Weer een echte Dorrestein roman, haar writers block is nu wel opgeheven hoop ik?
Of Almere er zo blij mee is weet ik niet, maar ik heb genoten..
Lees meer: http://www.leestafel.info/renate-dorrestein
Renate Dorrestein - Weerwater
Re: Renate Dorrestein - Weerwater
Na wat gegoogle las ik dat ze echt een writers block had gehad en er zelfs een boek over geschreven heeft 'De blokkade'
Dankzij een haar aangeboden gastschrijversschap in Almere kreeg ze ideeën voor dit boek en weg was haar blokkade. Voor de
liefhebbers natuurlijk een feest.
Zoals bekend houd ik niet van haar manier van schrijven en als ik eerlijk ben is dit thema 'de wereld is vergaan en hoe nu
verder' ook al meerdere keren verschenen in andere (o.a. apocalyptische) boeken. Maar jij vindt het wel weer de moeite waard Marjo?
Dettie
Dankzij een haar aangeboden gastschrijversschap in Almere kreeg ze ideeën voor dit boek en weg was haar blokkade. Voor de
liefhebbers natuurlijk een feest.
Zoals bekend houd ik niet van haar manier van schrijven en als ik eerlijk ben is dit thema 'de wereld is vergaan en hoe nu
verder' ook al meerdere keren verschenen in andere (o.a. apocalyptische) boeken. Maar jij vindt het wel weer de moeite waard Marjo?
Dettie
Jazeker. Heerlijk boek weer..
Van dat writers block heeft ze nooit een geheim gemaakt, dat is een van haar pluspunten: ze lijkt me een heel open mens zonder poespas.
En hoe ze in het boek vloeiend over gaat van non-fictie - het block - naar de fictie: Almere en de ramp. Dat vind ik zo goed gedaan..een zinnetje en hup we zijn in een compleet andere wereld.
Van dat writers block heeft ze nooit een geheim gemaakt, dat is een van haar pluspunten: ze lijkt me een heel open mens zonder poespas.
En hoe ze in het boek vloeiend over gaat van non-fictie - het block - naar de fictie: Almere en de ramp. Dat vind ik zo goed gedaan..een zinnetje en hup we zijn in een compleet andere wereld.
Deze ga ik dan maar weer eens proberen. Ik vind niet alles goed van haar. Het vervelende is, wanneer je eerst een paar goeie leest en dan een die je helemaal niet bevalt, je afhaakt. Ik geef haar een nieuwe kans. 

Marjo schreef:En hoe ze in het boek vloeiend over gaat van non-fictie - het block - naar de fictie: Almere en de ramp. Dat vind ik zo goed gedaan..een zinnetje en hup we zijn in een compleet andere wereld.
ja dat begreep ik, je deed hetzelfde in je recensie en zette mij ook op het verkeerde been.
Goed gedaan!

Dettie
Wat een leuke invalshoek!
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”