Pieter Sparre - Onderhuids

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Pieter Sparre - Onderhuids

Berichtdoor Annemarie » 29 Jun 2016, 19:21

Dit boek heb ik niet met plezier gelezen. Vooral de fantasieën van een pedofiele man vond ik naar.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/pieter-sparre

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Pieter Sparre - Onderhuids

Berichtdoor berdine » 29 Jun 2016, 19:51

Dan zijn 222 blz. nog te veel hè? Raar dat zoiets uitgegeven wordt.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Pieter Sparre - Onderhuids

Berichtdoor Annemarie » 29 Jun 2016, 19:58

Als het onderwerp kindermisbruik heel integer aangepakt wordt, juist om begrip voor het slachtoffer te kweken, dan vind ik het juist een goed onderwerp. Maar in dit boek vond ik de verhaallijn over dit onderwerp alleen maar heel naar. Als ik het voor het zeggen had gehad, was het volledig geschrapt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Pieter Sparre - Onderhuids

Berichtdoor Dettie » 30 Jun 2016, 10:45

Zo! Dat is allemaal vrij grof ja als ik het zo lees. Het valt me op dat deze tendens in boeken steeds meer opkomt. Vrouwen worden weer stoeipoezen en lustobjecten, gekleurde mensen zijn weer zwarten en geen mens maar bijna een wild dier zonder enige beschaving enz. Het stoort me net als Annemarie enorm. Zeker in een tijd als deze waarin de situatie rond mensen uit een ander land toch al zo gespannen is...

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Pieter Sparre - Onderhuids

Berichtdoor Annemarie » 30 Jun 2016, 11:00

Dat schrijf je mooi, Dettie. Zo is het precies. Onze samenleving is al zo kwetsbaar. Dit verhaal bevestigt vooroordelen. De mening over buitenlanders wordt gebracht alsof het allemaal heel vanzelfsprekend is. Het is een algemene mening in het boek. Waar slaat dat op? Natuurlijk heeft de auteur de vrijheid om een verhaal volledig naar zijn zin te vormen maar ik heb dan gelukkig ook de vrijheid om het niet mooi te vinden.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten