Alicja Gescinska - Een soort van liefde

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Alicja Gescinska - Een soort van liefde

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2016, 09:50

Wat is liefde? Een vraag die iedereen zich in zijn leven wel eens stelt en waar de schrijfster, Alicja Gescinska, in dit boek als ware omheen cirkelt om zo steeds dichter bij de kern te komen.

We volgen, afwisselend per hoofdstuk, twee vrouwen, Elisabeth en Anna.

Lees verder http://www.leestafel.info/alicja-gescinska

Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Alicja Gescinska - Een soort van liefde

Berichtdoor Dettie » 16 Mar 2016, 18:37

Ik vind de cover zo bijzonder. Het lijkt wel of het de twee gezichten van liefde laat zien, de emotionele en rationele liefde, zoals jij zo mooi verwoordt in je recensie.

Prachtig citaat "Is het langer dan liefhebben, dat mensen na je dood nog van je blijven houden? Maar dan hangt dat liefhebben nog altijd af van degene die leeft, dus in zekere zin is de liefde niet langer dan het leven, maar even lang als het leven van de langste die liefheeft."
Zo is het eigenlijk wel. Mooi verwoord door de schrijfster.

Dettie
die hopelijk vanavond het interview gaat kijken.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Alicja Gescinska - Een soort van liefde

Berichtdoor Willeke » 16 Mar 2016, 19:32

Ja de cover is mooi, ik had er nog niet zo naar gekeken, maar het zou maar zo kunnen dat je gelijk hebt.
ik zag het gelukkig prominent liggen vandaag in de boekhandel, dit boek verdient een publiek.

Leuk dat je het interview gaat kijken, volgens mij ( uit mijn hoofd) gaat dat ook over het bovenstaande citaat.

Het boek stond vol prachtige citaten, ik kon bijna niet kiezen.

Vin dit echt een boek voor jou Dette, dus roep maar, al vrees ik dat je iets zult antwoorden met de woorden "stapels boeken" en "weinig tijd" er in.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten