LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
Christine
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 Jan 2006, 14:40
Locatie: Grimbergen België
Contact:

Berichtdoor Christine » 10 Feb 2006, 19:39

Ha die Jurgen, ik kom jou ook 'overal' tegen ;)
Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:

http://blog.seniorennet.be/christine/

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 11 Feb 2006, 18:47

Jurgen, leuk je ook hier te treffen.
Mijn website over bookcrossing
http://www.bi-sa.nl/

Gast

Berichtdoor Gast » 13 Feb 2006, 09:43

Bedankt dames, voor de welkomswoorden! :oops:

Wolvin
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 Jan 2006, 17:31
Locatie: Kortrijk
Contact:

Berichtdoor Wolvin » 14 Feb 2006, 08:45

Nou ik geloof niet dat ik me al voorgesteld heb: Ik ben Esty, 16 jaar en woon in Kortrijk (West-Vlaanderen). Ik lees niet véél boeken maar als er een boek goed is dan zul je het wel aan me merken, dus het laat me zeker niet koud ^^. en verder schrijf ik ook vanalles (gedichten - verhalen - dagboek...), niet dat dat veel voorstelt. Als er nog vragen zijn? Blij om jullie te leren kennen! :mrgreen:
Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...

Jom
Berichten: 259
Lid geworden op: 08 Aug 2005, 13:58
Locatie: Kessel-Lo
Contact:

Berichtdoor Jom » 14 Feb 2006, 11:38

Hallo Wolvin.
Maar zeg, wat wil ^^zeggen ?

g

Wolvin
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 Jan 2006, 17:31
Locatie: Kortrijk
Contact:

Berichtdoor Wolvin » 14 Feb 2006, 13:53

Oh mijn welgemeende excuses (ik ben wat plechtig nu ik weet niet waarom, teveel klassieke muziek), ^^ staat symbool voor ^.^ of ^_^, de aandachtige en fantasierijke toeschouwer zal hierin een lachend, ietwat japans aandoend gezichtje ontdekken en dat is ook wat het is. Het is een typisch symbool gebruikt door jonge meisjes die wel wat zien in Animé, een bepaalde teken- en schrijfstijl. Ikzelf hoor daar niet voor de volle 100% bij maar ik heb het teken als aandenken gehouden aan een meisje dat ik lang geleden gekend heb. Mijn excuses voor de verheven toon, ik heb teveel aanheffen gelezen (laten wij de muze bidden om steun tijdens onze zware schrijverstaak)...
Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...

Christine
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 Jan 2006, 14:40
Locatie: Grimbergen België
Contact:

Berichtdoor Christine » 14 Feb 2006, 19:34

Een verzorgd en mooi taalgebruik voor een zestienjarige, Wolvin. Mijn complimenten ;)
Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:



http://blog.seniorennet.be/christine/

Wolvin
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 Jan 2006, 17:31
Locatie: Kortrijk
Contact:

Berichtdoor Wolvin » 14 Feb 2006, 21:19

Christine schreef:Een verzorgd en mooi taalgebruik voor een zestienjarige, Wolvin. Mijn complimenten ;)

Als ik zo vrij mag zijn om uw aandacht erop te wijzen dat mijn geest mijn lichaam ver vooruit is ;) Mijn taalgebruik is afkomstig uit een verafgelegen onderdeel van de hersenen, door veel mensen verwaarloosd en vergeten, door mij verzorgd als een teer lentetuintje ^^. Hierbij komt ook nog een magisch wezentje kijken, die we voor het gemak Fantasie noemen en die zich doorheen de jaren wonderwel heeft weten aan te passen aan de wereld buiten mijn hoofd. Maar dit is genoeg over mij, teveel hoogmoed zorgt ervoor dat mensen niet recht groeien.
Als al de woorden in mijn hoofd eruit zouden kunnen, dan zou ik aan tien levens nog niet genoeg hebben...

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 17 Feb 2006, 17:50

Ik ben Hermine, 46 jaar, gelukkig gehuwd en moeder van twee jongens (resp. 13 en 14,5). Mijn man is doof, ik slechthorend en we gebruiken gebarentaal.
Mijn interesses: literatuur, muziek (ik speel zelf piano), kunst en geschiedenis in het algemeen.
Vroeger gaf ik les in avondschool, gebarentaal aan normaal-horenden. Ik stopte daar mee bij de geboorte van mijn jongste zoon. De bedoeling was terug te gaan werken als ook hij 12 was. Maar ik ben ziek geworden en in 2001 werd ME ook CVS (Chronisch Vermoeidheid Syndroom) genoemd, vastgesteld.
Ik ben erg blij dat ik twee jaar terug internet ontdekte. Ik ben op verscheidene ME-fora actief en nu ook op 3 boekensites.
Wil je nog iets weten? Vragen staat vrij ;)

bianca
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 Dec 2004, 09:57
Locatie: Capelle a/d IJssel
Contact:

Berichtdoor bianca » 17 Feb 2006, 18:15

Welkom Hermine, leuk je ook hier te treffen.
Mijn website over bookcrossing

http://www.bi-sa.nl/

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 17 Feb 2006, 19:21

Welkom Hermine. En meteen al zo lekker enthousiast! En ja, internet, is echt een openbaring voor slechthorenden. Ook ik kan daarover meepraten. Via Literair Nederland ben ik verleden jaar bij Leestafel terecht gekomen. Sindsdien is er een wereld voor mij opengegaan.

Groetjes, Irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Feb 2006, 19:37

Ja Hermine, erg leuk dat je je bij Leestafel aangemeld hebt, en gelijk zo lekker meedoen, heerlijk!

Je zegt als er nog vragen zijn dan...

Ja, ik heb een vraag, je schrijft dat je piano speelt én slechthorend bent.
Hoe gaat dat dan in z'n werk? Kan je bepaalde tonen wel horen of heeft de piano iets waardoor dat wel kan? Ik bedoel heeft de piano een bepaalde resonantie wat voor jou goed werkt? Ik vond dat in het boek van Bracke heel treffend dat het meisje de tonen en het ritme voelde in de discotheek en op dat ritme kon ze dansen.
Als goed horende vraag ik me vaak af hoe dat is als je niet goed hoort.
Als je m'n vragen te privé vindt dan moet je dat gewoon zeggen hoor.

Enne Irene internet is ook heerlijk voor ME/CVS mensen. Zittend en in je eigen tijd en eigen tempo toch mee kunnen doen met de wereld. Moet er niet aan denken dat internet er niet zou zijn!

Groetjes
Bernadet

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 17 Feb 2006, 20:22

Ja Bernadet, ik sluit me 100% aan bij je laatste alinea. Ik heb nog maar weinig sociale contacten. De fora waar ik op kom zijn voor mij een vriendenkring!

Wat betreft dat piano spelen. Ik ben maar doof aan één oor maar ik hoor de piano wel. Ik stel me dikwijls de vraag: 'Als ik al zo van muziek hou, wat moet dat dan hemels zijn voor normaal horenden!'

Christine
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 Jan 2006, 14:40
Locatie: Grimbergen België
Contact:

Berichtdoor Christine » 17 Feb 2006, 22:54

Hallo Hermine, ik ken je al van bij het andere boekenforum, CZ, om maar geen naam te noemen ;) En ik heb ook CVS/ME
Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:



http://blog.seniorennet.be/christine/

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 17 Feb 2006, 23:00

Nou moe, jij ook al ME/CVS? Hermine, Christene, Willeke, ik Het zal toch niet van het vele lezen komen???? ;)

ik heb ook een tijd op een ME forum gezeten maar zit nu nergens meer bij.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 18 Feb 2006, 04:03

De fora waar ik op kom zijn voor mij een vriendenkring!


Diezelfde ervaring heb ik hier op Leestafel. Ik hoop dat je die hier ook vindt, Hermine.

Groetjes. Tiba.

lizzy
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 Mei 2004, 20:14

Berichtdoor lizzy » 18 Feb 2006, 10:25

Hallo nieuwelingen. Wat leuk al die nieuwe 'gezichten' hier op de leestafel. Ook al mankeer ik niks, op wat kleine dingetjes na, ook ik ben erg blij met het internet en in het bijzonder met 'Leestafel'. Ik heb het gevoel dat ik er een paar vrienden bij heb gekregen.

Over die muziek, Beethoven was ook doof, wisten jullie dat?

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 18 Feb 2006, 12:00

Nou moe, jij ook al ME/CVS? Hermine, Christene, Willeke, ik Het zal toch niet van het vele lezen komen????


Echt waar, nou ja zeg.
ik vond het als zo toevallig toen ik er achter kwam dat Bernadet het ook had.

in zijn algemeenheid snap ik trouwens wel dat (boeken) forums relatief veel chronisch zieken en mensen die niet zo mobiel zijn bevatten,
het houd de wereld groot,
en maakt het leven een stuk leuker.

groetjes,
Wil

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 18 Feb 2006, 20:12

amen

Christine
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 Jan 2006, 14:40
Locatie: Grimbergen België
Contact:

Berichtdoor Christine » 19 Feb 2006, 17:54

Ik heb ook een hele tijd op een CVS/ME forum gezeten, maar van al die verhalen werd ik nog zieker. Maar ik kan begrijpen dat veel mensen er wat aan hebben. Ik niet.
Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:



http://blog.seniorennet.be/christine/

sneuper
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 Mar 2005, 15:11
Contact:

Berichtdoor sneuper » 23 Feb 2006, 22:26

Ik zal me ook even voorstellen. Het is voor het eerst dat ik dat doe op internet want ik wil eigenlijk volstrekt anoniem zijn, maar het is fantastisch om te zien wie er achter de zo bekende namen zitten op dit forum. Jong, oud, Vlaams, niet-Vlaams. Dus dan moet het maar gebeuren.

Mijn naam is sneuper, niet mijn echte naam :D maar het is een ander woord voor zoeken, en ontleend aan een boektitel over 'boekensneupers'. Want dat is wat ik ben, een boekenzoeker, een verzamelaar. Ik koop dus heel veel boeken en lees er ook veel, bij voorkeur Nederlandse naoorlogse literatuur in eerste drukken. Ik ben dol op mooie bibliofiele uitgaves. Maar ik kijk ook wel eens aan de andere kant van de oorlog.

Favoriete schrijvers: Nescio, Bordewijk, Multatuli, Van Dis, De Moor, Möring, Haasse.

Ik blog over mijn boeken op een weblog. Ik lees ook veel christelijke boeken en daarover blog ik op een ander weblog.

O ja, ik ben nog geen 40, woon in midden-Nederland en heb een zoon en een dochter.

groet,

sneuper
Een leven zonder boeken is onleefbaar - Erasmus

---------------------------------------------------
http://boekenblog.blogspot.com
http://boek.favos.nl
http://christenboek.blogspot.com

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Feb 2006, 23:33

Leuk sneuper, krijg je toch een beetje een beeld van iemand.
Ik heb me al voorgesteld ergens hier in dit item dus hoef niet meer :D

bernadet

Christine
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 Jan 2006, 14:40
Locatie: Grimbergen België
Contact:

Berichtdoor Christine » 24 Feb 2006, 20:26

Leuk Sneuper, nog een boekenblogger erbij ;) Welkom hier !
Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:



http://blog.seniorennet.be/christine/

MoniquevZ
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 Feb 2006, 18:13

Ook even voorstellen

Berichtdoor MoniquevZ » 24 Feb 2006, 21:01

Sinds begin deze week (geloof ik) lees ik mee op deze site/dit forum en ik vind het zalig! Dit jaar hoop ik 42 te worden, ben gelukkig met mijn man en 2 zonen, werk als vrijwilliger in een verpleeghuis (aktiviteitenbegeleiding) en hou van kamperen en tai chi.
Ik lees erg graag en als het kan ook veel en het doet me goed zoveel mensen bij elkaar te zien die ook dezelfde 'verslaving' hebben.

Op mijn 'te lezen' stapel liggen oa Tot zoens (R Campert), Zorro (I. Allende), Ook van jou (J. Irving), Knielen op een bed violen (J. Siebelink). Ik heb net Het Messias Mysteria van Andreas Eschbach uit en ben begonnen in Publieke Werken van Thomas Rosenboom.
Ook favoriet zijn boeken van Scandinavische schrijvers.

Groet,
Monique

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 24 Feb 2006, 21:15

En alweer zo'n enthousiasteling erbij... Welkom Monique.
En Sneuper.. leuk dat ik weer iets van je hoorde.
Grasduinde verleden jaar al ooit op jouw site.
"Boekenverzamelaar", dat smaakt naar meer...
Schrijf je ook eens een recensie? (vraagt Bernadet ook altijd aan mij...)!!!

Groetjes, Irene


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten