Ish Ait Hamou - Als je iemand verliest die je niet kan verliezen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
lezerAOA
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 Mar 2021, 14:33

Re: Ish Ait Hamou - Als je iemand verliest die je niet kan verliezen

Berichtdoor lezerAOA » 21 Mar 2021, 15:15

raniahaddad schreef:
Marjo schreef:Iedereen heeft een andere beleving bij het lezen, de mijne is niet zo strikt. Iemand schreef ooit:
'als er in een fantasyverhaal na 200 pagina's iemand ineens een takje oppakt en daarmee wonderlijke dingen kan doen, terwijl dat eerder niet het geval was, dan kan dat niet.'Ik vind dat het juist een kenmerk is van fantasy dat dingen altijd kunnen!
Maar goed, dit was geen fantasyverhaal, het is een verhaal dat mij raakte, en waarin ik me niet stoorde aan dingen die in de werkelijkheid niet zouden kunnen gebeuren. Hoewel??


Helemaal eens met je! Ik vind echt dat Ish erin is geslaagd om ons te raken via een fictieve boek! Men moet wel niet vergeten dat hij dit boek voor de campagne TeGek?! heeft geschreven. Ik heb zelf niet het gevoel gehad dat het een uitgevonden verhaal is. Alles had een logische opbouw. De gevoelens en het verhaal leken zo 'echt', zo reëel. Het was echt zo gemakkelijk om je in Sheïla en Souleymane in te leven. Dit sensatie had ik nu ook bij zijn boek Cécile. Ish is echt één van de enige auteurs die mij weet te raken en zonder te vergeten dat het boek slecht 109 pagina's telt. Ongelooflijk gewoon!
Ik ben echt benieuwd naar zijn volgende boeken, echt waar zijn boeken verdienen gewoon om het steeds keer opnieuw te lezen.



Hoewel ik het ermee eens ben dat Ish erin geslaagd is indruk te maken op mensen, denk ik toch dat dit verhaal fictief is. Persoonlijk vind ik het een eenvoudig verhaal, en heeft dit boek geen logische structuur, omdat het moeilijk was om tijdens het lezen de tijdsprongen te kunnen volgen. Bovendien ben ik het ermee eens dat de personages ons ontroerd hebben en we ons gemakkelijk konden inleven. We kennen de personages zonder ze echt te kennen en weten ongeveer wie ze werkelijk zijn. Zoals u zei, telt het boek maar 109 pagina's. De auteur weet hoe hij zijn boodschappen moet overbrengen, daarom maakt dit het boek authentiek.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten