Sigge Eklund - Het labyrint

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Sigge Eklund - Het labyrint

Berichtdoor Annemarie » 13 Okt 2014, 17:00

Åsa weet dat haar man Martin dingen voor haar verzwijgt. Ze weet dat hij weigert te verklaren waar hij was op de dag dat hun dochter Magda verdween. Ze weet ook dat haar echtgenoot onschuldig is, ook al heeft de politie hem als hoofdverdachte aangemerkt. Åsa heeft gezien hoe het verdriet het gezicht van haar man tekende, hoe hij kilo’s afviel nadat Magda verdween. Wanneer ze naar Martin kijkt, aanschouwt ze het verdriet van een ouder en niet de wroeging van een misdadiger.

Lees verder: http://www.leestafel.info/sigge-eklund

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sigge Eklund - Het labyrint

Berichtdoor Dettie » 13 Okt 2014, 17:12

Nou dit lijkt me ook een erg spannend en aangrijpend boek.
Bijna thrillerachtig? Of vind je dat toch niet Annemarie?

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sigge Eklund - Het labyrint

Berichtdoor Annemarie » 13 Okt 2014, 17:16

Ja, het zou ook niet misstaan tussen de thrillers. De een zou het een psychologische roman noemen, de ander een psychologische thriller. Op de kaft van het boek staat "roman" dus daarom staat het hier. Er komen echter geen gruwelijkheden in het boek voor. Het draait om de vermissing, om de gebeurtenissen die tot de vermissing hebben geleid en om de gevoelens van de ouders en hun omgeving.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sigge Eklund - Het labyrint

Berichtdoor Marjo » 13 Okt 2014, 19:16

Die staat hier nog..

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sigge Eklund - Het labyrint

Berichtdoor Annemarie » 13 Okt 2014, 20:19

Leuk dat we hem toch allebei hebben gekregen. Ik ben heel benieuwd naar jouw mening over dit boek!

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sigge Eklund - Het labyrint

Berichtdoor Marjo » 03 Jan 2015, 14:13

Prachtig vond ik het, en ook heel grappig dat jij de nadruk legt op heel andere dingen. Het is een boek dat je met gemak vaker kunt lezen, al ken je de afloop. Eigenlijk ken je die trouwens niet, het wordt immers niet verteld..

zie http://www.leestafel.info/sigge-eklund

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Sigge Eklund - Het labyrint

Berichtdoor Annemarie » 03 Jan 2015, 19:51

Ja, het is echt een heel goed boek. Je kunt het inderdaad meerdere keren lezen en dan steeds weer nieuwe aspecten van het verhaal ontdekken. De afloop wordt niet verteld maar tegelijkertijd kun je als lezer niet om de waarheid heen. Dat vind ik heel knap gedaan.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten