Renate Dorrestein - Weerwater

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Renate Dorrestein - Weerwater

Berichtdoor Marjo » 26 Apr 2015, 12:16

Weer een echte Dorrestein roman, haar writers block is nu wel opgeheven hoop ik?
Of Almere er zo blij mee is weet ik niet, maar ik heb genoten..

Lees meer: http://www.leestafel.info/renate-dorrestein

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Renate Dorrestein - Weerwater

Berichtdoor Dettie » 26 Apr 2015, 15:48

Na wat gegoogle las ik dat ze echt een writers block had gehad en er zelfs een boek over geschreven heeft 'De blokkade'
Dankzij een haar aangeboden gastschrijversschap in Almere kreeg ze ideeën voor dit boek en weg was haar blokkade. Voor de
liefhebbers natuurlijk een feest.
Zoals bekend houd ik niet van haar manier van schrijven en als ik eerlijk ben is dit thema 'de wereld is vergaan en hoe nu
verder' ook al meerdere keren verschenen in andere (o.a. apocalyptische) boeken. Maar jij vindt het wel weer de moeite waard Marjo?

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Renate Dorrestein - Weerwater

Berichtdoor Marjo » 26 Apr 2015, 17:23

Jazeker. Heerlijk boek weer..
Van dat writers block heeft ze nooit een geheim gemaakt, dat is een van haar pluspunten: ze lijkt me een heel open mens zonder poespas.
En hoe ze in het boek vloeiend over gaat van non-fictie - het block - naar de fictie: Almere en de ramp. Dat vind ik zo goed gedaan..een zinnetje en hup we zijn in een compleet andere wereld.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Renate Dorrestein - Weerwater

Berichtdoor berdine » 27 Apr 2015, 11:34

Deze ga ik dan maar weer eens proberen. Ik vind niet alles goed van haar. Het vervelende is, wanneer je eerst een paar goeie leest en dan een die je helemaal niet bevalt, je afhaakt. Ik geef haar een nieuwe kans. :D

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Renate Dorrestein - Weerwater

Berichtdoor Dettie » 27 Apr 2015, 12:03

Marjo schreef:En hoe ze in het boek vloeiend over gaat van non-fictie - het block - naar de fictie: Almere en de ramp. Dat vind ik zo goed gedaan..een zinnetje en hup we zijn in een compleet andere wereld.


ja dat begreep ik, je deed hetzelfde in je recensie en zette mij ook op het verkeerde been.
Goed gedaan! :D

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Renate Dorrestein - Weerwater

Berichtdoor Annemarie » 28 Apr 2015, 13:03

Wat een leuke invalshoek!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten