LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
Nemesis
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 Nov 2007, 20:50
Locatie: Ertvelde
Contact:

Berichtdoor Nemesis » 25 Nov 2007, 11:58

Soms lees ik liever eens het lichthoofdige genre, zoals vlotgeschreven Fantasy. De Shannara-trilogie is daar een voorbeeld van. Hoogst voorspelbaar geschreven, maar o zo zalig om je in te laten meesleuren.

Nouja verder probeer ik zo nogal wat boeken te lezen van Gouden Uil winnaars. Heb zo dat lijstje es afgeprint van de laatste jaren. Ben fan geworden van Dimitri Verhulst na De helaasheid der dingen.

Verder lees ik gewoon wat de mensen mij aanraden. Ik sta voor heel veel open!
Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.

// G.G. Marquez - Honderd jaar eenzaamheid //

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Nov 2007, 12:14

Verder lees ik gewoon wat de mensen mij aanraden. Ik sta voor heel veel open!


He dat is leuk.
Hier staan de boeken die een van ons net gelezen heeft
http://www.leestafel.info/productssimple.html
en daar staat ook een link naar ons archief waar ook heel veel verslagen van boeken die we gelezen hebben staan, misschien zie je daar ook wel boeken bij die je mooi of goed lijken.

Dettie

Plinius
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 Nov 2007, 09:05
Locatie: Schiedam

nieuw

Berichtdoor Plinius » 28 Nov 2007, 18:29

Hee, ik had me ook zomaar kunnen voorstellen, i.p.v. rechtstreeks in een discussie te duiken, zie ik nu. Nu dan maar.
Ik ben Plinius, vrouw, leraar (geef Engels aan 50plussers), partner, liefhebber van boeken, katten, planten en stilte (waarmee niet gezegd is dat ik niet van muziek houdt).
Ik lees vanalles, behalve erg romantische en erg harde dingen, maar ik ben vooral geinteresseerd in boeken die me weer een nieuw aspect van de mens of van de wereld laten begrijpen. Boeken zijn altijd mijn vervoermiddelen geweest naar tijden en plaatsen waar ik nooit zal komen, en ik denk dat dat voor jullie ook zo zal zijn.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Nov 2007, 18:32

Ha Plinius!

Echt ontzettemd leuk dat je je hier aangemeld hebt! Ben ik erg blij mee!

Liefs Dettie

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 30 Nov 2007, 09:59

Hai Plinius leuk dat je je hebt ingeschreven!
Welkom.

groetjes, irene

Nemesis
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 Nov 2007, 20:50
Locatie: Ertvelde
Contact:

Berichtdoor Nemesis » 30 Nov 2007, 18:32

Welcome!
Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.



// G.G. Marquez - Honderd jaar eenzaamheid //

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 01 Dec 2007, 12:39

Welkom op Leestafel, Plinius.
Hopelijk vind je hier een en ander naar je gading.

Tiba.

Bookiewurm
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 Feb 2007, 15:06

Berichtdoor Bookiewurm » 02 Dec 2007, 14:15

Welkom!!

sunlarmo
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 Nov 2007, 12:32
Locatie: Deurne (BE)

Berichtdoor sunlarmo » 02 Dec 2007, 16:29

Oh! Ik zie hier een voorstel-topic, dus tijd om me even kort voor te stellen!

Ik ben Sunlarmo, 23 jaar, nog steeds van het vrouwelijke geslacht (niet dat ik daar verandering in wil brengen :)), ik woon in Antwerpen, ik ben een gelukkige niet-vrijgezel, maar nog niet getrouwd en nog geen kinderen. Ik heb een diploma bachelor in de toegepaste psychologie, en ben nu bezig met mijn master psychologie.

Ik heb een passie voor woorden, maar een zeer eclectische passie... Ik schrijf een beetje poëzie, ik lees af en toe poëzie, ik probeer de laatste tijd ook terug boeken te lezen (graag spannende boeken, thrillers, detectieves, of net romantische boeken).
Ik ben ongeveer 10 jaar geleden begonnen met poëzie te schrijven, en dit dankzij een heel goede vriendin. En daar zal ik haar eeuwig dankbaar voor zijn :)

Op dit moment ben ik bezig in een boek van Iris Johanson (de titel ontsnapt me even, en het boek ligt op mijn kot).
Voor de rest heb ik eigenlijk nog geen flauw idee wat er zich van goeds op de boekenmarkt bevindt, dus ik gebruik jullie hierbij als wegwijzer!

Waar ik ook wel zeer grote fan van ben, en ik weet niet of er hier zo nog zijn, maar ik lees/heb heel graag kinderboekjes.
Favorieten zijn de verhaaltjes van Kleine Beer, de Sterrenkindertjes (auteurs ontsnappen me nu ook even), en uiteraard de verhalen van Toon Tellegen over o.a. de eekhoorn en de mier (bv. Wisten zij alles). Niet alleen voor de verhalen zelf, maar dikwijls ook voor de tekeningen die er bij horen.


Voila, bij deze, indien nog vragen, stel ze gerust!


Groet,
Sun

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 02 Dec 2007, 17:33

Welkom op leestafel, Sunlarmo.
Ik heb je al ontmoet in de poëzie-afdeling :D .
Kinderboeken lees ik ook af en toe... dat is door Leestafel en vooral Marjo gekomen :D .

Tiba.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2007, 11:19

Welkom Sunlarmo,

Ik lees ook erg graag kinderboeken. Toon Tellegen is heerlijk om te lezen.
De boekjes van Hans en Monique Hagen zijn ook prachtig. Jubelientje is vrij bekend van hun maar helemaal mooi ook qua tekeningen is "Jij bent de liefste". Verder vind ik Sjoerd Kuijper erg leuk om te lezen, vooral zijn boeken over Robin.

Dettie

sunlarmo
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 Nov 2007, 12:32
Locatie: Deurne (BE)

Berichtdoor sunlarmo » 05 Dec 2007, 00:05

Dettie schreef:Welkom Sunlarmo,

Ik lees ook erg graag kinderboeken. Toon Tellegen is heerlijk om te lezen.
De boekjes van Hans en Monique Hagen zijn ook prachtig. Jubelientje is vrij bekend van hun maar helemaal mooi ook qua tekeningen is "Jij bent de liefste". Verder vind ik Sjoerd Kuijper erg leuk om te lezen, vooral zijn boeken over Robin.

Dettie



Hans en Monique hagen komen me bekend voor... Ik zal vrijdag (als ik terug thuis ben) eens kijken of ik daar iets van heb liggen!
En "jij bent de liefste" is een geweldig mooi boekje :)

C@rolien
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 Dec 2007, 20:04
Locatie: Tilburg

C@rolien stelt zich voor

Berichtdoor C@rolien » 23 Dec 2007, 23:17

Hallo, ik zal me even voorstellen.

Ik ben Carolien, 37 lentes jong, moeder van 2 kinderen.

Mijn grootste hobby is natuurlijk lezen. Naast lezen, ben actief bij verschillende (boeken)fora op internet. Zo nu en dan probeer ik sportief bezig te zijn op de sportschool of tijdens een tochtje op mijn ligfiets. Ik ben gek op theater, met name musicals en cabaret, maar ga de laatste tijd veel te weinig. Ook vind ik het gezellig om te gaan stappen met vrienden. Verder ben ik dol op kamperen met tent.

Wat betreft het lezen... ik ben een echte alleslezer. Na een jarenlange leesdip, zit ik sinds een maand of 5 weer met regelmaat met mijn neus in een boek. Voorheen las ik voornamelijk romans/ literatuur. De laatste tijd wissel ik dit steeds vaker af met thrillers en fantasy. Vooral die afwisseling houdt voor mij het lezen boeiend.

Mijn zoon van 11 is al net zo gek op lezen. Zijn voorkeur gaat vooral uit naar fantasy, met natuurlijk Harry Potter als favoriet. Mijn dochter van 8 laat zich liever voorlezen. :)

Groetjes, Carolien

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Dec 2007, 17:11

Welkom C@rolien!

Hopelijk heb je het naar je zin hier op Leestafel.
Leuk dat je je even voorstelt.

Groetjes en fijne dagen.

Dettie

Anja

Berichtdoor Anja » 05 Jan 2008, 15:30

Aan alle nieuwe leden; Van Harte Welkom en heel veel forumplezier :)

Verder wil ik iedereen het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar :) xxx

Oscar Luijben
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 Feb 2008, 12:10
Locatie: Ootmarsum

Oscar stelt zich voor.

Berichtdoor Oscar Luijben » 21 Feb 2008, 13:09

Vijftig jarige diversionist in ruste, doet veel vrijwilligers werk, zingt, leest en geniet van het leven. Ik hoop hier leuke lees en schrijf tips te vinden.
Nescio sed curiosus sum – Ik weet het niet, maar ben nieuwsgierig!

Onder een vuurtoren is het altijd donker.

Een rots in de branding ligt altijd in het water.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 Feb 2008, 13:55

Alvast welkom Oscar.

Rutger

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 21 Feb 2008, 14:12

Van harte welkom Oscar. Veel plezier op Leestafel. Pas maar op, voor je het weet is je lijst van te lezen boeken tot duizelingwekkende hoogte gegroeid!

Joanazinha

cascabel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 Mar 2008, 11:47

Berichtdoor cascabel » 01 Mar 2008, 13:13

Hallo,

Ik ben Bel, 'n studerende moeder, heb kinderen op de middelbare school die niet van lezen houden en 'n man die ook zelden een boek vasthoudt ;) Sterker nog, mochten we maar enigszins in de búúrt van 'n boekenwinkel komen, er wordt alles in de strijd gegooid om te voorkomen dat ik de winkel binnen ga. (trap ik niet meer in, ik herken de tactiek 8) )
Ik was op internet op zoek naar een voorbeeld van een werkstuk over 'n schrijver met bijbehorend werk en dan kom ik deze site tegen... Was dat 'n paar jaar geleden gebeurd, dan was ik waarschijnlijk niet eens met m'n studie begonnen :mrgreen:
Ik ben bezig met Spaans en heb net 3 boeken van Rosa Montero gelezen: Mooi en donker, Als een koningin zal ik je behandelen en De dochter van de kannibaal. Ik was dus op zoek naar informatie over deze schrijfster en deze werken en moet me nu echt beheersen om hier niet álles te gaan lezen (het kriebelt, het kriebelt! net zo onrustig als buiten). Ik ben nog aan het uitzoeken hoe de zoekfunctie werkt om zoveel mogelijk afleiding te voorkomen. (wat ik ook intik, ik krijg minstens 100 topics :? )
Ik heb geen flauw idee hoe zo'n werkstuk er uitziet, dus ik ga verder zoeken. (tips zijn welkom natuurlijk)

Groetjes!!! :love5:

Gast

Berichtdoor Gast » 01 Mar 2008, 15:40

Welkom Cascabel. Veel leesplezier.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Mar 2008, 15:41

Welkom cascabel.

Spaans! moeilijke taal om te leren (die verleden tijden!) maar wel een mooie taal.

Hier zie je allemaal sites over een werkstuk maken.
http://www.google.nl/search?sourceid=na ... q=werkstuk

en heb je al eens bij de Spaanse bibliotheek gekeken?

Momenteel lees ik ook een Spaanse schrijfster, Imma Monsó Een man een woord. Erg mooi boek.

Groetjes
Dettie

cascabel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 Mar 2008, 11:47

Berichtdoor cascabel » 01 Mar 2008, 21:44

O aardig van je!! Dank je.

Tja Spaans, hoe meer ik weet, hoe moeilijker ik het vind.

En lezen, normaal vind ik het heerlijk om te lezen hoor maar nu, ik moet nu zo'n boek binnenstebuiten keren en da's niet echt lekker relaxen met 'n boek op de bank.

Ik heb inmiddels 'n opzet gevonden voor zo'n werkstuk, ergens op 'n site van de universiteit Groningen. Toch handiger met zo'n 'schema'. Als ik weer college heb hoor ik wel of het goed is.

groetjes!

Anny

Berichtdoor Anny » 08 Mar 2008, 10:11

dag iedereen

ik ben anny, ik ben 24 en ik kom uit belgië.

de site en het forum zien er veelbelovend uit!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 Mar 2008, 10:40

Welkom Anny. Je vindt hier zeker wel iets naar je gading.

Rutger

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 08 Mar 2008, 12:06

Welkom Anny,

Ik wens je veel leesplezier aan de Leestafel.

groetjes
Dettie


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten