Jack Cheng - Ik zie je in de kosmos

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Jack Cheng - Ik zie je in de kosmos

Berichtdoor Annemarie » 08 Apr 2017, 14:44

Een fijne "roadmovie" over een eenzaam jongetje dat bijzondere vriendschappen sluit.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/jack-cheng

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Jack Cheng - Ik zie je in de kosmos

Berichtdoor berdine » 08 Apr 2017, 14:57

Wat moet ik me voorstellen bij "Het hele boek bestaat uit de uitgeschreven geluidsopnames die Alex voor de aliens heeft gemaakt"?
Het lijkt me een aandoenlijk verhaal!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Jack Cheng - Ik zie je in de kosmos

Berichtdoor Annemarie » 08 Apr 2017, 15:06

Alex spreekt doorlopend alles wat hij doet of heeft gedaan op zijn iPod in. Dat apparaatje heeft een opnamefunctie. Het boek bestaat uit deze opnames. Dus niet alleen wat hij inspreekt maar ook bijvoorbeeld dingen die je op de achtergrond hoort of andere mensen die iets zeggen. Klinkt chaotisch maar dat valt gelukkig erg mee.

Het is zeker een aandoenlijk verhaal. Het is vooral een gezellig verhaal maar het blijft natuurlijk raar dat een elfjarig jongetje op reis gaat zonder dat iemand hem mist. Later in het verhaal wordt dieper op dat thema ingegaan.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Jack Cheng - Ik zie je in de kosmos

Berichtdoor berdine » 08 Apr 2017, 15:17

Ik had begrepen dat hij alleen aardse geluiden de kosmos in wilde sturen, maar daar horen dus blijkbaar ook gesprekken bij.
Och, het jongetje heeft een depressieve moeder of een met een psychische aandoening en is dus blijkbaar al heel jong zelfstandig geworden. Niet zo gek. Misschien was het ook net vakantie, zodat hij niet op school gemist wordt?

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: # Jack Cheng - Ik zie je in de kosmos

Berichtdoor Annemarie » 08 Apr 2017, 15:29

O, dan heb ik dat misschien niet duidelijk genoeg uitgelegd. De astronoom Carl Sagan zond alleen aardse geluiden de ruimte in maar Alex voegt er, naast nieuwe geluiden, een compleet reisverslag/dagboek aan toe.

Alex zou in totaal drie dagen weg zijn. Hij vertelt dat zijn beste vriend niet mee kan omdat hij met zijn familie op vakantie is. Er is dus geen school. Waarom zijn moeder helemaal geen alarm slaat, wordt later verklaard. Het is al vroeg in het boek duidelijk dat het niet goed met haar gaat.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten