Ik heb Tirza net gelezen. Ik vind het een erg goed boek, misschien wel juist omdat de hoofdpersoon, Hofmeester, totaal onsympathiek is, een enorme hufter, een hork van een vent, en toch ga je met hem meeleven. Heel geslaagd vind ik hoe Grunberg zijn verwarring over zijn verdoolde levensloop weergeeft. Hofmeester is uiteindelijk van elke illusie beroofd en op elke bladzijde word het je duidelijker hoe dat komt.
Jaren geleden, toen ik Blauwe maandagen las, moest ik niks van Grunberg hebben. Weliswaar stonden er goede passages in het boek, maar ik vond dat hij het verhaal zelf verknalde. En dan al dat ophemelen in de pers...
Met het lezen van de Joodse Messias is mijn mening veranderd: Grunberg is wel degelijk wat je noemt een groot schrijver. En dat ophemelen, dat is toch min of meer terecht.
Arnon Grunberg: Tirza
Ik heb een haat- liefdeverhouding met Grunberg, de man zelf heb ik hé-le-maal niets mee (ik ben niet de enige lees ik hierboven) ,
Figuranten vond ik niets, en nog een ander boek wat ik van hem las en waar ik even niet op kan komen ook niet, maar de Assielzoeker vond ik goed.
En naar dit boek was ik nieuwsgierig. En terrecht..
Ik ben er net in begonnen, en het grijpt me meteen al naar de strot. Ik zit helemaal in het verhaal en kan niet stoppen met lezen. ik ben zeer benieuwd hoe het verhaal zich zal ontwikkelen.
Willeke
Figuranten vond ik niets, en nog een ander boek wat ik van hem las en waar ik even niet op kan komen ook niet, maar de Assielzoeker vond ik goed.
En naar dit boek was ik nieuwsgierig. En terrecht..
Ik ben er net in begonnen, en het grijpt me meteen al naar de strot. Ik zit helemaal in het verhaal en kan niet stoppen met lezen. ik ben zeer benieuwd hoe het verhaal zich zal ontwikkelen.
Willeke
Ik heb "Tirza"uit...pffff,
Wat een heftig boek zeg, en verontrustend...de ontknoping zit nog wel even in mijn hoofd.
ik had het niet aan zien komen, al voelde ik wel vanaf dat hij in Afrika aan kwam dat er iets niet klopte, zeker na de e mail, maar ik kon er niet goed mijn vinger opleggen.
Ik moet zeggen dat ik dit het beste boek van wat ik van hem gelezen heb..zo goed opgebouwd, en zo goed geschreven ook. ik begreep inderdaad ook nooit waarom mensen hem zo;n briljant schrijver vonden, maar dit is écht goed geschreven.
Alleen waarom dat meisje aan het einde, Kaisha, er in moest begreep ik niet zo goed.
Al kan dat ook aan het gevoel van onbehagen liggen wat mijn bij die ontmoeting bekroop. En misschien was dat wel juist de bedoeling bedenk ik nu.
Wil
Wat een heftig boek zeg, en verontrustend...de ontknoping zit nog wel even in mijn hoofd.
ik had het niet aan zien komen, al voelde ik wel vanaf dat hij in Afrika aan kwam dat er iets niet klopte, zeker na de e mail, maar ik kon er niet goed mijn vinger opleggen.
Ik moet zeggen dat ik dit het beste boek van wat ik van hem gelezen heb..zo goed opgebouwd, en zo goed geschreven ook. ik begreep inderdaad ook nooit waarom mensen hem zo;n briljant schrijver vonden, maar dit is écht goed geschreven.
Alleen waarom dat meisje aan het einde, Kaisha, er in moest begreep ik niet zo goed.
Al kan dat ook aan het gevoel van onbehagen liggen wat mijn bij die ontmoeting bekroop. En misschien was dat wel juist de bedoeling bedenk ik nu.
Wil
-
Wie wil er gratis naar de voorpremiere van de verfilming van Tirza?
Geheel gratis! We vragen je alleen om een korte vragenlijst in te vullen na afloop waarin we je mening vragen!
Morgen in Nijmegen!
Heb je interresse mail dan naar marktonderzoek@vanhellemond.com
Dan krijg je van ons alle details!
Groet,
Van Hellemond & Co
Geheel gratis! We vragen je alleen om een korte vragenlijst in te vullen na afloop waarin we je mening vragen!
Morgen in Nijmegen!
Heb je interresse mail dan naar marktonderzoek@vanhellemond.com
Dan krijg je van ons alle details!
Groet,
Van Hellemond & Co
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”