Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Dettie » 22 Jul 2015, 17:49

Dit boek is een onvervalste liefdesgeschiedenis, die begint met een briefje op een prikbord op de universiteit;

Gijs Aveleer, promovendus (v), taalwetenschappen (arabistiek) zoekt 15 juli een lift naar Zuid Spanje. Vergoeding reiskosten nader overeen te komen.

Lees verder... http://www.leestafel.info/jan-willem-smeets

Willeke

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Annemarie » 22 Jul 2015, 17:58

Het klinkt goed Willeke. Tijdens een roadtrip zit je natuurlijk echt op elkaars lip en word je met elkaars goede en minder goede kanten geconfronteerd. Dat levert boeiende "plaatjes" op.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Willeke » 22 Jul 2015, 18:38

Ja, vond het een fijn boek. Zo jammer dat dit soort boeken zo weinig aandacht krijgen. Ik kon er tenminste na afloop weinig over vinden.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Annemarie » 22 Jul 2015, 19:10

Ik kan er ook niet veel over vinden maar wat ik wel vond is in ieder geval zeer lovend. Soms heb je zo'n boek. Heel mooi maar niet bekend bij het grote publiek.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Willeke » 22 Jul 2015, 22:58

Er wordt ook zo veel gepubliceerd. Maar soms worden veel slechter geschreven boeken bestsellers en dan kan ik het niet zo goed uitstaan dat kwalitatief beter boeken, niet perse dit boek, maar ook anderen, niet wat meer de kans krijgen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Annemarie » 23 Jul 2015, 10:23

Dat is wrang inderdaad en vaak zijn het de schrijvers van eigen bodem die in het mediacircus het onderspit delven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Dettie » 23 Jul 2015, 15:55

Het lijkt me een heel mooi boek.
Inderdaad erg dat sommige goede boeken zo weinig aandacht krijgen in de media.
Niet iedereen is een Tommy Wieringa die zelf zijn boek (Joe Speedboot) maar ging promoten door in alle boekwinkels te vragen of ze zijn boek hadden. Ook vrienden en familie deden dat en zodoende kochten de winkels het boek uiteindelijk toch maar in met het bekende resultaat.
Ik kan me (zoals bekend) erg opwinden over de bestsellerstapels in de boekwinkels terwijl er vaak kwalitatief betere boeken in een hoekje van de winkel staan of erger, helemaal niet in de winkel te koop zijn.
Er zijn ook maar weinig boekwinkels die het betere boek promoten. Gelukkig bestaan ze nog wel maar veel is toch met alleen de bestsellers prominent in de kijker en verder houd de kennis en boekenliefde op. Heel jammer!

Dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Jan Willem Smeets - IJsberen in de woestijn

Berichtdoor Willeke » 24 Jul 2015, 15:29

Helemaal mee eens!

De goede boekwinkels uitgezonderd inderdaad. Ik had er zo eentje, maar die heeft helaas moeten sluiten.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten