Gelukkig 2012

Leden stellen zich voor
Lezer100
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 19:52
Locatie: België
Contact:

Gelukkig 2012

Berichtdoor Lezer100 » 24 Dec 2011, 13:32

Voor alle lezers op dit forum de beste wensen voor 2012 !!!
Lezer100

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Gelukkig 2012

Berichtdoor berdine » 01 Jan 2012, 11:18

Iedereen een gelukkig en gezond 2012 met véél gelegenheid om te lezen!

Groetjes,

Berdine

Shand
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 Nov 2009, 12:04

Re: Gelukkig 2012

Berichtdoor Shand » 01 Jan 2012, 13:16

Een heel gelukkig, gezond en sprankelend 2012 toegewenst!

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Gelukkig 2012

Berichtdoor Marjo » 01 Jan 2012, 13:25

Insgelijks, insgelijks...
Ik ben tegen de Maya's aangelopen, de afgelopen weken, en ik wil meer weten. Maar de meningen zijn verdeeld: de een zegt dit, de ander dat.

'De Maya's die nog overgebleven zijn geloven dat er in 2012 een poort geopend die de mens naar een hoger bewustzijnsniveau zal brengen.'

'De Maya's waren heer en meester in het berekenen van tijd en voorspellen een omslagpunt in 2012. De Maya's staan ook wel bekend om hun bouwwerken, kunstwerken. rekenkunde en astronomische waarnemingen. De meningen zijn verdeeld of dit omslagpunt positief of negatief bedoeld wordt. De Maya's rekenen met tijdcirkels van 26.000 jaar en waren zeer bedreven in het berekenen van de tijd. Hun kalender is scherp en meet precies. En op 21 december 2012 hebben ze berekend dat de zon en de aarde dan precies op één lijn met elkaar liggen in het hart van de Melkweg.'

'In Mexico wonen nog zo’n anderhalf miljoen Maya’s. In Guatemala vormen afstammelingen van de Maya’s zo’n veertig procent van de bevolking. Geen enkele westerse interpretatie doet recht aan wat hun voorouders ooit bedoelden. De Maya’s creëerden de kalender om belangrijke gebeurtenissen en data in hun verleden en toekomst te kunnen markeren. De kalender bestaat uit dertien cycli van 144.000 dagen. De laatste dag is 21 december 2012. “Wat de Maya’s voor die datum echt voorspelden, was dat er een god op aarde zou komen, maar ze vermeldden niet dat de aarde zou vergaan.'

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Gelukkig 2012

Berichtdoor Dettie » 01 Jan 2012, 14:19

Ja dit soort berichten verschijnen elk jaar, zijn het niet de Maya's dan is het wel Nostradamus of wetenschappers die dit jaar een zware zonnestorm voorspellen. Maar dat werd ook vorig jaar gezegd...

"De aarde krijgt donderdag te maken met de effecten van de zwaarste zonnestorm in jaren. De kans is groot dat gps-systemen in bijvoorbeeld auto's en op mobiele apparatuur met storingen te maken krijgen." stond er vorig jaar februari in de krant...

Ik ben zeer geïnteresseerd in de Maya's. Ik heb er vroeger een heel groot werkstuk over gemaakt en het is een fascinerend volk geweest, maar dat waren de Egyptenaren ook en met hen trek ik toch de vergelijking. De Maya's én Egyptenaren waren een zeer gecultiveerd en intelligent volk en het is ongelofelijk wat zij allemaal bereikt hebben, maar hun eigen ondergang zagen ze ook niet. Ook al zijn de Maya's heel nauwkeurig, de technische middelen die er nu zijn hadden ze niet
En op 21 december 2012 hebben ze berekend dat de zon en de aarde dan precies op één lijn met elkaar liggen in het hart van de Melkweg. Dat zou best kunnen maar dat gebeurt veel vaker.

Het Leger des heils voorspelde ook al 40 jaar geleden dat de wereld zou vergaan, ze kwamen ook met allerlei profetieën uit de bijbel etc. (hoewel dat niet wetenschappelijk onderbouwd was, de maya's deden dat toentertijd wel)

Eigenlijk vind ik dit soort dingen passen onder het kopje bangmakerij. Er is altijd wel wat te vinden, is het niet dat ijskappen aan het smelten zijn en de wereld binnen 30 jaar onder water zal staan dan is er wel weer wat anders te 'voorspellen'. Kunnen ze weer dingen ter bescherming aan de consument verkopen...

Hier is een mooi blog die de voorspelling van da maya's bespreekt http://denkeensechtna.blogspot.com/

Ik krijg eerder het idee nu ik er wat meer over gelezen heb dat de Maya's een ander bewustzijn 'voorspellen'. Dat mensen zich bewust worden van de wereld en de mensen om zich heen en niet meer hun eigen ego proberen te voeden maar meer medemenselijkheid willen. De wereld wordt wakker... zoiets. Beetje als Youp van het Hek bezong in z'n laatste liedje van de oudejaarsavondconference...

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Gelukkig 2012

Berichtdoor Marjo » 01 Jan 2012, 20:15

Van die Youp weet ik het niet, maar het is inderdaad - denk ik (ze boven) - zo dat het de Maya's niet om het letterlijk eind van de wereld gaat, maar om 'een' einde aan een periode. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Maar ik zou me eens goed moeten verdiepen in de juiste bronnen.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Gelukkig 2012

Berichtdoor WilV » 02 Jan 2012, 12:11

Allemaal een heel mooi, gezond, gelukkig en vrolijk 2011,
met heel veel boeken.

En als de Maya's het over het einde van een tijdperk hadden zouden ze best wel eens gelijk kunnen hebben op de een of andere manier.

Wil


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten