Vera Marynissen - Ingewikkeld kind (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 28 Sep 2008, 15:36

V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Het boek begint met dat ze over de rails loopt, ze bloedt....
Het boek eindigt dat ze de rails op gaat, er gebeurt iets met het kind.
Dus er is wel een climax alleen is dat verkapt weergegeven.

Dettie

berdine

Berichtdoor berdine » 28 Sep 2008, 17:02

Voor de zekerheid maar een "verklapper":
V

E

R

K

L

A

P

P

E

R

Ja dat is waar. Het begin was ik vergeten. Dat komt ook omdat ze min of meer spelend daar loopt, zodat het niet zo dramatisch overkomt. Ze vlucht voortdurend in spel, maar dat weet je bij aanvang nog niet. Er is dus wel degeljk iets gebeurd, al loopt ze aan het eind zo te lezen gewoon van die persoon weg. Zonder dat begin denk je dat er niets gebeurt. Het eind had iets sterker gemogen, zeker als je het boek niet in één ruk uitleest kan het je ontgaan. En ik heb het boek vaak we gelegd, omdat het me te fragmentarisch was om lang te boeien.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 29 Sep 2008, 10:42

Ik vroeg me eerst nog af door dat gegeven of die cursieve stukjes na het gebeurde werden weergegeven. Bij die cursieve stukjes is ze veel met haar lichaam bezig, vooral dat inwikkelen maakte dat ik dat dacht.
Dat ze met een soort afweer bezig was bedoel ik.

Ook staat er vrij in het begin 'De vakantie is voorbij. Ik heb gespeeld, gefeest, gelachen naar het vogeltje. Omdat het wegvloog zijn niet alle foto's even scherp.' Ik zag dat niet scherp zijn van de foto's ook als afweer, het zich niet willen herinneren.

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 29 Sep 2008, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

berdine

Berichtdoor berdine » 29 Sep 2008, 15:15

Nou Dettie, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. De dingen die ze doet in die cursieve stukjes zijn nog extremer dan haar acties in het verhaal. Die onscherpe foto's staan naar mijn idee ook voor het zich niet willen herinneren. Volgend jaar de schrijfster nog maar eens uitnodigen, :lol: :lol: :lol: :!:

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”