Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Dettie » 15 Apr 2015, 15:45

Over Ernest Hemingway, de man die de mooie boeken schreef zoals het prachtige boek 'The old man and the sea', is al veel gepubliceerd.
Ook zijn er veel websites over hem en zijn leven te vinden. Ernest Hemingway was een bijzonder innemend mens in vele opzichten. Hij was in zijn jonge jaren een zeer charmante verschijning die met zijn aantrekkelijke lach menig vrouw voor zich wist te winnen. Over de vrouwen in zijn leven gaat dit boek, met name de vier vrouwen waar hij mee getrouwd is geweest.

lees verder http://www.leestafel.info/naomi-wood

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Annemarie » 16 Apr 2015, 17:34

Mooie recensie Dettie!

Je schrijft: "Het is Naomi Wood gelukt zo over Hemingway te schrijven dat we geen hekel aan de man krijgen, ondanks zijn escapades en grillige karakter."

Vind je niet dat ze hem te lief heeft gemaakt in dit boek?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Dettie » 16 Apr 2015, 17:45

Nee, zeker niet te lief. Maar het verhaal gaat voornamelijk over de vrouwen van Hemingway. Hij is de man die nu eenmaal is wie hij is.
Ik weet niet goed hoe ik dat moet duiden. Hij is geen rotzak, houdt oprecht van zijn vrouwen en kiest ook bewust voor ze. Hij wil
ook altijd trouwen met ze terwijl er één bij is van wie het eigenlijk niet hoeft, maar hij is dan zo verliefd dat hij niet anders dan een
huwelijksaanzoek kan doen. Pas als ze ja zeggen heeft hij rust. In feite is het een man die heel creatief en gezellig en enorm
lief kan zijn en zijn vrouwen enorm veel liefde en aandacht geeft. Maar het is ook een man die erg veel drinkt en erg somber kan zijn.
Die balans tussen de ene en andere kant van Hemingway heeft Naomi Wood goed weergegeven waardoor je geen hekel aan
de man krijgt.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Annemarie » 16 Apr 2015, 17:58

Ah, ik begrijp het nu helemaal. Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Marjo
Berichten: 25849
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Marjo » 17 Apr 2015, 08:05

Ik weet niets van de man, Wist jij dat van tevoren wel?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Dettie » 17 Apr 2015, 15:06

Ik wist een heel klein beetje van hem, dat hij veel dronk en over de hele wereld trok maar dat is het dan ook wel.

Dettie

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Willeke » 30 Nov 2015, 14:23

Met veel plezier dit boek gelezen. Boeiend om zo "achter de schermen"van het leven van Hemingway en zijn vrouwen mee te kijken. Vond het boek ook goed geschreven.

Fijn bijkomend verschijnsel... ben nu de oude man en de zee aan het herlezen en vind het veel mooier dan ik het me van de eerste keer herinnerde.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44075
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Naomi Wood - Mevrouw Hemingway

Berichtdoor Dettie » 30 Nov 2015, 14:35

Ja fijn boek hè. Af en toe onvoorstelbaar wat die vrouwen van Hemingway accepteerden, maar daaruit blijkt ook hoe charismatisch hij was.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten