historische roman die een heksenproces als vertrekpunt neemt en het verder heeft over de spanning tussen geloof en rede, over de Medici's, over Rome en Florence en Augsburg, over kloosterleven en over ware liefde, over decadentie en authenticiteit...
Prachtige roman en wat mij betreft was het een echte pageturner. Het waren prettige uurtjes op de trein de afgelopen week!
Tanja Kinkel - De poppenspeler
-
Tanja Kinkel - De poppenspeler
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
-
ik typ even de achterflap over:
Tanja Kinkel (1969) is in Duitsland al op jonge leeftijd een sucesvol en gerespecteerd auteur van historische romans. Zij schreef onder andere "De geheimen van La Rochelle". Tanja Kinkel is in Duitsland bekroond met de prestigieuze Bauerischer Staatsförderenpreis.
Ik had er ook nog nooit van gehoord (is mijn K voor het abc-lijstje)
Tanja Kinkel (1969) is in Duitsland al op jonge leeftijd een sucesvol en gerespecteerd auteur van historische romans. Zij schreef onder andere "De geheimen van La Rochelle". Tanja Kinkel is in Duitsland bekroond met de prestigieuze Bauerischer Staatsförderenpreis.
Ik had er ook nog nooit van gehoord (is mijn K voor het abc-lijstje)
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Re: tanja kinkel - de poppenspeler
Hallo Eliveratoverspin,
Je hebt het over een echte pageturner, is het een thriller in een historisch jasje? Of een historische roman met thrillerelementen?
Klinkt zeer opwindend.
Groeten,
Roel
Je hebt het over een echte pageturner, is het een thriller in een historisch jasje? Of een historische roman met thrillerelementen?
Klinkt zeer opwindend.
Groeten,
Roel
elviratoverspin schreef:historische roman die een heksenproces als vertrekpunt neemt en het verder heeft over de spanning tussen geloof en rede, over de Medici's, over Rome en Florence en Augsburg, over kloosterleven en over ware liefde, over decadentie en authenticiteit...
Prachtige roman en wat mij betreft was het een echte pageturner. Het waren prettige uurtjes op de trein de afgelopen week!
-
Klinkt aanlokkelijk, wie weet misschien, in de nabije toekomst...
elviratoverspin schreef:neen, het is zeker geen thriller. het is een roman, met heel wat historische informatie. erg spannend en vlot geschreven, je bent als lezer erg nieuwsgierig naar wat volgt, en daarom spreek ik van een pageturner...
Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”