"Hij was zeeman, cameraman, ondernemer, en schreef zijn hele leven al toneelstukken en filmscripts. Een roman kon niet uitblijven: De hearen fan Fryslân (Friestalig), waarin een jongen van het Friese Gaasterland vertrekt naar de lege vlaktes van Montana. Het werd een bestseller, en dus is het boek van Arjen Terpstra nu in het Nederlands verschenen: De heren van Friesland."
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/arjen-terpstra
Dettie
Arjen Terpstra - De heren van Friesland (debuut)
Arjen Terpstra - De heren van Friesland (debuut)
Laatst gewijzigd door Dettie op 07 Jul 2009, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
'Als de zon ’s avonds in de zomer verandert in een rode bol..’
‘ droomde hij van rennende paarden door sloten zonder water’
Zie je, daar lees ik dan overheen. Ik zie dan paarden rennen door sloten zonder water
of zie de zon 's avonds in de zomer veranderen in een rode bol.
O jee, dat komt nooit goed met mij. Ik ga teveel in het verhaal op om dit als storend te zien.
Dan de manier van vertellen: die is vaak te saai, te veel vertellend, dat doet aan de levendigheid geen goed.
Maar hij vertelt toch ook over de familie? Daar ging het toch ook om?
Die oom Gerrit en die vrouw Monica, die vond ik alletwee nogal fascinerend. Sowieso, dat zijn vader nog overkomt, die zoon, en dat einde...
Dettie
‘ droomde hij van rennende paarden door sloten zonder water’
Zie je, daar lees ik dan overheen. Ik zie dan paarden rennen door sloten zonder water
of zie de zon 's avonds in de zomer veranderen in een rode bol.
O jee, dat komt nooit goed met mij. Ik ga teveel in het verhaal op om dit als storend te zien.
Dan de manier van vertellen: die is vaak te saai, te veel vertellend, dat doet aan de levendigheid geen goed.
Maar hij vertelt toch ook over de familie? Daar ging het toch ook om?
Die oom Gerrit en die vrouw Monica, die vond ik alletwee nogal fascinerend. Sowieso, dat zijn vader nog overkomt, die zoon, en dat einde...
Dettie
Bij mij moet het heel verschrikkelijk zijn wil het me opvallen, maar dan is het ook dat ik elke foute punt, komma, hoofdletter enz zie. Dan erger ik me ook zo dat ik bijna niet meer door kan lezen.
Ik heb nu een recensieboek wat me heel mooi leek en ik knapte af op één zinnetje... Ze borstelt haar haar en gaat, snel en lichtvoetig, op weg naar het station. Eigenlijk is het één woordje... lichtvoetig. Dat zet gelijk de toon van de roman. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Dettie
Ik heb nu een recensieboek wat me heel mooi leek en ik knapte af op één zinnetje... Ze borstelt haar haar en gaat, snel en lichtvoetig, op weg naar het station. Eigenlijk is het één woordje... lichtvoetig. Dat zet gelijk de toon van de roman. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Dettie
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”