Mai Jia - De gave

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Mai Jia - De gave

Berichtdoor Annemarie » 15 Jun 2015, 16:48

Bij sommige boeken weet je al na het lezen van een paar bladzijdes dat je iets bijzonders in handen hebt. Dat geldt ook voor De gave. Dit boek vertelt het levensverhaal van een Chinese familie en dan in het bijzonder dat van wiskundig genie Rong Jinzhen.

Lees verder: http://www.leestafel.info/mai-jia

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Mai Jia - De gave

Berichtdoor Dettie » 16 Jun 2015, 08:57

Mooie recensie. Raakte je niet in de war met de namen Rong Jinzhen, Rong Youying?
Of maakt het verschil in tijd, ze leefden op een ander tijdstip, het niet zo verwarrend.

Je schrijft "Ze was mede verantwoordelijk voor het succes van de gebroeders Wright, de bekende luchtvaartpioniers."
Daardoor komt bij mij de vraag op, zitten er ook biografische gedeelten in het verhaal?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Mai Jia - De gave

Berichtdoor Annemarie » 16 Jun 2015, 09:07

Dat van die biografische gedeelten dacht ik ook even. Ik heb gisteren het hele internet afgespeurd maar ik heb niks kunnen vinden. Als ik de namen in Google invoer kom ik steeds weer bij dit boek uit.

De namen zijn niet verwarrend gelukkig, ook al wordt er ook nog eens van bijnamen gebruikt gemaakt. Rong is de achternaam en vaak worden ze bij hun voornaam genoemd.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Re: Mai Jia - De gave

Berichtdoor Joanazinha » 27 Jun 2015, 21:41

Wat een mooie recensie Annemarie! Ik heb dit boek afgelopen week gekregen in een goodiebag, blijft voorlopig even in mijn boekenkast op de nog te lezen stapel.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Mai Jia - De gave

Berichtdoor Annemarie » 28 Jun 2015, 11:32

Dank je wel Joanazinha. Mocht je het boek t.z.t. gelezen hebben dan hoor/lees ik graag jouw mening!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten