Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Dettie » 03 Apr 2015, 14:32

De verhalenbundel vormt een onderschat genre binnen de literatuur. Het initiatief tot de Week van het korte verhaal onderschrijf ik dan ook van harte. De prijs die eraan verbonden werd via crowdfunding werd deze eerste keer gewonnen door Rob van Essen met Hier wonen ook mensen.

Lees verder http://www.leestafel.info/rob-van-essen

Librije

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Marjo » 03 Apr 2015, 14:40

Ik gun het hem van harte, maar ook hij kan mij met zijn verhalen niet overtuigen. Ik weet intussen dat er maar weinig verhalenvertellers zijn die mij kunnen bekoren!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Renate » 25 Apr 2019, 10:55

Ik heb het boek hier nu liggen, aangetrokken door de afbeelding op het omslag.

De vraag is hoe je de titel uitspreekt. Leg je de nadruk op ook, of op mensen. Met de katten op het omslag kun je aan het laatste denken.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Dettie » 25 Apr 2019, 11:13

Misschien weet je nadat je het boek gelezen hebt waar je de nadruk op moet leggen.
Ik gok op mensen. ;-)

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Renate » 02 Mei 2019, 13:27

Ik ben er nu in begonnen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Renate » 10 Mei 2019, 12:56

Tot mijn verbazing is dit boek nu ineens gereserveerd, zodat het niet verlengd kan worden. Ik had bij het halen van m'n boeken er al rekening mee gehouden dat ik een boek niet zou kunnen verlengen, maar ik dacht dat dit het boek over de reis van de kat van Hiro Arikawa zou zijn.
Ik denk dat het feit dat de heer Van Essen de Librisprijs heeft gewonnen hier wel iets mee te maken zal hebben.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Dettie » 10 Mei 2019, 13:15

ja zo'n prijs heeft gelijk zijn invloed natuurlijk. Iedereen wil het dan wel lezen want als een boek een prijs wint dan moet het wel goed zijn.
De prijs zelf is niet alleen een opstrijker voor de schrijver maar meestal gaat de verkoop ook ineens met sprongen vooruit. Het mes snijdt dus gelijk aan twee kanten. Ook de nominaties hebben al een grote invloed op de verkoop en reserveringen in de bibliotheek.
Dit heeft iemand van een uitgeverij mij tenminste eens verteld.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Rob van Essen - Hier wonen ook mensen

Berichtdoor Renate » 11 Mei 2019, 10:50

Dat geloof ik graag. En het heeft kennelijk ook effect op de andere boeken van de auteur, want dit boek is natuurlijk niet het boek waarvoor hij de prijs heeft gekregen. Vaak moet ik geduld hebben, voor ik een boek kan lezen. Zelfs als de bibliotheek het heeft, dan is er een grote kans dat het steeds uitgeleend, of gereserveerd is, zeker als het een boek is dat publiciteit heeft gekregen, of op een andere manier veel lezers heeft weten te trekken.

Op dit moment heb ik een non-fictieboek op m'n lijstje staan, dat inmiddels weer gereserveerd is.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten