LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Sep 2007, 22:50

Ik kan je niet helpen met je vraag DIDI, ik lees zelden spannende boeken.
Misschien kunnen Marjo of Inge je verder helpen.

Dettie

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Sep 2007, 08:42

Alvast welkom DIDI. Je zult zeker genoeg naar je gading vinden. Zelf lees ik af en toe wel eens een spannend boek, maar voor mij is dit eerder een tussendoortje. Wat je mening over Aspe betreft, daar kan ik mij wel in vinden. Heb er ooit eens drie gelezen, toen zoonlief een boekbespreking moest maken.

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 26 Sep 2007, 10:32

Welkom DIDI!
Af en toe een hele spannende thriller is aan mij ook wel besteed. Het eerste wat me te binnenschiet bij jouw vraag is het volgende boek: De schreeuw van het lam van Thomas Harris. Ook de boeken van Mo Hayder laten je op en top griezelen....
Veel plezier hier bij Leestafel en tot forums!

groetjes, irene

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Sep 2007, 12:37

Hey

Mercikes voor jullie reacties.
Er hangt hier echt een ontspannen en gezellig en vriendelijk sfeertje hé.

Ik zal seffens eens beginnen "leestafelen" :lol:

Gast

Berichtdoor Gast » 26 Sep 2007, 15:40

Hallo Irene

Weet je dat ik het boek de schreeuw van het lam eigenlijk in m'n boekenkast heb staan.... Heb het ooit eens gekocht tijdens een actie van de krant, maar doordat ik het van de film kende, ben ik er nooit aan begonnen. Iets hield me tegen.
Misschien moet ik er toch maar eens de moeite voor doen.
Die andere - Mo Hayder - heb ik alvast genoteerd, moest ik die eens ergens tegenkomen.

Bedankt voor de tips!!

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 28 Sep 2007, 17:12

Welkom op Leestafel, Didi!

Heb je 'Triptiek' van Karin Slaughter al gelezen? Met dat boek zat ik echt op het puntje van mijn stoel!

Groetjes, kim

Gast

Berichtdoor Gast » 28 Sep 2007, 17:30

Hallo Kim

Nee, triptiek heb ik nog niet gelezen. Want die heb ik ook nog niet. Ik heb 4 boeken van Karin Slaughter, maar ze heeft er al enkel meer. Dus, als ik die te pakken krijg, zal ook dat boek me goed meevallen.

Ik heb ondertussen al wel een boek van Tess Gerritsen gelezen en het volgende ligt klaar. Als "De chirurg" even goed is als "De Zondares", dan wordt ze voor mij misschien ook een favoriet. Ook heel goed en spannend !

kim
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 Jan 2007, 16:18
Locatie: België

Berichtdoor kim » 02 Okt 2007, 18:24

DIDI schreef:Hallo Kim

Nee, triptiek heb ik nog niet gelezen. Want die heb ik ook nog niet. Ik heb 4 boeken van Karin Slaughter, maar ze heeft er al enkel meer. Dus, als ik die te pakken krijg, zal ook dat boek me goed meevallen.

Ik heb ondertussen al wel een boek van Tess Gerritsen gelezen en het volgende ligt klaar. Als "De chirurg" even goed is als "De Zondares", dan wordt ze voor mij misschien ook een favoriet. Ook heel goed en spannend !


Hey Didi,

gewoon ter info nog: "Triptiek" is een losstaand boek van Karin Slaughter (behoort niet tot de Sara Linton serie) en kan je dus los van haar andere boeken lezen. Als je het te pakken kan krijgen, zeker een aanrader wat mij betreft!

Ik heb nog niets gelezen van Tess Gerritsen, maar haar boeken komen zeker nog eens aan de beurt! ;)

Groetjes, kim

Ko
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 Okt 2007, 23:15
Locatie: Tilburg

Stel me ook maar eens voor

Berichtdoor Ko » 24 Okt 2007, 00:12

Ik ben Ko de Laat en ik ben werkzaam als schrijver en freelancejournalist.

Een greep uit mijn werkzaamheden: artikelen voor Brabants Dagblad, columns voor div. websites, bijdragen aan lokale theaterproducties, af en toe een kinderversje voor Okki, paar boeken over Tilburgse onderwerpen en eens per jaar een dichtbundel.
Over dat laatste onderwerp vertel ik in een ander topic binnenkort wat meer.

Ben als lezer nogal een omnivoor, maar ook daarover wellicht een andere keer meer.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Okt 2007, 09:44

Welkom bij Leestafel Ko.

Je bent een drukbezet mens zo te lezen.
We hebben ook een apart item voor kinder- en jeugdpoëzie
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=3573
misschien vind je het leuk daar eens te kijken en we hebben veel poëzie voor volwassenen.

Zelf lees ik ook van alles alleen geen thrillers en science fiction.

Dettie

Ko
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 Okt 2007, 23:15
Locatie: Tilburg

Berichtdoor Ko » 24 Okt 2007, 09:58

Dettie schreef:Welkom bij Leestafel Ko.

Je bent een drukbezet mens zo te lezen.
We hebben ook een apart item voor kinder- en jeugdpoëzie
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=3573
misschien vind je het leuk daar eens te kijken en we hebben veel poëzie voor volwassenen.

Zelf lees ik ook van alles alleen geen thrillers en science fiction.

Dettie


Dank je, Dettie. Ik lees ook (vrijwel) geen thrillers en science fiction.
Leuke thread inderdaad, zitten mooie gedichten bij.
Overigens zijn de bundels die ik jaarlijks uitgeef ook bundels voor volwassenen, voor kinderen schrijf ik maar heel sporadisch.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Okt 2007, 11:02

Ik zat al te denken waar ken ik je naam van...
maar ik kom je snelsonnetten vaak tegen bij gedichten.nl

Dettie

Ko
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 Okt 2007, 23:15
Locatie: Tilburg

Berichtdoor Ko » 24 Okt 2007, 11:20

Ja, klopt. Elke dinsdag.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 24 Okt 2007, 12:34

Welkom op Leestafel, Ko.

Hopelijk vind je hier een en ander naar je zin.

Tiba.

Ko
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 Okt 2007, 23:15
Locatie: Tilburg

Berichtdoor Ko » 24 Okt 2007, 13:08

Dank je, Tiba.
Ja, ongetwijfeld. Die link waar Dettie me op attent maakte was al erg leuk, dus er zal zeker meer zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 Okt 2007, 21:44

Welkom Ko.

Nemesis
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 Nov 2007, 20:50
Locatie: Ertvelde
Contact:

Nemesis

Berichtdoor Nemesis » 24 Nov 2007, 21:08

Hallo daar!

Ik ga eens kort uit de doeken doen hoe ik op die forum ben gekomen. Ik vind het zelf wel een leuk verhaal, daarmede.

Sinds het begin van dit schooljaar hebben we een vervanger voor Latijn op school. In het begin was dat even aanpassen. Hij heeft namelijk nogal een aparte manier van lesgeven, die ik na een tijdje enorm ging appreciëren. Hij is een echte intellectueel en sleurt bij vele van zijn Latijnse teksten citaten en fragmenten van nobelprijswinnaars, wereldverbeteraars en andere wonderlijke persoonlijkheden. Via vie kwamen we te weten dat Mr. De Smul ook poëzie schrijft.
Aangezien we hem binnenkort verliezen, (de oorspronkelijke leerkracht keert terug) dachten we erover om hem een afscheidscadeautje te geven. Ik schoot meteen in actie en bedacht allerlei dingen die we hem konden geven. daarom besloot ik dus ook es zijn naam in te typen op google.
Wat vind ik nu? Blijkt dat Mr. De Smul niet alleen poëzie voor zichzelf schrijft maar ook al heuse dichtbundels heeft, die gepubliceerd zijn, onder het pseudoniem Sacha Blé.
Op mijn zoektocht naar schrijfsels van hem op het net kwam ik dan op deze site terecht.

Dan gaan we even verder met iets over mezelf. Mijn leven bestaat er dan ook niet enkel uit beate bewondering te koesteren voor mijn leerkracht Latijn.
Daarnaast lees ik ook graag boeken; Vanalles en nog wat, mss iets minder het spannende genre. Vooral romans. Tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk van de literatuur te ontdekken.
Verder ben ik veel met muziek bezig. Vooral StuBrumuziek. Bloc Party, Muse, Crowded House, Maxïmo Park zijn enkele van mijn favoriete groepen.
Ik sport heel graag: badminton maar ook andere sporten beoefen ik actief en passief.
Ik geef leiding voor Kazou (vakantiedienst cm), dus als je je kindjes op kamp stuurt met de cm kan het gebeuren dat ze met mij meegaan. Ook geef ik speelplein.
Sinds een maand of zes doe ik journalistenwerk voor de site www.gobots.be; al stelt dat allemaal niet zo veel voor. Enkele recensietjes schrijven, wnn ik daar zin in heb.
Op school zit ik in 6de jaar (ik ben dus 17) Grieks-Latijn. Ik ga graag naar school en daar ben ik blij om.

Lieve groetjes
van Nemesis (Joris depouillon)
Laatst gewijzigd door Nemesis op 25 Nov 2007, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.

// G.G. Marquez - Honderd jaar eenzaamheid //

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 24 Nov 2007, 21:18

Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.


Kijk..met zo'n onderschrift heb je meteen mijn aandacht....de mooiste beginzin die ik ken,
en ook nog zo'n mooie introductie.

Welkom,
en veel leestafelplezier.

Groeten
Willeke

Nemesis
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 Nov 2007, 20:50
Locatie: Ertvelde
Contact:

Berichtdoor Nemesis » 24 Nov 2007, 21:20

Prachtig boek hé :D

Omdat Mr. De Smul er maar over bleef doordrammen heb ik hem toch maar eens gelezen. :D Prachtig!
Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.



// G.G. Marquez - Honderd jaar eenzaamheid //

Gast

Berichtdoor Gast » 24 Nov 2007, 21:31

Welkom Nemesis.
Rutger

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 24 Nov 2007, 23:36

Een heel leuke introductie, Nemesis.
Welkom op Leestafel.
Sacha Blé lijkt me een fantastisch leraar te zijn!
Ik ben heel blij dat je door hem op te zoeken bij Leestafel terecht bent gekomen. Hopelijk heb je het hier naar je zin. Lees je trouwens zelf ook poëzie?

Tiba (die zich afvraagt waarom je als nick-name, Nemesis, godin van de wraak/vergelding koos).

P.S. Is De Smul de echte naam van Sacha Blé? Of is dat een verzonnen naam?

Nemesis
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 Nov 2007, 20:50
Locatie: Ertvelde
Contact:

Berichtdoor Nemesis » 24 Nov 2007, 23:42

Eigenlijk lees ik slechts heel zelden poëzie. Ik weet niet echt wat mijn reden daarvoor is. het interesseert mij gwn stukken minder dan boeken. Boeken, daar zit echt een verhaal in, mss mis ik dat bij poëzie.

Al is het nu misschien mijn kans om dat ongeëxploiteerde deel van de literatuur te ontdekken.

Ik kan je vertellen: hij is fantastisch, hoe de man met zijn vak bezig is! :| Ik ken zo niemand. Wat een bewondering hij koestert voor al die klassieke dichters en redenaars en schrijvers, fenomenaal!

Nou, waarom ik die naam koos? Ten eerste houd ik van de oud-Griekse mythologie en wereld. En ten tweede... nou, ik vond gewoon dat die mooi en stoer klonk, en daarom was ik hem ook beginnen gebruiken op andere sites en fora. Nu ben ik er zowat mee vergroeit.

Gr
Nemesis :D
Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.



// G.G. Marquez - Honderd jaar eenzaamheid //

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Nov 2007, 09:33

welkom, welkom nemesis,

Inderdaad een erg leuk verhaal wat je over je leraar vertelt.

Misschien vind je het leuk om hier je belevenissen te vertellen met poëzie. We kunnen altijd proberen je dingen uit te leggen. Maar niets moet hoor.

Spannende boeken lees ik ook niet zoveel. Enne ik ben gek op recensietjes :D Lees je voornamelijk jongerenboeken of meestal boeken voor volwassenen?

Groetjes
Dettie

Nemesis
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 Nov 2007, 20:50
Locatie: Ertvelde
Contact:

Berichtdoor Nemesis » 25 Nov 2007, 10:13

Volwassenen boeken natuurlijk. Het stadium van jongerenboeken ben ik al een tijdje ontgroeid. Hoewel ik wel trouw de laatste uit de Harry Potterreeks uitgelezen heb zodra die uit was in het Engels. Een jeugdzonde misschien.
Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.



// G.G. Marquez - Honderd jaar eenzaamheid //

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Nov 2007, 10:25

Ja dat dacht ik al dat je volwassenenboeken zou lezen.
Maar ik was gewoon even nieuwsgierig. :oops:
Harry Potter wordt door veel mensen hier gelezen, ik denk dat leeftijd niet zoveel uitmaakt bij die boeken.
Ik lees zelf graag kinder- en jeugdboeken vooral als ik moe ben.

Welk boeken vind jij mooi om te lezen?
(Bij mij hangt het erg van m'n bui af)

Groetjes
Dettie


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten