Clélie Avit - ik ben er

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Annemarie » 03 Nov 2015, 12:35

Dit verhaal is heel romantisch maar...
Ben ik misschien te kritisch?

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/clelie-avit

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Marjo » 03 Nov 2015, 13:02

Intrigerend is vooral het feit dat jij twijfelt..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Dettie » 03 Nov 2015, 18:37

Ik heb het boek hier liggen, 'zomaar' toegestuurd gekregen door de uitgever en heb al wel een klein stukje gelezen. Kan er verder niets over zeggen. Ik was een beetje bang voor spooky ziekenhuisverhalen met rare handelingen van artsen en dat gebeurt ook begrijp ik.
Toch niet zo spooky als ik verwachtte. Het heeft dus niets weg van dat boek met sterren in de titel? (kom er nu niet op) waar iedereen helemaal ontroerd door was.
Nou misschien ga ik het nu toch snel lezen, kunnen we in discussie (jij blij :D )

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Dettie » 05 Nov 2015, 16:19

En mijn recensie staat er ook op

http://leestafel.info/clelie-avit

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Marjo » 05 Nov 2015, 16:31

Twee verslagen en geen er van roept bij mij het verlangen op om dit boek te willen lezen.
Wat - denken jullie - was de opzet van de schrijfster?

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Annemarie » 05 Nov 2015, 16:44

Sorry voor mijn late reactie. Ik krijg geen meldingen van het forum, merk ik.

Jij schrijft dat het een boek voor de liefhebber is, Dettie. Maak ik daarop uit dat jij dat niet bent? Vond jij het niet "not done" dat Thibault zich zoveel vrijheden veroorlooft?

Ik denk dat de opzet van de schrijfster vooral was om een romantisch verhaal neer te zetten. Voor veel mensen blijkt dit een echt zwijmelverhaal te zijn.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Marjo » 05 Nov 2015, 17:29

Geen reden voor de achtergrond: dat een comateuze patient die wel degelijk dingen ervaart?
Hm, als het alleen om zwijmelen gaat dan bedank ik helemaal.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Dettie » 05 Nov 2015, 23:31

Nee ik ben geen liefhebber Annemarie, het las lekker weg maar dat is het dan ook, echt veel diepgang zit er niet in ondanks het onderwerp.
Zelfs wat later met de broer gebeurde choqueerde niet echt, dat had de schrijfster weinig invoelend geschreven en had ook helemaal niet in het verhaal gehoeven. Het voegde niets toe.

De ouders, zus, artsen e.d. kwamen totaal niet uit de verf. Je leefde ook niet echt mee met Elsa, daarvoor werd alles te vlak gebracht.
De enige leuke vond ik Thibault, hij kwam wel tot leven in het verhaal, ik vond het wel grappig wat hij deed. Het was geen vervelende jongen, hij deed het niets met kwade opzet, hij ging op bed liggen gewoon omdat de stoelen zo rot zaten. Meer was het niet, erg onschuldig allemaal.
Als Thibault iemand was geweest die aan haar begon te frunniken en rare dingen met haar deed, dan was het wat anders, maar dat deed hij niet.

De opzet van de schrijfster was volgens mij inderdaad om een lekker zwijmelverhaal neer te zetten. Ze is daar niet helemaal in geslaagd vind ik, haar taal was soms wel erg simpel en ze was erg uitleggerig.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Annemarie » 06 Nov 2015, 10:16

Thibault bedoelde het inderdaad niet verkeerd maar hij kust haar wel en hij koppelt haar los en verplaatst haar op het bed. Dat vind ik toch wel heftig hoor! Maar goed: het is duidelijk de bedoeling van de schrijfster een onschuldig persoon neer te zetten.

Verder ben ik het helemaal met je eens. Lees lekker weg maar weinig diepgang.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Clélie Avit - ik ben er

Berichtdoor Dettie » 06 Nov 2015, 11:50

Oh wat heerlijk, ik krijg ineens meldingen dat er gereageerd is!

Ja, ik zou niet durven wat hij deed, dat loskoppelen was best eng inderdaad, maar hij wist wel wat hij deed want hij had de co-assistent om uitleg gevraagd. Ik vond alleen vreemd dat er geen alarm afging. Maar misschien gebeurt dat ook niet als je zelf dingen loskoppelt.
Die zoen was geen heftige diepgaande zoen. Hij kuste alleen even op haar lippen ipv op haar voorhoofd zoals anders.
Hij hebt meer zoiets van, dat mag toch niet gebeuren in een ziekenhuis, maar ze kennen hem ondertussen wel in het ziekenhuis en Elsa's zus kent hem ook. Als ze dacht wat een creep dan had ze wel aan de bel getrokken denk ik.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten