Tanja Kinkel - De poppenspeler

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
elviratoverspin

Tanja Kinkel - De poppenspeler

Berichtdoor elviratoverspin » 04 Mar 2007, 16:45

historische roman die een heksenproces als vertrekpunt neemt en het verder heeft over de spanning tussen geloof en rede, over de Medici's, over Rome en Florence en Augsburg, over kloosterleven en over ware liefde, over decadentie en authenticiteit...
Prachtige roman en wat mij betreft was het een echte pageturner. Het waren prettige uurtjes op de trein de afgelopen week!
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

Marjo

Berichtdoor Marjo » 04 Mar 2007, 20:33

Wie is die Tanja Kinkel?? Nooit van gehoord!

elviratoverspin

Berichtdoor elviratoverspin » 05 Mar 2007, 08:59

ik typ even de achterflap over:

Tanja Kinkel (1969) is in Duitsland al op jonge leeftijd een sucesvol en gerespecteerd auteur van historische romans. Zij schreef onder andere "De geheimen van La Rochelle". Tanja Kinkel is in Duitsland bekroond met de prestigieuze Bauerischer Staatsförderenpreis.

Ik had er ook nog nooit van gehoord (is mijn K voor het abc-lijstje)

Roel

Re: tanja kinkel - de poppenspeler

Berichtdoor Roel » 05 Mar 2007, 10:46

Hallo Eliveratoverspin,

Je hebt het over een echte pageturner, is het een thriller in een historisch jasje? Of een historische roman met thrillerelementen?
Klinkt zeer opwindend.

Groeten,

Roel

elviratoverspin schreef:historische roman die een heksenproces als vertrekpunt neemt en het verder heeft over de spanning tussen geloof en rede, over de Medici's, over Rome en Florence en Augsburg, over kloosterleven en over ware liefde, over decadentie en authenticiteit...
Prachtige roman en wat mij betreft was het een echte pageturner. Het waren prettige uurtjes op de trein de afgelopen week!

elviratoverspin

Berichtdoor elviratoverspin » 05 Mar 2007, 18:52

neen, het is zeker geen thriller. het is een roman, met heel wat historische informatie. erg spannend en vlot geschreven, je bent als lezer erg nieuwsgierig naar wat volgt, en daarom spreek ik van een pageturner...

Roel

Berichtdoor Roel » 06 Mar 2007, 10:31

Klinkt aanlokkelijk, wie weet misschien, in de nabije toekomst...

elviratoverspin schreef:neen, het is zeker geen thriller. het is een roman, met heel wat historische informatie. erg spannend en vlot geschreven, je bent als lezer erg nieuwsgierig naar wat volgt, en daarom spreek ik van een pageturner...

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”