je kan verwachten. En dat blijkt dan ook uit jouw verslag.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: # Anna McPartlin - Alles tussen ons

Berichtdoor Dettie » 24 Mei 2017, 20:14

Het leek me een mooi boek, gezien de beschrijving.
Maar die beschrijving is jammer genoeg interessanter dan het boek daadwerkelijk is.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten