Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2014, 09:18

‘Je probeert je dichter naar de sterren toe te zingen (al zijn het maar de vliegtuigen die sterren imiteren), en de vreemde schoonheid ervan schuilt in hun onmogelijk grote afstand, wat ook zou gelden als je wel kon vliegen. Wie wil er nou een nabije ster? Wie doet er nu een wens op iets bereikbaars?’

Lees verder http://www.leestafel.info/michael-cunningham

Hélène (16 jr)

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Annemarie » 28 Aug 2014, 09:44

Mooie recensie Hélène. Moeilijk te geloven dat je pas 16 bent! Het lijkt me een prachtig boek.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Marjo » 28 Aug 2014, 13:16

Een lastig boek zeg je dus. Dat dacht ik al toen ik de schrijver zag: is dit een boek voor een jongere?
Nu maakt leeftijd in feite niet uit, maar ik denk niet dat veel jongeren dit snel zullen kiezen? Of denk je dat ik het mis heb?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2014, 15:25

Hélène heeft dit boek zelf gekozen dus ja ook een jongere kiest het boek.

Dettie

Hélène
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 Aug 2014, 16:14

Re: Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Hélène » 28 Aug 2014, 19:57

Het is inderdaad niet meteen een boek bedoelt voor jongeren, toch heb ik het met veel plezier gelezen. Ik denk dat het ook per persoon verschilt.

Hélène

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Annemarie » 28 Aug 2014, 21:21

Ik kocht toen ik op school zat elk jaar een boekenpakket van de Lijsters. Die kun je nu nog steeds kopen zag ik.(www.lijsters.nl)

Ik verslond die boeken. Er zaten boeken bij als Het gouden ei en Zoeken naar Eileen W. Die boeken waren natuurlijk ook niet speciaal voor jongeren maar als je 15 of 16 bent en de nodige leeservaring hebt dan kun je die boeken prima aan. Ik snap goed dat jij met plezier boeken voor volwassenen leest Hélène!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Renate » 29 Aug 2014, 07:36

Toen ik 13 was en met een gebroken been in het ziekenhuis lag, mochten m'n ouders voor mij ook boeken uit de volwassenenbibliotheek halen. Later mocht ik daar natuurlijk zelf ook kijken. Voor de computer ging ik soms meerdere malen per week naar de bibliotheek.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Michael Cunningham - De sneeuwkoningin

Berichtdoor Dettie » 29 Aug 2014, 17:56

In mijn tijd (oma vertelt) was boeken kopen een enorme luxe. Ik ging als kind wel heel veel naar de bibliotheek en
had op gegeven moment alles gelezen en mocht toen de boeken voor oudere meisjes lezen. Ik wist niet wat me overkwam!
Dat waren wel heel andere verhalen dan de olijke tweeling en zo. Het leukste was eigenlijk dat je moeite moest
doen om ze te lezen, je vloog niet meer zo heel snel door het boek heen, en sommige woorden kende je niet en dan maar aan
iedereen vragen wat betekent dit, wat betekent dat?
Het boek 'Het onkruid en de bloem' vond ik toen verpletterend. Niets lievigheid maar heftige realiteit.

Dit boek lijkt me ook zoiets hebben wat je bijblijft. Eigenlijk best een heftig verhaal als iemand van heel ziek weer beter wordt
en dat een ander dan eigenlijk de 'functie' in zijn leven kwijtraakt, juist omdat de ander beter wordt.
Daarna een draai moet zien te vinden om dat gat weer op te vullen en bijna 'blij' is als het toch weer mis gaat.
Iets wat mogelijk meer zal voorkomen dan we denken. Heel bijzonder om dat in een verhaal te stoppen.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten