Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Dettie » 03 Feb 2017, 14:25

Het zal je gebeuren, de liefde van je leven stuurt je na twintig jaar ineens een mailtje en binnen de kortste keren is het contact - en de aantrekkingskracht - weer als vanouds... Alleen zijn jullie beiden inmiddels getrouwd. Zij woont in Australië, jij in Engeland.

Dit overkomt Adam Sharp. Zomaar op een dag krijgt hij een mailtje van Angelina Brown, er staat niet meer in dan 'Hoi'. Maar dat kleine woordje zet zijn leven helemaal op zijn kop. Onmiddellijk gaan zijn gedachten naar vroeger...

lees verder http://www.leestafel.info/graeme-simsion

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Renate » 03 Feb 2017, 16:02

Klinkt weer als een echt boek voor mij. Voorlopig zal ik geduld moeten hebben.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Annemarie » 03 Feb 2017, 19:10

Ik moet hoognodig eens wat gaan lezen van deze auteur. Dit lijkt me ook weer een leuke.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Renate » 05 Jun 2018, 19:25

Mijn geduld is beloond, want inmiddels ligt het boek hier en waarschijnlijk ga ik er vanavond in beginnen.

Gek, ik ben niet zo dol op romantische verhalen over relaties, maar de boeken van Graeme Simsion kan ik wel verdragen. En muziek maakt het natuurlijk extra aantrekkelijk.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Dettie » 05 Jun 2018, 21:35

O ik ben eerruuug benieuwd Renate wat je van dit boek vindt.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Renate » 06 Jun 2018, 07:22

Dat hoor je nog wel. Ik ben er nu in bezig, maar nog niet erg ver. Vanmiddag met m'n lieve kleine kater naar de dierenarts, dus in de wachtkamer kan ik weer lezen. Ik ben benieuwd of de kat weer aan is gekomen en hoeveel. Bij het vorige bezoek was hij 2 ons aangekomen in vergelijking met z'n gewicht van 6 weken eerder. Nu zijn we weer 6 weken verder. Naar aanleiding van het boekje van Dorinde van Oort vraag ik me af wat mijn kat in een interview zou zeggen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Dettie » 06 Jun 2018, 10:10

Hij zou vast zeggen dat hij een lief baasje heeft, die goed voor hem zorgt.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor berdine » 06 Jun 2018, 12:58

Nou misschien kun je een stukje schrijven in de trant van Dorinde van Oort als je het boekje gelezen hebt! Zou leuk zijn!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Renate » 13 Jun 2018, 13:02

Nou, ik heb het boek uit. De muziek redde het boek wat mij betreft. Ik vond de Rosie boeken leuker.
Adam was niet onsympathiek, maar ik vond het allemaal wel erg vaag. Angelina lijkt hem een beetje te gebruiken, om Charlie te treffen. Dan besluit hij naar Londen terug te keren en halverwege keert hij toch weer om, om naar Angelina te gaan en later verandert hij toch weer van gedachten en keert hij terug bij Claire. Nee, ik vond het ergens wat te veel. En dan ook nog een foutje, want de verleden tijd van scheren (als het om het scheren van een baard gaat) is schoor en niet scheerde, dat alleen gebruikt wordt in een ander verband.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Dettie » 13 Jun 2018, 14:05

Ja ik vond deze beter dan de Rosie boeken. De man van Angelina, wist wel dat Adam haar grote liefde was en daagde haar én Adam uit.
Helemaal weet ik het verhaal niet meer. Maar ik vond het fascinerend hoe allerlei gevoelens tegen elkaar uitgespeeld werden en toch ook de innerlijke strijd en gevoelens goed naar voren kwamen. Aantrekken en afstoten. Heel knap gedaan.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Greame Simsion - Het beste van Adam Sharp

Berichtdoor Renate » 13 Jun 2018, 14:28

Tja, maar uiteindelijk keert Adam weer terug bij z'n vrouw. Adam mag dan wel de grote liefde van Angelina zijn, ze stoot hem toch steeds weer af, door met een ander te trouwen. Erg betrouwbaar vond ik haar niet. Mij kon het allemaal niet zo bekoren, ondanks Adam's liefde voor muziek.
Ik geef de voorkeur aan de Rosie boeken.
Misschien wat minder romantiek en meer gestuntel, maar daarom juist leuker.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten