Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Dettie » 03 Apr 2017, 11:50

Laura weet niet wat ze hoort als blijkt dat haar werkgever, Anthony Peardew, haar zijn huis met de hele inboedel nagelaten heeft. Maar... dat deed hij niet zomaar, er staat wel wat tegenover. Anthony had namelijk een heel bijzondere bezigheid - het was zelfs zijn levenstaak - hij verzamelde verloren voorwerpen.

lees verder http://www.leestafel.info/ruth-hogan

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Marjo » 03 Apr 2017, 15:55

Vakantieboeken moeten er ook zijn...

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Annemarie » 03 Apr 2017, 18:11

Het klinkt als een fijn, maar ook een wat druk boek. Ik vind een beetje gezellige chaos altijd wel leuk maar het kan natuurlijk ook iets te veel van het goede zijn.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Dettie » 04 Apr 2017, 10:05

Ja vakantieboeken moeten er ook zijn, maar de flap beloofde meer dan het werkelijk was.
Ik ben ook niet helemaal negatief over het boek maar het verhaal neigt meer naar een romannetje met een streepje meer dan naar een Roman met hoofdletter. Het verhaal werd soms wel erg onvoorstelbaar en hing vooral tegen het eind van toevalligheden in elkaar, dat vond ik jammer. Het idee is erg leuk maar de schrijfster propte er teveel verhalen in over teveel verschillende mensen.

Dettie

Marj0
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 Apr 2017, 20:12
Contact:

Re: Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Marj0 » 24 Apr 2017, 20:19

Helemaal mee eens. Het is een geinig boek, maar ik vond hem zelf ook wat chaotisch lezen door de vele heen-en-weer-sprongen.
Een erg leuk idee voor een boek, maar een paar verhaallijnen minder en meer diepgang was niet erg geweest.

Fijne avond,
Marjolein

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Dettie » 26 Apr 2017, 09:03

Welkom bij Leestafel Marjolein.

Ja het is echt een vakantieboek, alles blijft aan de oppervlakte. Ik vond de verhalen die Anthony schreef rond de gevonden voorwerpen trouwens erg storend, het voegde weinig toe, hoewel ze uiteindelijk toch weer in het hoofdverhaal verweven werden. Maar ja, niet elk boek kan helemaal geweldig zijn.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Marjo » 14 Aug 2017, 08:46

Inderdaad, die verhalen vind ik ook storend, dus ik begon met die over te slaan. Maar wat overbleef, pft, nee hoor, niks voor mij. Toch is het gegeven aardig. Het is dus de schrijfster die niet weet te overtuigen, mij niet tenminste.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ruth Hogan - De bewaarder van gevonden voorwerpen

Berichtdoor Dettie » 14 Aug 2017, 12:25

Ja jammer hè, het idee op zich is erg leuk, maar het is niet echt goed uitgewerkt.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten