Jonathan Crown - Sirius

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Jonathan Crown - Sirius

Berichtdoor Annemarie » 14 Dec 2014, 15:18

Tekst binnenflap: Jonathan Crown leidt een teruggetrokken schrijversbestaan. Hij stond erop dat zijn foxterriër Louis, de kleinzoon van Sirius, zijn familieverhaal zou vertellen. Crown hoefde het alleen maar op te schrijven. Hij beschouwt zichzelf dan ook niet als een romanschrijver: 'Dit is de eerste roman verteld door een hond,' zegt hij. 'Ik hoop dat het andere huisdieren aanmoedigt om hun stem te verheffen en de wereldgeschiedenis te herschrijven.'

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/jonathan-crown

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jonathan Crown - Sirius

Berichtdoor Dettie » 14 Dec 2014, 16:49

Dat klinkt als een heel bijzonder boek Annemarie.
Apart dat het verhaal via een hond verteld wordt en uiteindelijk weer 'terug bij af' terecht komt. Bizar ook.
Ik denk niet dat ik het in de winkel opgepakt zou hebben. Maar nu ik jouw recensie lees blijkt er veel meer achter dat aandoenlijke hondenkopje te schuilen dan je aanvankelijk denkt.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jonathan Crown - Sirius

Berichtdoor Annemarie » 14 Dec 2014, 17:49

De kaft is lief met de hondenkop erop maar het doet het verhaal inderdaad geen recht! Ik ben blij dat ik het boek heb gelezen want ik heb er enorm van genoten.

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jonathan Crown - Sirius

Berichtdoor Marjo » 14 Dec 2014, 19:48

Dit zijn de krenten in de pap: een schrijver die het eens anders aanpakt dan de meesten. Die verdient dan ook meer aandacht!

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jonathan Crown - Sirius

Berichtdoor Annemarie » 14 Dec 2014, 20:21

Absoluut! Dit is gewoon een heel goed boek. Het verdient het echt om gelezen te worden.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten