Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Marjo » 06 Mar 2016, 13:14

Ik erken dat het goed geschreven is, knap in elkaar steekt, maar voor mij is er toch wel de kanttekening dat ik een verhaal als dit niet graag lees.

Lees meer: http://www.leestafel.info/inge-schilperoord

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Inge Schilperoord - Muidhond

Berichtdoor Dettie » 06 Mar 2016, 14:16

Nee, ik sta ook niet te trappelen, maar zoals je het beschrijft klinkt het wel als een knap geschreven boek.
Ik hoef het nog even niet te lezen. Maar het zou zomaar eens een winnaar kunnen zijn denk je?

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Marjo » 07 Mar 2016, 00:16

Dat kan heel goed zijn, vooral ook omdat het lijkt of dit soort boeken, dit soort verhalen hoog scoren. Het lijkt een hype, schrijven over alles wat een mens kan 'mankeren'. Schilperoord doet het heel goed, ze heeft inzicht en weet dat te vertolken, dus ja, het zou zomaar kunnen dat ze hoge ogen gooit.
Ik lees liever een gewoon verhaal, een lekker uit de duim gezogen verhaal, maar ja..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Dettie » 20 Jun 2016, 11:05

Er is hier een kort filmpje met de schrijfster te zien over dit boek

http://www.vandebutanttotbestseller.nl/ ... hilperoord

dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Dettie » 08 Sep 2016, 11:33

Ik ben ermee gestopt, werd helemaal akelig van het verhaal. Zo enorm somber en naargeestig.
Wel heel mooi geschreven maar ik werd er letterlijk beroerd van.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Marjo » 08 Sep 2016, 12:38

Kan ik me helemaal voorstellen. Zij is dan ook mijn winnaar niet.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Willeke » 16 Aug 2018, 09:23

Op aanraden van een vriendin met dit boek begonnen. met dezelfde aarzeling als ik hierboven ook lees. Schrijven kan ze wel zeg. Ben benieuwd hoe het verhaal verder loopt. Ik laat het weten.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Willeke » 27 Aug 2018, 16:21

En uit inmiddels. Met zeer gemengde gevoelens. Te erg om te lezen soms,sommige stukken ook over geslagen. Kindermisbruik is een van de weinige onderwerpen waar ik doorgaans echt niet over lees omdat ik het té erg vind om over te lezen.
Wel gedaan dus deze keer.
Het is knap geschreven, dat sowieso, de dreiging hangt vanaf pagina één boven het boek, dit kan niet goed aflopen, dat is vanaf het begin duidelijk.
De strijd om het goede te blijven doen, krampachtig, met schema's en schriftjes vond ik tamelijk aangrijpend,
en ik vond het behandel gedeelte uit het werkboek en zijn herinneringen ook erg interessant. Als dat geen raar woord is in deze context. Ik weet eigenlijk vrij weinig van wat er in klinieken aan behandeling gebeurd.

En verder vond ik het gewoon een hartverscheurend boek. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het niet uit lezen, maar het was toch een boek wat grote indruk maakte.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Inge Schilperoord - Muidhond (debuut)

Berichtdoor Dettie » 27 Aug 2018, 16:42

Dit boek heb ik inderdaad niet uitgelezen. Maar nu ik Marjo's recensie lees voel ik gelijk weer die enorme beklemming die me tijdens het lezen ook overviel.
Heel heftig boek, knap dat je het uitgelezen hebt!

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten