Igor Znidarsic - De zevende zuster

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Dettie » 29 Dec 2014, 15:55

Het begon allemaal met de Heracleum mantegazzianum, oftewel de reuzenberenklauw. Een plant die wel vier meter hoog kan worden en ernstige allergische reacties zoals blaren en blindheid kan veroorzaken.

lees verder http://www.leestafel.info/igor-znidarsic

Willeke

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Annemarie » 30 Dec 2014, 20:03

Vrouwen hebben geen verstand van muziek? Nou, dat je de auteur die uitspraak hebt vergeven bewijst wel dat je het boek echt heel goed vindt! ;)

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Willeke » 31 Dec 2014, 09:35

Ik moet zijn betoog er eigenlijk even bijpakken, het ging er vooral omdat dat vrouwen muziek vooral als achtergrond horen en er wat dat betreft weinig eer aan hen valt te behalen.

Ik had juist zo genoten van alle muziekcitaten in het boek, en ik moest er vooral om lachen, maar kon als muziekliefhebber niet laten er in de recensie nog even op terg te komen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Annemarie » 31 Dec 2014, 11:18

Dat snap ik helemaal. Ik zou er ook zeker even een opmerking over hebben gemaakt maar verder klinkt dit natuurlijk als een prima boek.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Willeke » 31 Dec 2014, 19:17

Het was gelukkig wel zijn personage die het zei, geen non-fictie stelling

En het is een fijn boek inderdaad. Heeft erg weinig publiciteit gekregen zag ik. Het boek had wel wat meer verdiend.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Renate » 31 Dec 2014, 20:53

Ach, er zijn genoeg mannen die denken dat vrouwen geen verstand van muziek hebben, iets waar ik altijd stevig tegen in opstand kom.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Willeke » 31 Dec 2014, 23:25

Hij beschrijft vooral dat mannen en vrouwen muziek anders beleven, en betoogt dat mannen muziek nodig hebben om hun gevoel onder woorden te brengen en vrouwen dat zelf al kunnen, als ik t goed onthouden heb.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Renate » 01 Jan 2015, 11:31

Ik zal het boek eens moeten lezen.

Ik weet niet of ik muziek anders beleef dan mannen, of als andere vrouwen. Feit is wel dat ik altijd heel erg geïnteresseerd ben in technische achtergronden, zoals welke instrumenten er gebruikt zijn en hoe dingen zijn opgenomen en dergelijke. Maar goed, ik maak zelf muziek en heb geluidstechniek gestudeerd, dus dat maakt mij misschien toch een beetje anders.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Annemarie » 01 Jan 2015, 13:39

Willeke schreef:Hij beschrijft vooral dat mannen en vrouwen muziek anders beleven, en betoogt dat mannen muziek nodig hebben om hun gevoel onder woorden te brengen en vrouwen dat zelf al kunnen, als ik t goed onthouden heb.


Dat mannen en vrouwen muziek anders beleven, daar heb ik nooit bij stilgestaan. Ik ga daar eens op letten. En nee: ik heb geen muziek nodig om mijn gevoelens onder woorden te brengen. Dettie kan dit volmondig beamen. :)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Dettie » 01 Jan 2015, 14:03

Hahaha, ik beaam! :D

Mijn man en ik hebben toch wel heel erg dat we samen van muziek kunnen genieten. Waar ik niet van houd en de meeste
mannen wel is heel rauwe gitaarmuziek of keiharde rock.

Maar dat mannen muziek nodig hebben om hun gevoel onder woorden te brengen dat geloof ik wel.
Niet alléén muziek maar muziek is wel belangrijk daarin. In goede muziek worden moeilijk dingen vaak uitstekend onder woorden
gebracht. (In goede romans ook overigens)
Daar kan Igor Znidarsic wel eens helemaal gelijk in hebben.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Renate » 01 Jan 2015, 14:22

Keiharde rock, om lekker luchtgitaar op te spelen, heerlijk. Liever geen al te hoog volume, daarvoor zijn m'n oren me te lief.

Gevoelens onder woorden brengen? Gevoelens zitten vaak vooral in de weg.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Dettie » 01 Jan 2015, 15:33

Daarom moet je gevoelens ook onder woorden brengen dan verdwijnen ze en zitten ze niet meer in de weg.

Maar om bij het boek te blijven, ik denk wel dat Igor Znidarsic wel een punt heeft dat mannen via de muziek
meer hun gevoelens kunnen tonen.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Igor Znidarsic - De zevende zuster

Berichtdoor Renate » 01 Jan 2015, 17:29

Geef mij maar muziek, in plaats van gepraat over gevoelens.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten