Eens een keer iets totaal anders..
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/franz-werfel
Marjo
Franz Werfel: Het lied van Bernadette
In het verslag staat een fout. Ik heb het over de verschijning van de Dame, en zeg dan 1958. Dat moet natuurlijk 1858 zijn..
Intussen is de fout in het verslag hersteld..
En is dat niet typisch, dat ik net deze week verschillende artikelen in de krant moest lezen over Lourdes, en over verschijningen van Maria??
Intussen is de fout in het verslag hersteld..
En is dat niet typisch, dat ik net deze week verschillende artikelen in de krant moest lezen over Lourdes, en over verschijningen van Maria??
Laatst gewijzigd door Marjo op 02 Feb 2007, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Franz Werfel
Wat grappig. Ik heb jaren geleden een boek van hem gelezen "De veertig dagen van de Musa Dach'.
Een prachtig verteld verhaal over een nare geschiedenis, de volkerenmoord op de Armeniërs.
Het boek heeft indertijd heel erg veel indruk op me gemaakt, het was voor het eerst dat ik over deze vervogingen hoorde. Er werd nog maar amper over onze eigen oorlog gesproken, dus al helemaal niet over die van de rest van de wereld.
Ook dit onderwerp is nu nog steeds actueel.
Een prachtig verteld verhaal over een nare geschiedenis, de volkerenmoord op de Armeniërs.
Het boek heeft indertijd heel erg veel indruk op me gemaakt, het was voor het eerst dat ik over deze vervogingen hoorde. Er werd nog maar amper over onze eigen oorlog gesproken, dus al helemaal niet over die van de rest van de wereld.
Ook dit onderwerp is nu nog steeds actueel.
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”