Gnoe zwaait naar bekenden en onbekenden!

Leden stellen zich voor
Gnoe
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Okt 2010, 21:02
Contact:

Gnoe zwaait naar bekenden en onbekenden!

Berichtdoor Gnoe » 12 Okt 2010, 21:23

Hallo, ik ken de Leestafel al heel lang maar nu ik er toevallig weer eens langskwam (en wilde reageren), heb ik me ook maar eens aangemeld.

Verschillende mensen zullen me kennen van de Boekgrrls, waar ik al vele jaren lid van ben. Maar op internet gebruik ik liever een nickname.

Wat informatie over mij:
Mijn favoriete auteur aller tijden is David Mitchell, op de tweede plaats komt waarschijnlijk Barbara Gowdy (vooral haar boeken Mr. Sandman en The White Bone, de Nederlandse vertaling daarvan is helaas niet zo goed geloof ik). En zo is ook meteen duidelijk dat ik dus vaak in het Engels lees. ;) Vooral fictie maar soms ook non-fictie.

Genres die ik niet echt kan waarderen zijn kinderboeken, YA (young adult), fantasy. Ik ben dus 1 van die 3 Nederlanders die Harry Potter niet heeft gelezen. ;)

Daarentegen lees ik wel weer aardig wat Japanse literatuur. Maar niet in het Japans! ;) Haruki Murakami staat bijvoorbeeld ook heel hoog in mijn lijstje favorieten. Zijn laatste boek, 1Q84, ligt al sinds de dag van uitkomen op de plank, maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten die tweedelige pil op te pakken...
\\\///\\\///\\\///\\\///\\\///\\\
Kom eens langs op Graasland!

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Okt 2010, 10:42

Ha Gnoe. Ik dacht al: een bekende naam, zouden er twee van zijn? Niet dus..
Ik heb die Murakami hier naast me liggen, en ik pak ze ook maar steeds niet. Dat ligt deels aan al de 'moet'-boeken, maar toch, dat is het niet. Als ik iets echt wil lezen laat ik er alles voor liggen, dus waarom doe ik het niet????

Gnoe
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Okt 2010, 21:02
Contact:

Berichtdoor Gnoe » 13 Okt 2010, 11:18

Marjo schreef: Dat ligt deels aan al de 'moet'-boeken, maar toch, dat is het niet. Als ik iets echt wil lezen laat ik er alles voor liggen, dus waarom doe ik het niet????

Ja ik heb ook steeds zin in iets anders (/dunners, misschien omdat ik momenteel niet zo veel lees) en soms zijn het de moeten-boeken maar dat heb ik inmiddels een beetje van me afgezet. Ik ga er maar niet mee zitten. Als het niet zo nieuw was dan had ik het misschien wel aanbevolen voor de Boekgrrls leeslijst maar nu is het nog te lastig om aan te komen in de bieb en er is ook geen paperback. Misschien volgend halfjaar ;)
\\\///\\\///\\\///\\\///\\\///\\\

Kom eens langs op Graasland!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Okt 2010, 12:31

Ha Gnoe!

De nieuwe Murakami heb ik gelezen en ik was er niet kapot van. het is natuurlijk wel weer razend knap geschreven maar ik houd niet van dergelijke verhalen. Het wordt vergeleken met In de ban van de ring en ik denk dat het klopt. Ook In de ban van de ring spreekt mij, in tegenstelling tot veel andere mensen, totaal niet aan.
Ik heb nog steeds de opwindvogelkronieken liggen van Murakami wat volgens velen een schitterend boek is. Opnieuw schrikt de omvang me af maar er zal vast een moment komen dat ik het oppak en heerlijk ga zitten lezen want andere boeken van Murakami vond ik erg prettig leesvoer. Het verhaal van het schaap is mijn favoriet.

(We zijn nu al met 2 van de 3 trouwens want Harry Potter heb ik ook niet gelezen. )

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Okt 2010, 14:49

Ik ben de derde...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 13 Okt 2010, 21:11

Ha Marjo, jij Harry Potter niet gelezen?

Hier vertel je dat je met de halfbloedprins bezig bent.

http://oscar.messageboard.nl/7067/viewt ... 2632#22632

En hier vertel je nog eens dat je ze gelezen hebt

http://oscar.messageboard.nl/7067/viewt ... 5290#55290


Of waren ze zo erg dat je het niet meer wil weten? :mrgreen:

Dettie


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten