Ja waarom? om dezelfde reden als zijn andere boeken denk ik. Het is zijn manier van schrijven. Die is op een subtiele manier humoristisch. Als ik een zin, waar ik om moet gniffelen herlees, dan staat er helemaal niets in waar je om zou moeten lachen. Het komt door het totale plaatje. De beschrijving van de ik-persoon, een typisch, wat tobberig mannetje. De manier waarop hij hem beschrijft, zijn gedachten, zijn handelingen maken het humoristisch.
Deze keer had hij naar mijn idee wat veel herhalingen in het boek en ook nogal wat negatieve kritiek op schrijvend Nederland, maar er bleef voldoende over om het boek goed te vinden. Ik hoop niet dat deze trend zich voortzet in een volgend boek.
Maar als je iets van hem zou willen lezen, zou ik De ongeborene nemen. Ik denk dat ik dat tot nu toe de beste vond.
Arie Storm - De bruid en de kogel
Het onontkoombare eigene van de Nederlandse literatuur
De schrijver en literatuurcriticus Arie Storm ontdekte tot zijn eigen verbazing dat de grond waarop hij is opgegroeid onmiskenbaar van invloed is op de romans die hij schrijft. In het algemeen kwam hij tot de conclusie dat de Nederlandse literatuur op haar beste momenten iets bezit wat haar eigen en uniek maakt. Die eigenheid en uniciteit geven die literatuur een mysterieuze kracht. Zijn boek 'Het onontkoombaar eigene van de Nederlandse literatuur' is het opgeschreven verslag van een speurtocht naar de kenmerken die de Nederlandse literatuur zo Nederlands maken.
Wim Brands spreekt met schrijver en literatuurcriticus Arie Storm n.a.v. zijn boek 'Het onontkoombare eigene van de Nederlandse literatuur'.
http://www.vpro.nl/programma/deavonden/ ... /42083057/
Dettie
De schrijver en literatuurcriticus Arie Storm ontdekte tot zijn eigen verbazing dat de grond waarop hij is opgegroeid onmiskenbaar van invloed is op de romans die hij schrijft. In het algemeen kwam hij tot de conclusie dat de Nederlandse literatuur op haar beste momenten iets bezit wat haar eigen en uniek maakt. Die eigenheid en uniciteit geven die literatuur een mysterieuze kracht. Zijn boek 'Het onontkoombaar eigene van de Nederlandse literatuur' is het opgeschreven verslag van een speurtocht naar de kenmerken die de Nederlandse literatuur zo Nederlands maken.
Wim Brands spreekt met schrijver en literatuurcriticus Arie Storm n.a.v. zijn boek 'Het onontkoombare eigene van de Nederlandse literatuur'.
http://www.vpro.nl/programma/deavonden/ ... /42083057/
Dettie
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”