Met tegenliggers
Een mooi bundeltje (63 pagina's) met twintig verhalen waarvan, zoals in elke bundel, er enkele uitspringen zoals het eerste verhaal bijvoorbeeld getiteld ... en ik.
De ik-figuur heeft het razend druk op haar werk en eigenlijk loopt haar hoofd om. Het wordt waarschijnlijk wéér overwerken. Net als dreigt alles in het honderd te lopen gebeurt er iets heel aparts.
Persoonlijk vond ik het verhaal De wensput erg mooi.
Een vrouw op huwelijkreis maakt 's ochtends een wandelingetje en ziet 6 vrouwen bij een put staan. Zij nodigen de jonge vrouw bij hen te komen staan en mee te doen aan hun ritueel. Dat doet ze ook en vindt het heel bijzonder.. ze doet daarbij een verbijsterende ontdekking.
Het verhaal De moeder, het kind en de schipper zit goed in elkaar. Heel knap weet de schrijfster de ene gebeurtenis over te laten vloeien in de andere.
Bijna alle verhalen hebben een verrassende wending maar omdat de verhalen vrij kort zijn is het lastig erover te vertellen zonder een clou te verraden. Het ene verhaal beslaat nauwelijks één pagina, het langste verhaal De stem 6 pagina's.
Het verhaal De ander wijkt erg af van de rest, het is meer een science fiction verhaal. De overige verhalen vertellen min of meer dagelijkse werkelijkheid, doorvlochten met een vleugje fantasie.
Fijn boekje, mooi uitgevoerd, een boekje om cadeau te geven.
ISBN 908099992x, paperback, 63 pagina's, uitgeverij Labyrint
© Dettie
maart 2007
Marleen Schmidtz - Met tegenliggers (debuut)
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”