Anita Brookner - Hotel du Lac

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Anita Brookner - Hotel du Lac

Berichtdoor Dettie » 27 Feb 2017, 12:53

"Dat Anita Brookers roman Hotel du Lac in 1984 de belangwekkende Man Booker Prize won, veroorzaakte literaire commotie. Want hoe kon juist dit boek, dat door velen werd afgedaan als een 'vrouwenromannetje' zo'n prestigieuze prijs winnen?
De vooringenomen snobs hadden ongelijk: in werkelijkheid was Brookner een enorm belezen en begaafd auteur en de faam van Hotel du Lac groeide tot ongekende hoogte. Het is de meest tijdloze roman van de twintigste eeuw." [...]
(Flaptekst Hotel du Lac)

Lees verder http://www.leestafel.info/boeken

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Anita Brookner - Hotel du Lac

Berichtdoor Marjo » 27 Feb 2017, 13:22

Oeps, ik ben ook een vooringenomen snob. Maar ik was al wel van plan het boek eerst zelf eens te lezen. Al weet ik na jouw beschrijving niet of ik het kan waarderen..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Anita Brookner - Hotel du Lac

Berichtdoor Dettie » 27 Feb 2017, 16:50

Daar zat ik nog aan te denken Marjo, of jij het wat zou vinden. Ik denk dat er te weinig gebeurt, iets wat jij niet echt graag leest.
Het is een heel klein wereldje natuurlijk waarin Edith verkeert. Ik houd er wel van maar ik vind De avonden van Reve of De hondenkoning van Walter van den Berg of De kamer van Karlsson ook fijn om te lezen. En daar heeft het qua actie wel weg van.

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Anita Brookner - Hotel du Lac

Berichtdoor Marjo » 27 Feb 2017, 19:31

Tja, ik zal het dan gewoon moeten proberen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten