Tom Lanoye - GAZ, Pleidooi van een moeder

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Tom Lanoye - GAZ, Pleidooi van een moeder

Berichtdoor Marjo » 02 Dec 2015, 22:01

Het toneelstuk moet erg indrukwekkend zijn.

Lees meer: http://www.leestafel.info/tom-lanoye

-

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Tom Lanoye - GAZ, Pleidooi van een moeder

Berichtdoor Annemarie » 03 Dec 2015, 10:44

Poeh, heftig hoor! Het zijn vragen die ook vaak door mijn hoofd gaan. Ik vrees dat we het nooit helemaal zullen kunnen verklaren of begrijpen.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Tom Lanoye - GAZ, Pleidooi van een moeder

Berichtdoor berdine » 03 Dec 2015, 12:15

Nee dat denk ik ook. Waar gaat het fout? Voor welke invloed is je kind gevoelig? Ik denk dat dat niet te sturen is.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Tom Lanoye - GAZ, Pleidooi van een moeder

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2015, 14:23

Heftig verhaal lijkt me. Het lijkt me afschuwelijk als je kind zoiets doet. In hoeverre kun je zoiets in de hand hebben.
Kinderen horen graag ergens bij, en je moet maar net bij de verkeerden terecht komen.
Ook schrijnend "Had mijn zoon zijn daden gepleegd in oorlogstijd, en in het uniform van ons leger? Hij had een monument gekregen."
Zo is het wel natuurlijk. Er wordt hetzelfde gedaan alleen op een andere plek in een andere tijd.
Moeilijk en heftig!

Dettie

senner6B
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 Mei 2018, 15:24

Re: Tom Lanoye - GAZ, Pleidooi van een moeder

Berichtdoor senner6B » 26 Mei 2018, 15:30

Het is een boek dat je tot nadenken stemt. Iedere terrorist was ooit kind en had ouders. Het is moeilijk om ons in te beelden hoe zij hun voelen en hoe zij hier mee kunnen omgaan. Maar het boek laat je wel de andere kant van het verhaal zien wat je tot nadenken aan zet. Jongeren horen graag ergens bij waardoor dit soms fataal afloopt of ze op het verkeerde pat terecht komen, ouders kunnen hier vaak niets aan doen en in dit geval geldt dit ook. Het boek telt 61 pagina's maar is eigenlijk meer dan genoeg.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Tom Lanoye - GAZ, Pleidooi van een moeder

Berichtdoor Renate » 27 Mei 2018, 09:27

Ik moet bij het lezen hiervan aan 2 dingen denken. In de eerste plaats het lied 'Leren jack' van Lenette van Dongen
https://muzikum.eu/nl/123-1149-24741/le ... tekst.html
En in de tweede plaats het boek 'Waar is het fout gegaan' van LIonel Shriver


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten