Flaptekst: Sander Schwartz is een succesvolle onderzoeksjournalist bij een weekblad als een burn-out hem het werk onmogelijk maakt. Na zijn genezing groeit hij uit tot een gelauwerde schrijver, totdat op een dag zijn nieuwe roman door zijn uitgever geweigerd wordt en zijn leven opnieuw instort. Dat gebeurt hem vervolgens nog een paar keer (na een ongeluk, na het vertrek van een geliefde), en hij besluit zijn memoires te schrijven om erachter te komen waarom hij de kern van zijn leven steeds lijkt te missen. Zo wordt De vergever een roman over het moeizame proces om tot zelfkennis te komen en hoe je daarmee je leven kunt veranderen.
Geweldige schrijver! Ik had nog nooit iets van hem gelezen, maar dat gaat nu veranderen. Wat een prachtige zinnen maakt deze auteur! Geen mooie zinnen in de betekenis van poëtisch, maar rake, die je aan het denken zetten. Zo dun als het boek is, zo vol is het met scherpzinnige gedachten.
Lees verder http://leestafel.info/robert-anker
Robert Anker - De vergever
Re: Robert Anker - De vergever
Ik heb Een Soort Engeland gelezen. Dat is dezelfde schrijver toch?
Dat vond ik nogal pittig.
Dat vond ik nogal pittig.
Ja dat is ook van Anker. Wat bedoel je met pittig? Zwaar, taai, heftig?
Moeilijk leesbaar, dus dat wordt al snel saai.
Ik vond dit boek niet moeilijk leesbaar. Misschien is er iets veranderd. Ik probeer Een soort Engeland dan maar eerst. Benieuwd of ik er wel door kom.
En de bibliotheek heeft het al, dus ik kan het op m'n lijstje zetten. Helaas is het niet thuis, maar goed, ik heb nog zoveel liggen, dat ik hoop alles voor de vakantie uit te hebben.