Ingrid de Vries - Verder is er niemand (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Ingrid de Vries - Verder is er niemand (debuut)

Berichtdoor Marjo » 26 Dec 2015, 17:49

Mooi van stijl en taal, maar het verhaal is somber.

Lees meer: http://www.leestafel.info/ingrid-de-vries
-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ingrid de Vries - Verder is er niemand (debuut)

Berichtdoor Dettie » 27 Dec 2015, 13:01

Ik vond nog een interview met Ingrid de Vries

De Vries doet niet moeilijk over waarom ze dit onderwerp heeft gekozen. ”Het is gedeeltelijk autobiografisch,” vertelt ze. ”In het boek heeft de hoofdpersoon met een moeder te maken die haar negeert. Zelf heb ik ook niet zo’n leuke jeugd gehad. In eerste aanleg was het hele boek autobiografisch, maar dat werkte toch niet goed. Daarom heb ik er delen bij verzonnen. Het was een bevrijding om te ontdekken dat dat mag, in fictie, dingen verzinnen! Als journalist kon ik dat nooit doen. Maar voor een boek mag je je eigen wereld bedenken en opschrijven. Toen dat kwartje viel, ging het snel.”

Onwillekeurig stuitte ze tijdens het schrijven op eigen herinneringen. ”Soms was dat wel pijnlijk, maar het werkte ook louterend. Door het boek te schrijven maak ik me nu niet meer boos om wat er vroeger gebeurd is. Ik begrijp het ook beter nu: mijn moeder had zelf ook een slechte jeugd. Ze heeft het zelf inmiddels gelezen ja,” lachend: ”Ze vond het een ’meesterlijk boek’ zei ze!”


Hier staat het hele interview http://bildtsepost.nl/cultuur/1801-ingr ... er-niemand

Dettie

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ingrid de Vries - Verder is er niemand (debuut)

Berichtdoor Marjo » 27 Dec 2015, 16:01

Goed dat je dat vond! Debuten zijn vaak autobiografisch, maar dat valt in dit boek niet op. Als ze dat niet verteld had, had niemand het geweten.
Ik kijk uit naar haar tweede boek!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten