Fleur Brockhus & Karima O'Flynn - juffrouw Holle

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Marjo

Fleur Brockhus & Karima O'Flynn - juffrouw Holle

Bericht door Marjo »

Chicklit? Nou misschien..Maar deze is erg leuk: verrassend, en helemaal niet zo zoetig.
Heerlijke humor ook.

Lees meer: http://www.leestafel.info/fleur-brockhu ... ima-oflynn
Annemarie

Re: Fleur Brockhus & Karima O'Flynn - juffrouw Holle

Bericht door Annemarie »

Het klinkt een beetje als een raar verhaal maar jouw enthousiasme is leuk!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Het klinkt als een lekker vakantieboek. Het doet me een beetje denken aan Joanne Harris die heeft ook vaak dat mysterieuze erin.

De dingen die Rikka moet leren zijn bijvoorbeeld dat ze best aandacht mag besteden aan haar uiterlijk. Ze moet ook leren uitslapen!

Hier krijg ik wel een beetje de griebels van. Dat uiterlijk, dat weet wat, altijd weer dat uiterlijk waar het om draait!
Iedereen moet altijd maar mooi zijn.

(Gisteren keek ik naar een programma waarin een vrouw meedeed aan een zangwedstrijd, in haar spijkerbroek en wijde blouse en op sandalen zong ze de sterren van de hemel, ze was puur en echt en daarom ook zo bijzonder. Het draaide bij haar echt om het zingen en dat kon ze prachtig en met veel gevoel.
Maar nee, dat mag natuurlijk niet, ze moest mooi zijn! Hoe meer ze opklom in de wedstrijd hoe minder echt het werd, ze kreeg make-up op en haar haar zat ineens keurig, ze kreeg een lange jurk aan met flink decolleté, het paste totaal niet bij de vrouw en ze voelde zich er duidelijk ongemakkelijk in. Er stond op het laatst compleet iemand anders op het podium. Alle puurheid was verdwenen onder een laag make-up en lange galajurken en enorme sieraden.
Ik vroeg me af waar het nu eigenlijk om draaide. Het ging toch om haar stem? )

Ik krijg dus een beetje de griebels van die boeken waarin uiterlijk zo belangrijk is. En in chicklits is dat vaak ook zo, daarom lees ik ze niet graag. Het is zo nietsig. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit boek nietsig is, ik heb het niet gelezen dus kan dat niet zeggen. Maar het verhaal klinkt wel een beetje belerend. Niet te laat komen, niet teveel geld uitgeven, let op je uiterlijk, niet altijd alleen maar werken etc.

Enne... ben het niet met je eens wat dit betreft:

Het is weer eens iets anders dan een saai zelfhulpboek, waarin je een nieuwe levenswijze vrijwel krijgt opgedrongen.

Lang niet alle zelfhulpboeken zijn saai, integendeel! Je kunt er heel wat van opsteken en er enorm veel aan hebben.
(sputter, sputter, sputter :D)

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Rikka hoeft niet mooi te zijn, maar 'schoon'. Je hoeft niet met een grauwe huid met wallen onder je ogen rond te lopen, is de boodschap. Dus is uitslapen (=rust nemen) daar onderdeel van. Ik vind dat heel aanvaardbaar. In dit boek bleef Rikka Rikka, alleen zag ze er beter uit.
Zeker niet zoals dat programma, daar geef ik je ook groot gelijk in: iemand zo veranderen, dat werkt immers niet?

Al die lesjes die ik er nu uit haal, die worden gebracht in een luchtige sfeer, in een ludieke opdracht verpakt. Als dat zo niet overkomt, heb ik iets verkeerd gedaan, ben ik niet volledig genoeg. Ik heb ook een hekel aan belerende wijze lessen, met een geheven vingertje. En zo is dit boek niet. Het is een luchtig verhaal waar je mee kan doen wat je wil. Ik doe er verder niets mee dus, ik heb genoten van een leuk verhaal.
Dat kan ik bepaald niet met die zelfhulpboeken, dat bedoel ik. Dat je ergens veel van kan opsteken kan heel goed samengaan met saai. Vind ik.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dat je ergens veel van kan opsteken kan heel goed samengaan met saai.

Ja, voor mij gaat dat dus niet echt samen. Ik vind het vaak het tegengestelde van saai maar een feestje als ik ergens wat van kan opsteken. Zeker zelfhulpboeken kunnen je heel anders naar dingen laten kijken.
Maar geschiedenisboeken met alleen opgesomde feiten kunnen saia zijn.

Maar ik dwaal af van dit boek.
Mag ik het lenen van je Marjo? Ik wil wel eens kijken hoe het is en ik zal het zonder vooroordeel lezen, beloofd.

Dettie
die nu een fantasyboek aan het lezen is, jawel!
berdine

Bericht door berdine »

Dettie schreef: Dettie
die nu een fantasyboek aan het lezen is, jawel!
Ja, ja, en waarom wordt dat niet gemeld bij "Momenteel lees ik"? Voor zoiets bijzonders mag dat wel eens een keer! :mrgreen:
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Omdat ik er keurig een recensie over zal schrijven... is dat excuus genoeg? ;-)

Dettie
berdine

Bericht door berdine »

Nee eigenlijk niet, iemand is gewoon nieuwsgierig..... :puppydogeyes:
Renate

Bericht door Renate »

Dettie schreef:Het klinkt als een lekker vakantieboek. Het doet me een beetje denken aan Joanne Harris die heeft ook vaak dat mysterieuze erin.

De dingen die Rikka moet leren zijn bijvoorbeeld dat ze best aandacht mag besteden aan haar uiterlijk. Ze moet ook leren uitslapen!

Hier krijg ik wel een beetje de griebels van. Dat uiterlijk, dat weet wat, altijd weer dat uiterlijk waar het om draait!
Iedereen moet altijd maar mooi zijn.

(Gisteren keek ik naar een programma waarin een vrouw meedeed aan een zangwedstrijd, in haar spijkerbroek en wijde blouse en op sandalen zong ze de sterren van de hemel, ze was puur en echt en daarom ook zo bijzonder. Het draaide bij haar echt om het zingen en dat kon ze prachtig en met veel gevoel.
Maar nee, dat mag natuurlijk niet, ze moest mooi zijn! Hoe meer ze opklom in de wedstrijd hoe minder echt het werd, ze kreeg make-up op en haar haar zat ineens keurig, ze kreeg een lange jurk aan met flink decolleté, het paste totaal niet bij de vrouw en ze voelde zich er duidelijk ongemakkelijk in. Er stond op het laatst compleet iemand anders op het podium. Alle puurheid was verdwenen onder een laag make-up en lange galajurken en enorme sieraden.
Ik vroeg me af waar het nu eigenlijk om draaide. Het ging toch om haar stem? )

Ik krijg dus een beetje de griebels van die boeken waarin uiterlijk zo belangrijk is. En in chicklits is dat vaak ook zo, daarom lees ik ze niet graag. Het is zo nietsig. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit boek nietsig is, ik heb het niet gelezen dus kan dat niet zeggen. Maar het verhaal klinkt wel een beetje belerend. Niet te laat komen, niet teveel geld uitgeven, let op je uiterlijk, niet altijd alleen maar werken etc.

Enne... ben het niet met je eens wat dit betreft:

Het is weer eens iets anders dan een saai zelfhulpboek, waarin je een nieuwe levenswijze vrijwel krijgt opgedrongen.

Lang niet alle zelfhulpboeken zijn saai, integendeel! Je kunt er heel wat van opsteken en er enorm veel aan hebben.
(sputter, sputter, sputter :D)

Dettie
Tja, dat uiterlijk bij een zangwedstrijd. Ergens begrijp ik het ook wel een beetje. Uiteindelijk gaat het bij zingen ook om de presentatie op het podium. Dat mag vervelend klinken, maar het is uiteindelijk wel de waarheid. En het visuele aspect is uiteindelijk ook wel belangrijker geworden, hoewel er altijd uitzonderingen zullen blijven.
Plaats reactie