Craig Thompson- Habibi

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Marjo » 01 Dec 2014, 11:31

Op aanraden van een superenthousiaste striplezer heb ik gisteren uit de bibliotheek dit boek meegenomen. Het heeft me de hele avond beziggehouden..
En misschien, misschien moet ik toch mijn aversie tegen de jeugdvorm van grafic novels maar laten varen. Dit is wel degelijk een volwaardig boek.

Lees meer: http://www.leestafel.info/craig-thompson

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Annemarie » 01 Dec 2014, 12:14

Mijn man leest graag graphic novels maar toen we er laatst in de boekwinkel naar vroegen, haalden ze uit het magazijn een piepklein stapeltje boeken. Meer hadden ze niet. Ik heb er eentje gelezen van Jens Lapidus en het beviel ook mij eigenlijk best wel. Leuk dat jij het ook als positief hebt ervaren! Voor af en toe leest het best fijn vind ik.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Marjo » 01 Dec 2014, 16:35

Schande!!
Maar ik wist het zelf ook niet, dat er zoveel zijn. Gisteren werd ik meegetroond naar een afdeling van de blbliotheek waar ze staan. Ik kan voorlopig vooruit!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Dettie » 01 Dec 2014, 16:38

Ik heb De Avonden gelezen als graphic novel en was diep onder de indruk. De tekeningen voegden veel toe vond ik.

Maar ik zie dat Habibi 672 pagina's is! Dat is nogal wat, hoe lang is Craig Thompson daar mee bezig geweest vraag ik me dan af.
Dat is bijna een levenswerk! Wel heel bijzonder!

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Annemarie » 01 Dec 2014, 18:22

Marjo schreef:Schande!!
Maar ik wist het zelf ook niet, dat er zoveel zijn. Gisteren werd ik meegetroond naar een afdeling van de blbliotheek waar ze staan. Ik kan voorlopig vooruit!


Een speciale afdeling? Onze bieb heeft meer een klein hoekje waar dan ook de stripboeken staan.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Marjo » 01 Dec 2014, 19:45

Hij is daar zeven jaar mee bezig geweest, las ik.

Onze bieb heeft ook heel veel gewone stripboeken, die wist ik wel te vinden, maar dat er ook een afdeling voor volwassenen was - grafic novels dus - wist ik niet.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Renate » 01 Dec 2014, 20:15

Marjo schreef:Hij is daar zeven jaar mee bezig geweest, las ik.

Onze bieb heeft ook heel veel gewone stripboeken, die wist ik wel te vinden, maar dat er ook een afdeling voor volwassenen was - grafic novels dus - wist ik niet.

Ik houd wel van gewone stripboeken en natuurlijk van Marten Toonder, maar geheel verstripte romans is voor mij toch een brug te ver.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Dettie » 01 Dec 2014, 21:11

heb je geheel verstripte romans wel eens gelezen Renate?
Het wordt heel mooi gedaan. Ik heb kaas van Elsschot ook gezien en het is prachtig.
Ik vind het wel een goed idee om mensen op deze manier kennis te laten maken met literatuur, wie weet pakken
ze daarna toch sneller een ander werk van die schrijver en leren ze langzamerhand kennis maken met literatuur.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Renate » 01 Dec 2014, 21:13

Dettie schreef:heb je geheel verstripte romans wel eens gelezen Renate?
Het wordt heel mooi gedaan. Ik heb kaas van Elsschot ook gezien en het is prachtig.
Ik vind het wel een goed idee om mensen op deze manier kennis te laten maken met literatuur, wie weet pakken
ze daarna toch sneller een ander werk van die schrijver en leren ze langzamerhand kennis maken met literatuur.

Dettie

Ik zeg ook niet dat het geen goede manier is om mensen met literatuur kennis te laten maken, maar verder vind ik het op de een of andere manier toch een beetje te vergelijken met boekverfilmingen. Ik lees dan toch liever gewoon het boek, zonder afleidende plaatjes.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Annemarie » 01 Dec 2014, 21:15

Het is een mengeling van literatuur en kunst vind ik.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Renate » 01 Dec 2014, 21:32

Annemarie schreef:Het is een mengeling van literatuur en kunst vind ik.

Dat ben ik wel met je eens, maar voor mij hoeft het niet zo nodig.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Marjo » 02 Dec 2014, 00:25

Die mening had ik ook Renate. Tot gisteren. Het voegt echt iets toe..

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Annemarie » 02 Dec 2014, 09:35

Marjo schreef:Die mening had ik ook Renate. Tot gisteren. Het voegt echt iets toe..


Mee eens! Het versterkt de leesbeleving.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44084
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Dettie » 02 Dec 2014, 09:47

hear, hear :D

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor berdine » 02 Dec 2014, 11:34

Hé! Ik heb van Craig Thompson "Een deken van sneeuw" gelezen. Dat was voor mij ook het eerste beeldverhaal na de Donald Duck.
Mijn reactie destijds bij "Momenteel lees ik": Over een opgroeiende jongeman, die verliefd wordt en die dankzij zijn opvoeding voortdurend de adem van God in zijn nek voelt. Een aandoenlijk verhaal, mede dankzij de tekeningen, die even veel vertellen als de tekst. Zoveel herkenbare situaties. De twijfels over zijn eerste liefde, over het strenge geloof, waarin hij opgroeit en dat hij later ook afzweert. Heerlijk boek, wel een beetje zwaar (letterlijk)!

Ik denk dat dat de meerwaarde is, dat de tekeningen evenveel vertellen als de tekst.
Daarna nooit meer een graphic novel gelezen. Moet toch eens kijken in onze bieb.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Craig Thompson- Habibi

Berichtdoor Renate » 02 Dec 2014, 12:22

Marjo schreef:Die mening had ik ook Renate. Tot gisteren. Het voegt echt iets toe..

Ik weet het niet zo. Misschien heb ik niet veel behoefte aan toevoegingen. Ik wil een verhaal lezen en daarna weer snel aan een volgend verhaal beginnen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten