Philip Snijder - Zondagsgeld (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44230
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Dec 2008, 14:04

Ik woon niet in de stad maar zie ook geen kinderen spelen. Hooguit voetballen een paar jongetjes maar daar is het dan ook mee afgelopen. En liedjes zingen doen ze al helemáál niet, schreeuwen en schelden eerder, misschien hoort dat wel bij voetbal. :?:

Dettie

Marjo
Berichten: 25922
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 17 Dec 2008, 15:28

Wonen er ook geen kinderen in jullie buurt?
Dit hier is een kinderrijke en ook kindvriendelijke wijk. En gelukkig hangen ze niet alleen voor tv en andere schermen!

Tresoula
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 Jul 2004, 22:36

Berichtdoor Tresoula » 17 Dec 2008, 15:34

Hier wonen best veel kinderen. Dat zie je vooral als er iets wordt georganiseerr, zoals avondvierdaagse.

Over kindvriendelijk, het woord bestond in de 60er jaren niet eens. De huizen waren klein, dus daarom speelde je ook altijd buiten.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Philip Snijder - Zondagsgeld (debuut)

Berichtdoor Renate » 15 Jan 2015, 16:45

Ik ben op dit moment in het boek bezig en het roept wel herinneringen op. Een vriendin van me heeft er gewoond, maar toen was de buurt al vernieuwd. Haar huis kan ik nog uittekenen en ik kan het zelfs op een luchtfoto aanwijzen. Voor ze hierheen verhuisde, woonde ze op de Nieuwe Teertuinen. Dat was daar ook in de buurt, maar daar bewoonde ze nog een echt oud huis, dat verdeeld was in voor en achterwoningen. Zij woonde voor. Het roept allemaal herinneringen op, aan hoe we uit gingen en hoe verliefd ik op haar was.

Ik vind het een mooi boek, hoewel ik het vreemd genoeg niet helemaal los kan zien van m'n eigen herinneringen, hoewel de buurt toen natuurlijk al heel anders was.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44230
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Philip Snijder - Zondagsgeld (debuut)

Berichtdoor Dettie » 15 Jan 2015, 17:55

Ja zondagsgeld is leuk. Ik heb de woningen en de straten die Philip Snijder beschrijft wel gekend. Een collega van mij woonde daar.
Piepkleine huisjes en een heel aparte sfeer, ik vond het geweldig. Ook de taal was zo leuk.
Philip Snijder was op de door Leestafel georganiseerde debutantendag en heeft toen over dit boek verteld. Was een erg prettige middag.

Dettie
die heimwee heeft naar de debutantendagen

Marjo
Berichten: 25922
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Philip Snijder - Zondagsgeld (debuut)

Berichtdoor Marjo » 15 Jan 2015, 20:42

Ja! Nou! Dat was leuk!!!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten