zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Leden stellen zich voor
dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Berichtdoor dbeuker » 26 Aug 2012, 12:37

hoi, tja ben iemand van of drie woordjes of een uiteenzetting van duizend pagina's...
Ik zal me tot iets daartussenin houden, als mij dat lukt, zou het een wonder zijn..
Hoe kwam ik hiero terecht...Nou ik ben een verstokte digibeet en dus computers zeggen mij geen biet... Ik werkte vanaf 1965 tot 2007 op het ECN terrein en heb in die 42 jaar in elk gebouw aldaar gewerkt.. Ik kwam op het internet een boek tegen van ene meneer Jansen en ik las er wat over... Herkenning natuurlijk tot en met.. Ben dus dit spoor gevolgd en voila hier ben ik dan...
Heb op mijn commentaar op zijn boek tot nu toe geen respons gehad, en dacht misschien ligt dat aan mij, dus stel ik mij even voor en misschien meteen aan...
Ik heb tot mijn 67ste levensjaar heel veel gelezen... Maar wat lees ik nu???
In januari 1989 kwam ik in een klein winkeltje in Schagen en keek naar de boeken die er stonden.. Iemand achter mij fluisterde mij in het oor, hier, dit boek zal je leven volledig op de kop zetten... Hij pakte voor mij een boekje uit de rij van oosterse filosofie...
Ik las snel Vingerwijzingen van ....toen moest ik even drie keer lezen voordat ik de naam van de kaft kon lezen, laat staan uitspreken.. er stond: van shri Nisargadatta Maharaj en geschreven door Ramesh S. Balzekar...
En inderdaad, de heer heeft volkomen gelijk gehad... Dit boek, dat overigens niet meer te verkrijgen is, alleen ergens nog tweedehands, heeft mijn leven volledig op de kop gezet..
Ik rolde in de wereld van Advaita, het leek wel of ik opnieuw geboren werd...een soort van rebirthing, iets wat mij later ook op een andere manier is overkomen, maar dat is een heel ander verhaal..
Een boek dat nog wel te verkrijgen is, dat zeker de moeite waard is om te lezen is:
In de voetsporen van de boeddha van Thich Nhat Hanh , voor de liefhebber ISBN
906963 707 3/NUR 718.. Ben dus een liefhebber van het boeddisme en het Taoisme...
Wil iemand meer weten...dan hoor c.q. lees ik dat wel...
groetjes dick
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Berichtdoor berdine » 28 Aug 2012, 15:01

Welkom Dick! Tja, geen antwoord bij het topic van dat boek van de Willem Jansen. Misschien heeft bijna niemand het gelezen en hijzelf kijkt mogelijk niet meer op dit forum.... Je zou hem een pb kunnen sturen, als je hem wilt bereiken.
Thich Nhat Hanh, dat klonk bekend. Ik heb een ander boek van hem in de kast staan : "In de geest van liefde". Ik heb het wel gelezen, maar lang geleden. Weet niet meer wat er in staat of hoe ik het vond. Ik heb het in elk geval niet weggedaan. Dat zegt al iets. Ik geloof niet dat hier vaak iets over boeddhisme voorbij komt. Hoop dat je hier toch iets van je gading vind!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2012, 16:36

Welkom Dick.

Zelf ben ik redelijk geïnteresseerd in boeddhisme en taoisme.
Ben nogal gecharmeerd van Eknath Easwaran, tenminste de boeken die hij zelf geschreven heeft. Niet de boeken die na zijn dood verschenen zijn. Hij heeft de Baghavad Ghita vertaald en legt in diverse boeken de Baghavad Githa en het boeddhisme uit in zeer prettige, heldere taal.
Momenteel ben ik bezig in een boek van Jon Kabat-Zinn Waar je ook gaat daar ben je. Daarin wordt meditatie en boeddhisme besproken. Goed geschreven boek.

Dettie
die denkt dat Willem Jansen inderdaad dit forum niet meer leest.
Tenzij je zelf Willem Janssen bent, kan ook nog, het zou namelijk wel iets voor hem zijn om op deze manier terug te komen.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Berichtdoor berdine » 28 Aug 2012, 16:48

Daar heb ik ook aan gedacht Dettie. Zelfde stijl van schrijven, hè. :lol:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2012, 16:51

ja daarom!

Dettie

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Berichtdoor dbeuker » 28 Aug 2012, 17:23

Ik zou misschien zeer goed in de huid van willem kunnen kruipen, daar ik zelf 42 jaar in dat bedrijf heb gewerkt !!! Zou die rol overigens zonder enige moeite kunnen spelen hoor..
Maar beste dames ik ben geen Willempie, maar slechts ene Dick..
Ik ben geen boeddist of welke mooie naam dragende illusie... Ik heb interesses in bijna alles . mystiek, daarin komt ouspenky en madame blavatski in beeld, die heb ik jarenlang zeer intensief gelezen en ook doorvorst.. Ben diep gedoken in de leer van Lao Tze en heb daar veel rust, en vooral vrede kunnen vinden.. De gita ook vele malen gelezen en nog een hele lijst van dit soort boeken...Maar ik bleef steeds terugkomen bij het verhaal van Nisargadatta en ik heb al zijn verhalen gelezen en ben ook erg in de ban geraakt door zijn opvolger Ramesh. S. Balsekar, zijn boek Bewustzijn spreekt is voor mij een meesterwerk te noemen..Voor velen van ons, een taal die lijkt te komen uit een ander universum..
Tja als ik eenmaal op de praatstoel zit, dan ben ik helaas net een oud wijf, hahahha..
Jon Kabat-Zinn, ik wil bijna zeggen , waar heb je Zinn in!!! Is erg zwaar...
Ik ben meer weg van Dennis Gempo Merzel , Het oog slaapt nooit, een boek om bij weg te dromen...
In de studie naar het onstaan van de Bijbel, heb ik een machtig boek gevonden: De bijbel als Schepping
van F. Weinreb..
Zo beste dick, sprak het niks, tot niks...dit is wel weer genoeg..
Bedankt voor het compliment, dat ik in de stijl van Willem schrijf..
Maar ja onze brave Boeddha sprak vaak onder zijn bohdiboom en dat doe ik ook vaak, al is die boom een eik.... Woorden, zoveel woorden, soms is de stilte donderend hard als een kanon dat afgaat..
groetjes dick
p.s. willem kom ook wel weer boven water, misschien is hij even de duinnen in???
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: zoals het heurt , een voorstelling van ene dick

Berichtdoor dbeuker » 28 Aug 2012, 19:19

Lieve oplettende dames, ik ga me eerst even een kwartiertje schamen voor mijn ongemanierdheid..
Daarom komt het misschien dat ik onbewust vergeleken word met ene Willem Jansen, maar om aan alle speculaties een einde te maken , volgt er een beknopte uitgave van het boek van ikke, geschreven door Dick Beuker...
Op 1 maart 1945 werd dit lichaam, dat later de naam dick kreeg opgespeld, in de erker van het beatrixpaviljoen aan de Schaapsweg in Ede, geboren... Ik huilde niet, want honger kende dit lijf reeds , omdat het in de baarmoeder geen vetpot was.. Gelukkig voor mijn moeder, had ze geen melk in haar borsten, dus kon ze verder gaan uitslapen van de bevalling.. De nageboorte was reeds netjes afgevoerd.. Ik werd opgepakt en in een katoenen doek naar een kamertje ernaast gedragen en werd bij een wildvreemde vrouw aan een flinke tepel gelegd...Het kon mij niet veel schelen, dat het niet mijn echte moeder was en lurkte die borst in notime leeg...
De rest van dit leven van Dick : Op mijn 5de naar Curacao per DC 6B van de KLM en kreeg daar als echte koloniaal mijn eerste nanny, genaamd Esmarita, die mij zeer veel dingen geleerd heeft...
Na 13 tropenjaren keerden we terug naar Nederland en daar ging ik al snel de dienst in..
In 1965 begon mijn avontuur op het toenmalige RCN , waar de HFR en de LFR twee reactoren waren, die vroegen om goed opgeleide mensen in de stralingshygiene, en aldus werd ik dat..
Later in de jaren 90 ging ik doceren in dit vak... Toen was ik al erg bezig met mediteren en met madame Blavatski.. Heb me erg verdiept in parapsychologie en kwam bij professor Ten Haaf in Utrecht, waar ik veel experimenten deed met energie"spelletjes" en met healing op afstand...
Ben gaan leren magnetiseren en kreeg een mooie praktijk, terwijl ik overdag gewoon op het ECN terrein was.. In 2007 heb ik het terrein de rug toegekeerd..Ben nu een pensionado en een zeer tevreden eentje..
Groetjes dick
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten