Maar "Russisch blauw' valt je misschien qua einde ook tegen Bianca? Of toch niet?
Dat boek van Steve Berry over de Romanovs moet ik ook nog te pakken zien te krijgen, zijn andere twee boeken zijn mij zeer goed bevallen!
Rascha Peper - Russisch Blauw (samenleesboek juli 2004)
Nee, het einde van Russisch blauw vond ik niet vreemd. Ik heb hier wel gelezen dat sommige van jullie het einde vreemd vinden, maar wat vinden jullie dan vreemd aan dit eind?
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/
http://www.bi-sa.nl/
Ik heb Russisch blauw vandaag uitgelezen, en vond het juist een erg goed boek. De meesten van de leden vonden het einde dus wat minder? Ik had er persoonlijk geen moeite mee.
De reden dat ik reageer, is dat ik misschien een titelverklaring heb. Die verklaring zit hem namelijk niet alleen in het jasje. Ik las van iemand ook de term 'royal blue' al, en die heeft er inderdaad meer mee te maken. Volgens mij komt het hier op neer: van mensen van adel wordt gezegd dat ze 'blauw bloed' hebben. In Rusland zijn tsaren van adel, de tsaren zouden dus ook blauw bloed hebben. Vandaar Russisch blauw. Eigenlijk slaat het dus gewoon op een thema van het boek: de Romanovs.
De reden dat ik reageer, is dat ik misschien een titelverklaring heb. Die verklaring zit hem namelijk niet alleen in het jasje. Ik las van iemand ook de term 'royal blue' al, en die heeft er inderdaad meer mee te maken. Volgens mij komt het hier op neer: van mensen van adel wordt gezegd dat ze 'blauw bloed' hebben. In Rusland zijn tsaren van adel, de tsaren zouden dus ook blauw bloed hebben. Vandaar Russisch blauw. Eigenlijk slaat het dus gewoon op een thema van het boek: de Romanovs.
Groetjes
Stephan
Stephan
Re: Samenleesboek: Russisch Blauw - Rascha Peper
Ik ben het volledig met je eens BernadetDettie schreef:Een ontzettend prettig boek om te lezen, je krijgt veel informatie over de laatste tsarenfamilie, de Romanovs.
Maar het verhaal zelf, over de historicus, heeft ook onverwachte wendingen.
Ik zit nog te broeden op een verslag want het is niet echt makkelijk na te vertellen.
Groetjes
bernadet

Het geeft volgens mij een frisse indruk over het verhaal van de laatste tsarenfamilie

ik heb het met veel genot gelezen
Mathijs
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”