LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
Marga
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Sep 2008, 14:05

Berichtdoor Marga » 22 Sep 2008, 15:53

Bedankt Dettie.. :D
Groet, Marga

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 27 Sep 2008, 16:03

Beste allemaal,

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben, ben ik een poos niet erg actief geweest hier. De laatste paar maanden zelfs helemaal niet.

Deze hele zomer is 'opgegaan' aan allerlei andere dingen, vooral het kunstproject van mijn man in Duitsland heeft heel veel aandacht, tijd en energie gekost. Ik heb er wel wat over verteld in mei ofzo. Maar goed, dat is dus een van de redenen dat ik hier niet veel te vinden was.
Verder heb ik me op het schrijven gestort. Ik lees dan ook vooral boeken over schrijven en schrijvers. :)

Eerlijkgezegd meende ik me te herinneren dat ik hier een berichtje geplaatst had om te melden dat ik minder aanwezig zou zijn. Het heeft in elk geval op mijn lijst gestaan van 'dingen te doen' voor mijn vertrek naar Duitsland. Maar kennelijk ben ik dat dan toch vergeten. Helaas.

Ik verwacht dat ik hier ook de komende tijd minder zal zijn, omdat het schrijven op dit moment de grootste plek in mijn leven inneemt.

Natuurlijk wens ik iedereen het allerbeste en heel veel plezier met lezen en vooral met elkaar en deze site. :)

groetjes,
Grada
'Do you think it's a whoozle?'

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Sep 2008, 16:29

Ha Grada,

Lekker dat je het hier even meldt! Iedereen vroeg naar je!

Héél veel succes met schrijven en als je boek uitkomt dan horen wij dat wel hoop ik.

Groetjes en zwaai \0/

Dettie
die in november weer mee gaat doen aan nanowrimo

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 27 Sep 2008, 21:54

Hoi Grada, leuk je weer even te zien, ik had je inderdaad al gemist.

En natuurlijk heel veel succes met schrijven gewenst,

Groetjes van
Willeke

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 28 Sep 2008, 00:09

Hallo Grada

We hebben je hier wel gemist hoor!
Maar zo te zien heb je het druk met allerlei projecten.
Nog heel veel succes toegewenst met het schrijven.

Hopelijk horen we daarover nog meer.

Tiba.

mira
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 Aug 2008, 20:37

Berichtdoor mira » 05 Okt 2008, 17:39

Hallo Grada

ik ben hier vrij nieuw , en heb meteen je bijdragen opgemerkt.
Ik wens je ook heel veel succes!
Maar kom toch af en toe es kijken op Leestafel en laat je mening es horen, als tussendoortje.
Mogen de Leestafelaars iets weten over je boek?
'k vermoed dat velen benieuwd zijn. Ik zeker

mira

Gast

Berichtdoor Gast » 11 Okt 2008, 20:51

Veel succes Grada.

Rutger

Gast

Drie dagen afwezig

Berichtdoor Gast » 02 Dec 2008, 22:56

Zal afwezig zijn op 3, 4 en 5 december. Volg een opleiding voor de vakbond, meer bepaald over de werking van de ondernemingsraad (waar ik trouwens al 7 maanden midden in zit).

Rutger

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2008, 10:32

Succes Rutger

Dettie

leni
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 Okt 2006, 13:35
Locatie: Portugal

Berichtdoor leni » 23 Aug 2009, 09:10

Hoi allemaal. Ik kwam vroeger al eens piepen maar ga nu meer op dit forum komen nu we geen poëzieforum meer zullen hebben vanaf 1 september. Ik woon in Portugal sinds 2003, heb de taal gestudeerd en lees hoofdzakelijk Portugese boeken om die taal nog beter te leren. Af en toe lees ik een boek in het Nederlands maar ik ben meer een poëzielezer..dus ik zal niet veel bijdragen aan dit forum, behalve er veel in lezen. Als ik een Portugees boek lees dat ook in het Nl. is vertaald zal ik een bespreking maken..of vertel ik dat ik het heb weggelegd na 50 blz :P ..
Weet je wat ik ook tof vind? Boeken die ik in het Nl. heb gelezen daarna overlezen in het P. Dat doe ik sinds 2 jaar met boeken van Saramago..het is wel niet gemakkelijk, met die ellenlange zinnen maar als poëzielezer heb ik veel geduld, het mag traag gaan.

Hermine
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 Feb 2006, 09:43
Locatie: Mortsel

Berichtdoor Hermine » 12 Okt 2009, 11:19

Ik heb me hier ergens wel voorgesteld maar ik heb de moed niet om te zoeken waar ergens op de reeds 17 pagina's.
Ik wou eigenlijk alleen nog zeggen dat ik sinds vorige week op Facebook ben.
Wie van jullie zit daar ook en wil vrienden worden? Wel even bijvertellen dat je van Leestafel bent. :D
Ik sta daar als
Hermine Couvreur

Ellen
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 Okt 2009, 20:09
Contact:

Berichtdoor Ellen » 23 Okt 2009, 22:15

Hoi Leestafelaars,

Na eerst brutaalweg een recensie van Galatea 2.2 te hebben geschreven en drie berichten naar aanleiding daarvan verstuurd te hebben, wordt het hoog tijd dat ik me hier ook voorstel ;).
De meeste tijd die ik (doordeweeks) wakker doorbreng, gaat zitten in werken (ICT) en het verzorgen van mijn 'beestenboel', maar de uurtjes die daarnaast overblijven worden toch voornamelijk met de neus in boeken doorgebracht. Huis en tuin laten de verwaarlozing als gevolg daarvan dan ook regelmatig duidelijk zien :oops:.

Ik houd sinds twee jaar hier netjes bij wat ik zoal lees en gelezen heb. Mocht je dus nieuwsgierig zijn naar wat ik zoal lees, dan moet je daar maar eens een blik op werpen. Ik lees vrij veel in het Engels, zeker als het boek oorspronkelijk in het Engels is geschreven.

Verder lees ik altijd minimaal drie boeken 'tegelijkertijd': in de trein (naar en van mijn werk), een bedboek (sinds kort via een e-reader; ideaal in bed!) en een boek 'voor op de bank' in de zitkamer. Soms lees ik daarnaast nog een (meestal non-fictie)boek, waar ik zo nu een dan even in lees. Dat is op dit moment Van de schoonheid en de troost van Wim Kayzer. Iedere keer dat ik een aflevering van die tv-serie bekijk (uit 2000, maar nog steeds op DVD verkrijgbaar), lees ik daarna het stukje van de hand van de hoofdpersoon van die aflevering uit het boek.

Meer weten? Vraag gerust!

Groetjes, Ellen
Laatst gewijzigd door Ellen op 22 Apr 2010, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."
(Lakota saying)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Okt 2009, 12:14

Ha Ellen,

Ben blij dat je de boel komt versterken. Zelf lees ik alleen 's avonds in bed en 's ochtends vroeg, ja... ook in bed. Overdag lees ik zelden tot nooit tenzij het een enorm dik boek is dat in bed niet vast te houden valt.

Ik ben ook altijd in meerdere boeken tegelijk bezig, vaak een non-fictie (nu een biografie over Staring en een boek van Redmond o'Hanlon over God, Darwin en natuur) een 'moeilijk' fictieboek en een lekker-weglees-fictieboek of kinderboek.

'Van de schoonheid en de troost' van Wim Kayzer staat in m'n geheugen gegrift, schitterende serie. Dat zou eigenlijk verplichte kost op scholen moeten zijn.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 25 Okt 2009, 21:23

Hoi Ellen,

Nou dat zijn mooie lijsten! Ik heb er een aantal van gelezen en deel niet altijd je mening, maar soms wel. Zoals gebruikelijk....
Je ziet toch wel kans om nog heel wat te verslinden! Zoveel haal ik er niet in een jaar.
Was je al langer een Leestafel-lezer? Ik vind het frappant dat je b.v. een boek als "Een plaats voor wilde bessen" op je lijst hebt staan, als die tip niet van Leestafel zou komen!

Groetjes,

Berdine

Ellen
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 Okt 2009, 20:09
Contact:

Berichtdoor Ellen » 25 Okt 2009, 23:58

Hoi Berdine,

Nee, ik was niet eerder lid van Leestafel. Een plaats voor wilde bessen is een boek dat ik via BookCrossing (jullie vast wel bekend) heb gelezen. Heel toevallig heb ik het van de zomer zelf 2dehands kunnen aanschaffen, zodat ik het nog eens kan lezen. Ik vond het een prachtig boek.

berdine schreef:Ik heb er een aantal van gelezen en deel niet altijd je mening, maar soms wel. Zoals gebruikelijk....


Zoals gebruikelijk en gelukkig maar ;). Zou zo saai worden, hè?

Groetjes,

Ellen
"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 26 Okt 2009, 12:46

Welkom Ellen
Ik heb ook al een idee welke screennaam van BookCrossing bij je hoort ;)
Veel plezier hier, leestafel is veruit mijn favoriete site!!!

groetjes, irene

Vaughn
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 Okt 2009, 17:42
Locatie: Limburg

Berichtdoor Vaughn » 26 Okt 2009, 19:33

Welkom hier Ellen! :)

Sonje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 Apr 2010, 17:34

Berichtdoor Sonje » 22 Apr 2010, 18:19

Hallo allemaal!
Na al een tijdje ongeveer elke ring van Dettie te lezen via bookcrossing en al een paar keer hier rond te hebben gekeken vond ik het tijd om me ook maar eens hier aan te melden. Ik schrijf niet altijd veel en vaak op de fora die ik volg, maar lees in elk geval regelmatig en met veel plezier, zowel boeken als recensies en discussies erover.
Ik verbaas me trouwens altijd over mensen die meer boeken tegelijk lezen, ik lees er eentje, dan zit ik beter in het verhaal, anders raak ik de draad kwijt ;)
Op dit moment lees ik 'What is the what' van Dave Eggers, eindelijk ja, en ik ben erg onder de indruk! Ik lees overigens bijna alle genres, relatief veel spannende boeken wel, maar ook graag anders.
Geen idee wat ik hier allemaal moet/mag vertellen, als jullie meer willen weten over me dan vragen jullie het vast wel! :D
Groetjes, Sonje

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 22 Apr 2010, 20:14

Wauw...Welkom hier Sonje!
Leuk dat je je hebt aangemeld bij leestafel.
Veel leesplezier met de (ring)boeken van ons aller Dettie. Ben er wel op voorbereid dat Leestafel zeker zo verslavend is als BookCrossing...misschien wel erger....

groetjes van irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Apr 2010, 21:28

Hee dat is leuk Sonje. Welkom, welkom

En ja ik lees ook meerdere boeken tegelijkertijd.
Ik lees nu Bernhard van Annejet van der Zijl, kostwinner van Henk Rijks (een debuut) en een kinderboek Het verdwenen verhaal van Bies van Ede. het zijn totaal verschillende verhalen en ik lees verder in waar ik op dat moment zin in heb.

Dettie

Yuno
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 Sep 2011, 09:37

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Yuno » 08 Sep 2011, 10:18

Hallo allemaal,

Mijn naam hier is dus Yuno, 24j (belg)
Ik ben hier terechtgekomen toen ik leesbesprekingen aan het googlen was... :)
Ik lees graag boeken en dacht, waarom mij niet aansluiten op een forum? Wss lees ik hier nog goeie boekentips.
De meeste boeken die ik lees, haal ik uit de bib. Omdat anders mijn kast veel te vol zou gaan staan op de duur!
Ik hoop hier regelmatig te komen lezen en te reageren!

Groetjes

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Dettie » 08 Sep 2011, 13:41

Hoi Yuno,

Welkom, welkom. Er is genoeg te vinden hier en op de site van Leestafel ( http://www.leestafel.info )
Bij ons staan en liggen overal boeken in huis, de kasten puilen gewoon uit. Misschien moet ik ook maar vaker naar de bib.

Groetjes
Dettie

Lezer100
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 19:52
Locatie: België
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Lezer100 » 08 Sep 2011, 14:47

Welkom Yuno.
Lezer100

Yuno
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 Sep 2011, 09:37

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Yuno » 09 Sep 2011, 12:31

Bedankt!

Gesina
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 Mar 2017, 23:22

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Gesina » 02 Apr 2017, 00:14

Dag allemaal.

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum en het wordt tijd om me voor te stellen. Ik ben Gesina. Ik woon alleen en ik word dit jaar 63.
Op dit moment gebruik ik het forum om de stukjes over Wilhelm Meister van Goethe te lezen. Ik ben een tijdje geleden begonnen in het boek van Dante over de hel. Fijn dat dat zo uitgewerkt op dit forum staat. In de toekomst wil ik de Faust gaan lezen en de Toverberg staat ook op mijn lijstje. Zo zijn er nog meer klassiekers.

Hartelijke groet van Gesina


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten