LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Dettie » 04 Apr 2017, 11:58

Dag Gesina,

Welkom op Leestafel. Eerder in dit item heb ik me al voorgesteld maar even in het kort.
Ik ben dus Dettie, getrouwd, en de beheerder en oprichter van de Leestafel.info site. Wat aanvankelijk begon als 'hobby' site is tot mijn eigen verrassing uitgegroeid tot een site met meer dan 4000 recensies in allerlei categorieën en genres. Maar ik doe het natuurlijk niet allemaal alleen. We zijn ondertussen met een heel stel mensen bezig om Leestafel te laten draaien.

De Toverberg heb ik lang geleden gelezen en heb er erg van genoten. Afgelopen zondag was er nog een uitzending van Made in Europe, gepresenteerd door Dimitri Verhulst waarin het boek De Toverberg centraal stond

zie https://www.vpro.nl/programmas/made-in- ... ng-8.html#

Faust heb ik niet gelezen maar ik vermoed Lezer100 (ook een Leestafellid) wel

Dettie

Lezer100
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 19:52
Locatie: België
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Lezer100 » 09 Apr 2017, 22:37

Van harte welkom Gesina. Dat zijn alvast boeken waarin ik mijzelf ook wel kan vinden. Veel succes ermee.
Lezer100

Gesina
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 Mar 2017, 23:22

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Gesina » 15 Apr 2017, 13:13

Bedankt Dettie en lezer 100

Voorlopig ben ik nog even in de wereld van Wilhelm Meister. Ik heb de uitzending terug gekeken en Ik ga het nog een paar keer terug kijken. Het voelt ook alsof ik een berg ga beklimmen. Dus goed voorbereiden. Het is een behoorlijk dik boek en ik lees langzaam dus de hele zomer ben ik hier wel mee bezig. Groet Gesina

Marj0
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 Apr 2017, 20:12
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Marj0 » 01 Jul 2017, 20:58

Goedenavond allemaal, mijn naam is Marjolein (Marj0). Ik ben 32 jaar en heb me enige tijd geleden aangemeld op dit forum. Lezen doe ik al zolang ik het kan: vaak, veel, meerdere boeken tegelijk. Ik lees bijna alles: alleen fantasy trekt me helemaal niet en dat lees ik ook niet. Mijn voorkeur gaat uit naar historische romans, literaire thrillers en zo nu en dan een biografie. Ik heb me aangemeld op het forum omdat ik het leuk vind om te lezen over nieuwe titels/schrijvers en ik het interessant vind hoe andere lezers tegen boeken aan kijken. Onlangs ben ik begonnen met het schrijven van mini-recensies op mijn blog en dat verklapt ook een andere reden van mijn lidmaatschap op dit forum: ik wil mezelf verbeteren in het lezen van boeken en schrijven van recensies. Gewoon omdat ik het idee heb niet altijd uit het boek te halen wat er in zit. Door daarna een kort stuk te schrijven over het boek denk ik meer te kunnen reflecteren en op zoek te gaan naar de achterliggende gedachte van het boek.
Hartelijke groet,
Marjolein

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Marjo » 01 Jul 2017, 22:01

Verwarrend deze naam! Ik las je bijdrage, en moest even goed kijken, want dat had ik toch echt niet gepost!
Maar je ben natuurlijk van harte welkom, welke naam je ook hanteert!

Om uit een boek alles te halen wat er in zit, moet je de tekst haast bestuderen! Want er zitten bij iedere nieuwe lezing weer nieuwe elementen in die je eerder niet opgemerkt had. Ik laat het boek even betijen en bedenk dan wat ik er over zou vertellen aan een ander. Dat is meestal wel de kern. En dan komt er natuurlijk van alles bij. Maar je hebt gelijk: je mist altijd dingen.

rob49
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 Dec 2018, 13:05

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor rob49 » 06 Dec 2018, 11:53

Hallo allemaal,
Zoals heel veel op dit forum ben ik, Rob, niet alleen een verwoed lezer maar probeer ook zelf te schrijven. Ik heb diverse kinderverhalen geschreven en een jeugdboek. Nu ook een boek over mijn ervaringen als remigrant naar Oostenrijk. Verwoord in een roman. Hoewel reeds in de herfst van het leven, zoals het zo mooi heet, hoop ik toch nog veel te kunnen schrijven en veel te leren van jullie op dit forum. Voor diegenen die wat meer willen weten, mijn website is: www.robsoutendijk.nl

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Dettie » 11 Dec 2018, 14:02

Dag Rob,
Welkom op Leestafel!
We hebben inmiddels al contact gehad en zoals je gelezen hebt, ben ik wel benieuwd naar jouw boek.

Ik hoop dat je het naar je zin hebt bij Leestafel.

Dettie
op de rand van de herfst van haar leven ;-)

Robelia
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 Okt 2015, 21:31
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Robelia » 01 Feb 2021, 17:52

Hallo lieve lezers
Ik ben Rob Huis in 't Veld en woon in het Frieze Ferwert.
Ik lees heel veel en heb een veelzijdige smaak
Sinds kort met mijn Blog Robelia.nl aan de gang.
Ik dicht en schrijf zelf ook stukjes
Hoop hier vaak terug te komen
gegroet

nb Nu bezig met Emely Dickinson

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Dettie » 02 Feb 2021, 13:17

Hallo Rob

Welkom op Leestafel.

Je weet dat we ook een poëziesite hebben? http://www.poezie-leestafel.info
Daar gebeurt momenteel niet zo heel veel, je moet namelijk voor elk gedicht toestemming vragen om het te plaatsen, en dat werd wel erg veel werk, misschien als ik weer meer tijd heb dat ik er weer wat aan ga doen, maar wat er al staat is erg de moeite waard..
Wel zijn er regelmatig nieuwe recensies over dichtbundels te vinden.

Zelf lees ik ook bijna alles, behalve thrillers, horror en SF.

Hopelijk heb je het naar je zin bij Leestafel.

Hartelijke groet

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Renate » 15 Feb 2021, 15:20

Ik heb een boek met alle gedichten van Emily Dickinson. Ik heb ooit voor een klein literair theater in Den Haag muziek gecomponeerd bij 2 van haar gedichten.

PMotte
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 Jul 2023, 16:29
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor PMotte » 21 Jul 2023, 20:57

De twee jongste leden zijn volgens mij geen echte leden (voilà, ik ben er nog maar, en ik bemoei me al - een voorproefje van wat jullie te wachten staat)

Mijn felicitaties aan de twee leden die zich aansloten in 1970! Verstommend! :lol:
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte, gebruik door AI niet toegelaten, no use by AI allowed

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Dettie » 22 Jul 2023, 08:09

Dag PMotte, welkom hier.
Haha ja, dat 1970 is iets aparts hè, dat zat in het programma toen we het forum openden het is ook niet weg te krijgen.
Hopelijk heb je het naar je zin aan de Leestafel.

Dettie

PMotte
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 Jul 2023, 16:29
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor PMotte » 22 Jul 2023, 11:18

Dank je. Zoiets komt geleidelijk. In december 2005 ontstond Ezzulia. Ik sloot me aan in november 2006, maar begon waarschijnlijk pas in 2009 te posten. ik vind in elk geval niets terug dat ouder is. En waarschijnlijk deed ik het toen ze begonnen met een rubriek waarin leden een lijst van hun gelezen boeken konden bijhouden. En toen we bericht kregen dat ze gingen sluiten, hebben Comicbookpro en ik samen uitgezocht of we ermee konden doorgaan.
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte, gebruik door AI niet toegelaten, no use by AI allowed

PMotte
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 Jul 2023, 16:29
Contact:

Re: Beter laat dan nooit

Berichtdoor PMotte » 30 Sep 2023, 11:58

librije schreef:Hallo allemaal,

Dankzij Bernadet heb ik via Bookcrossing de Leestafel ontdekt. Daar ben ik zo enthousiast over, dat ik me er al helemaal ingestort heb, zonder de tijd (en het fatsoen!) te nemen me voor te stellen.
Ik ben Jannie, op het internet meestal Librije. Op dit forum zijn beide "aanspreektitels" toegestaan :P .

Ik ben 59, getrouwd, moeder van 3 volwassen kinderen en oma van 3 kleindochters. Ik ben altijd dol op lezen geweest. Toch is het er een tijd niet van gekomen: te druk met gezin, baan en huishouden. Sinds mijn man in de VUT zit (nou ja, zit....), wonen we in Zeeuws-Vlaanderen en met een fantastische bibliotheek in de buurt is het weer volop gaan kriebelen (je kunt gratis alles laten komen dat ergens in een Zeeuws-Vlaamse bieb aanwezig is en dat zelf thuis via internet opzoeken).


Librije... die naam klinkt me geweldig bekend in de oren, maar ik weet niet van welk forum ik ze ken. Pure Fantasy? De Santoriaanse Kronieken? Ezzulia?
Op Hebban is er geen Librije.
En op internet zoeken, heeft me tot nu toe niets opgeleverd.
Maar als het citaat hierboven correct is, dan is ze nu... 76!
Nu, ik hoop dat ze nog op internet actief kan zijn, maar misschien heeft ze nu heel andere interesses.
Ik zal eens via Bookcrossing proberen. Als dat nog bestaat.

PS: altijd een geweldig pseudoniem geweest voor een lezer: Librije! "vrij", "boek" en "bibltioheek" zitten er allemaal in verweven.
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte, gebruik door AI niet toegelaten, no use by AI allowed

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Dettie » 30 Sep 2023, 12:31

Librije is lang actief geweest op Leestafel. Nu heeft ze een prachtige eigen site, maar ik weet niet of dat onder de naam Librije is of onder haar eigen naam. https://mijnboekenkast.blogspot.com
Ze zat volgens mij ook bij Literair Nederland, maar dat weet ik niet zeker.
Ze is dus nog steeds bezig met boeken.

Dettie

PMotte
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 Jul 2023, 16:29
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor PMotte » 30 Sep 2023, 12:49

Dank je wel. Het ziet er inderdaad een goede site uit.
Het enige bericht dat ik tot nu toe heb gezien, is ondertekend met Jannie Trouwborst.
En het jongste bericht dateert van donderdag 27 oktober 2022, dus dat is al bijna een jaar geleden.
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte, gebruik door AI niet toegelaten, no use by AI allowed

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor Dettie » 30 Sep 2023, 14:17

Ja Jannie is Librije!

Dettie

PMotte
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 Jul 2023, 16:29
Contact:

Re: LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Berichtdoor PMotte » 30 Sep 2023, 15:04

Dettie schreef:Ja Jannie is Librije!

Dettie


Dat wist ik door haar bericht hier op Leestafel, maar weten de Librije Jannie heet, is niet genoeg om ze via G te vinden. Vroeger ging dat naar mijn gevoel toch gemakkelijker.
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte, gebruik door AI niet toegelaten, no use by AI allowed


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten