Nadine Ahr - De belofte

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Nadine Ahr - De belofte

Berichtdoor berdine » 01 Okt 2014, 11:46

Flaptekst: Ze waren verliefd maar konden door omstandigheden niet samen verder. Ria, weduwe, en Edwin, gescheiden, komen elkaar een half leven later opnieuw tegen en besluiten nooit meer uit elkaar te gaan. Ze brengen vele gelukkige jaren met elkaar door – totdat Ria tekenen van dementie begint te vertonen. Al snel herkent ze Edwin niet meer en begint te schreeuwen als ze hem ziet. Hij blijft zich liefdevol over haar ontfermen, maar haar toestand verslechtert zo dat hij het uiteindelijk niet meer voor haar kan zorgen.
Hun kleindochter vertelt het aangrijpende verhaal: over oma, die de greep op de werkelijkheid langzaam kwijtraakt, en opa, die de liefde van zijn leven een tweede keer verliest, ditmaal aan een ziekte die de herinnering aan hun grote geluk definitief vernietigt.


Vrij simpele schrijfstijl. Niet het beste boek over de problemen die ontstaan wanneer je partner gaat dementeren. Het kroop niet onder mijn huid.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Nadine Ahr - De belofte

Berichtdoor Marjo » 01 Mar 2015, 21:27

De schrijfster van dit aangrijpende verhaal is de kleindochter van de persoon over wie het gaat.

http://www.leestafel.info/nadine-ahr

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: # Nadine Ahr - De belofte

Berichtdoor berdine » 02 Mar 2015, 11:28

Ik heb dit boek vorig jaar gelezen. Dit was mijn reactie:

Vrij simpele schrijfstijl. Niet het beste boek over de problemen die ontstaan wanneer je partner gaat dementeren. Het kroop niet onder mijn huid.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: # Nadine Ahr - De belofte

Berichtdoor Marjo » 02 Mar 2015, 12:20

Bij mij ook niet.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten