Debby van den Bergh - Vlucht naar Curaçao

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Debby van den Bergh - Vlucht naar Curaçao

Berichtdoor Annemarie » 02 Jul 2015, 20:30

Een deels autobiografische roman over een vrouw die niet goed weet wat ze met het leven aan moet.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/debby-van-den-bergh

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Debby van den Bergh - Vlucht naar Curaçao

Berichtdoor Dettie » 09 Jul 2015, 09:51

Sorry, ik lees nu pas je recensie.
Het lijkt me een beetje oppervlakkig boek, ondanks dat het deels over iemands persoonlijke leven gaat.
Zo te lezen, leefde ze er een beetje op los, en als het tegenzat ging ze klagen. Of ben ik nu te kort door de bocht?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Debby van den Bergh - Vlucht naar Curaçao

Berichtdoor Annemarie » 09 Jul 2015, 11:46

Nou, zo zwart-wit is het nu ook weer niet hoor. Het is een soort persoonlijke ontdekkingsreis en dat is misschien voor de persoon zelf wat interessanter dan voor anderen. Ze klaagt inderdaad veel en is zich daar ook wel van bewust. Er zijn een aantal dingen in haar leven gebeurd die het even moeilijk maken om ook interesse voor anderen op te brengen. Ze moet zichzelf weer op de rit krijgen en dat lukt niet door mannen te versieren en veel te drinken.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Debby van den Bergh - Vlucht naar Curaçao

Berichtdoor Dettie » 09 Jul 2015, 11:57

Je zegt het netjes. "dat is misschien voor de persoon zelf wat interessanter dan voor anderen".
Dat is inderdaad vaak zo. Er worden momenteel heel veel boeken geschreven door mensen over hun eigen leven. Vooral als ze heftige gebeurtenissen achter de rug hebben. Je moet van goede huize komen om dat zo te kunnen vertellen dat het voor anderen ook boeiend is. Het wordt al gauw meer een soort uitlaatklep voor iemand zelf dan een mooi verhaal voor anderen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Debby van den Bergh - Vlucht naar Curaçao

Berichtdoor Annemarie » 09 Jul 2015, 14:34

Als je in een soortgelijke situatie zit of hebt gezeten dan is de herkenning denk ik wel fijn. Het drukke leven van tegenwoordig maakt dat veel mensen het gevoel hebben dat ze niet genoeg voor een zieke ouder doen bijvoorbeeld. Het kan dan troosten om te lezen dat iemand anders het ook zo ervaart. Toch is een boek als dit inderdaad vaak meer een uitlaatklep voor de schrijver zelf. En dat is prima.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten