Dit is het derde boek uit de serie 'Alle Toten fliegen hoch'. Vreemd genoeg is dit verhaal het zesde deel in de serie theaterstukken, waar de boeken op gebaseerd zijn.
Lees verder http://www.leestafel.info/joachim-meyerhoff
-
Joachim Meyerhoff - Ach, deze leegte, deze verschrikkelijke leegte
Re: Joachim Meyerhoff - Ach, deze leegte, deze verschrikkelijke leegte
Vreemd genoeg moet ik bij de boeken van Meyerhoff steeds denken aan de schrijver Ove Knausgard terwijl ik van beiden nog nooit een boek gelezen heb.
Ik moet wel lachen om deze zin. "Het boek begint met een beschrijving van de dagen in het huis van z'n grootouders, opgehangen aan de genuttigde dranken." Dat vind ik gelijk al bijzonder.
Zou je echt alle de delen van deze serie willen lezen Renate?
Dettie
Ik moet wel lachen om deze zin. "Het boek begint met een beschrijving van de dagen in het huis van z'n grootouders, opgehangen aan de genuttigde dranken." Dat vind ik gelijk al bijzonder.
Zou je echt alle de delen van deze serie willen lezen Renate?
Dettie
Ja, ik vind het heel boeiende verhalen. Ik zou ook de toneelstukken wel willen zien.
Is er iets niet goed in de zin, of maak ik onbedoeld een grap?
De dranken lijken in ieder geval centraal te staan in dit hoofdstuk. Aan het eind meldt de schrijver nog dat hij soms na een dag zo dronken is, dat hij met de traplift naar boven gaat.
Ik zie dat je nog wat kleine dingen aangepast hebt, voor zo ver ik me kan herinneren. De originele tekst heb ik namelijk niet bewaard.
In het boek wordt nog een paar keer gerefereerd aan z'n verblijf in de VS, hetgeen voor mij niet storend is, omdat ik het boek over z'n verblijf aldaar al gelezen heb.
Ik had ook een link geplaatst naar de Wikipedia, waarin een lijst van de toneelstukken, waar de boeken op gebaseerd zijn, staat.
Is er iets niet goed in de zin, of maak ik onbedoeld een grap?
De dranken lijken in ieder geval centraal te staan in dit hoofdstuk. Aan het eind meldt de schrijver nog dat hij soms na een dag zo dronken is, dat hij met de traplift naar boven gaat.
Ik zie dat je nog wat kleine dingen aangepast hebt, voor zo ver ik me kan herinneren. De originele tekst heb ik namelijk niet bewaard.
In het boek wordt nog een paar keer gerefereerd aan z'n verblijf in de VS, hetgeen voor mij niet storend is, omdat ik het boek over z'n verblijf aldaar al gelezen heb.
Ik had ook een link geplaatst naar de Wikipedia, waarin een lijst van de toneelstukken, waar de boeken op gebaseerd zijn, staat.
Nee hoor, de zin is goed, ik vind het een leuke zin. Ik zag het helemaal voor me, die familie die de hele dag door drinku en vond het wel een originele opening van een boek. Het sprak me juist erg aan, wat jij beschreef.
Ik heb verder niets aan je tekst veranderd, alleen de zin met de telescoop onder de recensie zelf gezet in plaats van helemaal onderaan.
ik zal de link naar wikipedia er nog bij zetten. Ik dacht dat ik hem erbij had gedaan, niet dus.
Dettie
Ik heb verder niets aan je tekst veranderd, alleen de zin met de telescoop onder de recensie zelf gezet in plaats van helemaal onderaan.
ik zal de link naar wikipedia er nog bij zetten. Ik dacht dat ik hem erbij had gedaan, niet dus.
Dettie
Ik wist niet meer of ik nu wel of niet had geschreven dat z'n verblijf in de VS een paar keer in het boek genoemd werd.
Ik wist niet goed of de zin over de telescoop nu eigenlijk wel in de bespreking thuishoorde. Het is in feite gewoon een foutje dat er waarschijnlijk doorheen is geglipt en het heeft weinig met het verhaal te maken.
Ik wist niet goed of de zin over de telescoop nu eigenlijk wel in de bespreking thuishoorde. Het is in feite gewoon een foutje dat er waarschijnlijk doorheen is geglipt en het heeft weinig met het verhaal te maken.
Op een gegeven moment moet je wel een beetje opletten in het boek want in een hoofdstuk over de grootmoeder komen verschillende mensen die Hermann heten voor.