Mano Bouzamour - De belofte van Pisa

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Mano Bouzamour - De belofte van Pisa

Berichtdoor Marjo » 18 Jan 2015, 14:28

Ik heb het boek uit de bibliotheek voor volwassenen, de verkoopsite zegt 15+, en ik denk ook wel dat het een boek is dat er tussen in valt: Zoals de Pizzamaffia, Het Schitzelparadijs en andere.
Ik beschouw het als een debuut, een leuk verhaal, op een prettige toon geschreven, maar niet echt serieus, al is er de ondertoon wel.

Lees meer: http://www.leestafel.info/mano-bouzamour

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Mano Bouzamour - De belofte van Pisa

Berichtdoor Annemarie » 18 Jan 2015, 15:48

Die eeuwige tweestrijd lijkt me toch wel serieus bedoeld. Ik ken meerdere mensen met zowel een Nederlandse als een buitenlandse achtergrond die moeite hebben met het vinden van een balans tussen de twee culturen waarmee ze opgegroeid zijn. Beide levensstijlen en landen trekken en gaan niet altijd goed samen.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Mano Bouzamour - De belofte van Pisa

Berichtdoor Marjo » 18 Jan 2015, 20:27

Dat denk ik ook wel, maar dat wordt niet goed genoeg uitgewerkt, in mijn ogen. Ik had dan wat meer frictie verwacht met de ouders, nu is er alleen het feit dat de moeder het blanke meisje niet over de vloer wil hebben, en dat er thuis bij voorkeur Arabisch gesproken wordt.
Je voelt het niet, dat de hoofdpersoon er mee zit. Dat er getrokken wordt al helemaal niet!
Alleen de gevolgen noemt hij: de houding van de Nederlanders ten opzichte van hem.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten