Ik heb jammergenoeg de andere uitgave van de volledige kronieken. had ik geweten dat er nog een "luxe-versie" met tekeningne was had ik gewacht om dit boek te kopen. Lijkt me nog leuker dan dat van mij.
Inge
C.S. Lewis - De kronieken van Narnia (het betoverde land)
Kinderboek of niet,
mij maakt het niet uit! Ik lees alles wat ik leuk vind.
Ik heb zojuist de disneyversie van de Kronieken van Narnia bekenen en ik moet zeggen: Prachtige film. 1000 keer beter dan de tv-versie van de bbc.
Er zijn grote stukken weggelaten en hier en daar is het ferm spectaculair gemaakt maar amai, de specail effects, de visuele effecten en de muziek maken veel goed.
Hier geen discussie of ze door de poort gaan of niet. Dat is een van stukken die eruit gehaald is.
Echt een heel goeie disneyfilm. Het is een van de weinige films waar het me niet in irriteert dat er zoveel in veranderd is dat het boek niet meer te herkennen is. Het boek is nog te herkennen hoor, maar de langzame, bijkomstige stukken zijn eruit gehaald waardoor de film nog vlotter is dan het boek. Echt de moeite om eens te zien.
Inge
Er zijn grote stukken weggelaten en hier en daar is het ferm spectaculair gemaakt maar amai, de specail effects, de visuele effecten en de muziek maken veel goed.
Hier geen discussie of ze door de poort gaan of niet. Dat is een van stukken die eruit gehaald is.
Echt een heel goeie disneyfilm. Het is een van de weinige films waar het me niet in irriteert dat er zoveel in veranderd is dat het boek niet meer te herkennen is. Het boek is nog te herkennen hoor, maar de langzame, bijkomstige stukken zijn eruit gehaald waardoor de film nog vlotter is dan het boek. Echt de moeite om eens te zien.
Inge
Ben net in het boek begonnen.
Ik bedoel deel 2 dat afzonderlijk uitgegeven is en bij mij "Het betoverde land achter de kleerkast" heet.
Vertaling Madeleine van den Bovenkamp-Gordeau.
Tekeningen van Annemarie Haeringen.
Uitg. Leopold 1989.
Ik heb tot p30 gelezen en zat gewoon te genieten. Ik hou enorm van euh, toverachtige dinges en het naiëve kindersfeertje van die tijd.
Heb zonet hier het commentaar diagonaal gelezen (niet de verklapper).
Tot nu toe geen onwaarschijnlijkheden opgemerkt, maar eigenlijk lees ik het boek voor het verhaal.
Ik las het boek als kind, maar ben er heel veel van vergeten. Alleen dat van die kast wist ik nog en ja de leeuw.... ik zit er gewoon op te wachten tot hij op het toneel verschijnt
. O, o alleen een vage herinnering van...ben heel benieuwd naar hem
Van de eerste figuur die erin voorkomt, de faun Tumnus, herinner ik me niks. Wel van dat marsepein eten.
Ben nu wel enorm benieuwd naar het vervolg.
Als kind las ik waarschijnlijk een andere uitgave (ik vermoed "De betoverde kleerkast uit 1956). Ik weet niet goed meer of daarin afbeeldingen stonden (al meen ik me de kleerkast echt te herinneren), in de uitgave die ik nu lees staan er wel... maar ik vind ze niet mooi
.
Tiba.
Ik bedoel deel 2 dat afzonderlijk uitgegeven is en bij mij "Het betoverde land achter de kleerkast" heet.
Vertaling Madeleine van den Bovenkamp-Gordeau.
Tekeningen van Annemarie Haeringen.
Uitg. Leopold 1989.
Ik heb tot p30 gelezen en zat gewoon te genieten. Ik hou enorm van euh, toverachtige dinges en het naiëve kindersfeertje van die tijd.
Heb zonet hier het commentaar diagonaal gelezen (niet de verklapper).
Tot nu toe geen onwaarschijnlijkheden opgemerkt, maar eigenlijk lees ik het boek voor het verhaal.
Ik las het boek als kind, maar ben er heel veel van vergeten. Alleen dat van die kast wist ik nog en ja de leeuw.... ik zit er gewoon op te wachten tot hij op het toneel verschijnt

Van de eerste figuur die erin voorkomt, de faun Tumnus, herinner ik me niks. Wel van dat marsepein eten.
Ben nu wel enorm benieuwd naar het vervolg.
Als kind las ik waarschijnlijk een andere uitgave (ik vermoed "De betoverde kleerkast uit 1956). Ik weet niet goed meer of daarin afbeeldingen stonden (al meen ik me de kleerkast echt te herinneren), in de uitgave die ik nu lees staan er wel... maar ik vind ze niet mooi

Tiba.
Net begonnen
Ik ben net in de dikke pil begonnen en vind het hartstikke leuk. Je moet het lezen met het idee dat het een kinderboek is, wat oudbollig geschreven. Heerlijk, nog heeeel veel pagina's te gaan!
Fijne jaarwisseling iedereen!
Monique
Fijne jaarwisseling iedereen!
Monique
Ik heb de kronieken uit. In het begin vond ik het fantastisch leuk. Deel 1 en 2 gingen er zeer vlot in. Deel 3 ging al een stuk langzamer tot ik uiteindelijk alleen nog maar verderlas omdat ik het wilde gelezen hebben. Volgens mij wordt het steeds voorspelbaarder. Van deel 5 De reis van het drakeschip vroeg ik me zelfs steeds af waarom het eigenlijk erbij zat.
Nee het werd steeds langzamer, saaier, voorspelbaarder. Net als bij veel reeksen is het beter ze niet na elkaar te lezen maar een tijd tussen te laten zodat het kan bezinken. Ik heb voor de moment een overdosis kronieken.
Inge
Nee het werd steeds langzamer, saaier, voorspelbaarder. Net als bij veel reeksen is het beter ze niet na elkaar te lezen maar een tijd tussen te laten zodat het kan bezinken. Ik heb voor de moment een overdosis kronieken.
Inge
Tip!
Hoi Inge, bedankt voor de 'tip'. Ik ben gisteren nog naar de bieb geweest, volgens de site hadden ze het boek van Marisha Pessl in huis, was helaas een foutje, maar ik heb het nieuwste boek van Joanne Harris meegenomen. Ik denk dat ik dit maar ga afwisselen met stukjes Narnia. Ook heb ik de Vliegeraar nog liggen, mijn man vond dit een zeer indrukwekkend boek, dus genoeg afwisseling voor de komende dagen.
Groet en een heel goed uiteinde, Monique
Groet en een heel goed uiteinde, Monique
-
Ik heb de Kronieken allemaal al 2/3 keer gelezen! Heerlijke boeken, zit altijd helemaal in het verhaal en de link naar het chr. geloof vind ik erg mooi... Die 'foutjes' die jullie noemen, zijn mij eigenlijk nog nooit opgevallen, maar ik zal ze, de volgende keer als ik ze lees, er proberen uit te halen...
Lianne

Lianne
#...Never stop believing in dreaming, and never stop dreaming of believing. That is what gives us hope, and what keeps us alive...#
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”