Renske Jonkman - Gibraltar

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Renske Jonkman - Gibraltar

Berichtdoor berdine » 07 Mei 2017, 11:42

Samenvatting: Twee geliefden, Tobias en Ezra, leiden een tamelijk volmaakt bestaan: ze zijn slim, beloftevol, aantrekkelijk en wonen in een ruim appartement midden in de stad. Terwijl de vrijgevochten filmmaker Tobias werkt aan zijn grote doorbraak, klimt Ezra als creatief directeur omhoog binnen de harde reclamewereld. Maar het dagelijks leven kent ook een andere werkelijkheid. Tobias verhult dat er niets uit zijn handen komt, terwijl Ezra er afwijkende ideeën over de liefde en het leven op nahoudt. Ezra besluit de veilige cirkel te doorbreken en haar vader op te gaan zoeken in Essaouira, Marokko. Tegen Tobias’ zin in laten ze zomaar alles achter zich en ze trekken naar het zuiden. Samen maken ze een reis die zowel vooruit als achterwaarts door de tijd beweegt. Terwijl Tobias vlucht in zijn verbeelding en droomt van thuiskomen, slaat bij Ezra de werkelijkheid steeds harder in.
In Gibraltar scheren geliefden langs elkaar heen, al lijken ze elkaar zo nabij. Zoals Afrika en Europa bij Gibraltar bijna samenkomen. Bijna.


Nare roman, waarin Tobias zich aan één stuk door zorgen maakt over Ezra, die weigert te vertellen waarom ze zich zo vreemd gedraagt en Ezra zich totaal niets aan Tobias gelegen laat liggen.

Lees verder http://www.leestafel.info/renske-jonkman

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Renske Jonkman - Gibraltar

Berichtdoor Annemarie » 07 Mei 2017, 20:14

De recensie is heel boeiend en goed geschreven maar ik denk dat ik het boek toch maar oversla. Ik vrees dat ik me kapot zal ergeren.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Renske Jonkman - Gibraltar

Berichtdoor berdine » 07 Mei 2017, 21:15

Ja dat heb ik ook gedaan... :mrgreen:

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Renske Jonkman - Gibraltar

Berichtdoor Annemarie » 07 Mei 2017, 21:39

Snap ik helemaal! In ieder geval weet de schrijfster het dan wel overtuigend te brengen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten