Christien stelt zich voor

Leden stellen zich voor
Christien Boomsma
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 Nov 2009, 21:36
Contact:

Christien stelt zich voor

Berichtdoor Christien Boomsma » 06 Dec 2009, 15:36

Hoi allemaal!

Ik ben Christien, lettertjesmens vanaf het moment dat ik letters kon maken, geloof ik. Ik ben een fanatiek lezer - zonder boek om te lezen ben ik altijd een beetje onthand - maar sinds een half jaar of zo mag ik mezelf ook officieel schrijfster noemen. Mijn eerste boek 'Zus voor één nacht' een jeugdfantasyroman voor kinderen vanaf 11 jaar is dit voorjaar verschenen bij uitgeverij de Vier Windstreken. Toch wel een droom die is uitgekomen: het feit dat ik mijn hersenspinsels nu mag delen met anderen vind ik gewéldig.

En lezen? Veel fantasy (Juliet Marillier, Diana Gabaldon, Tolkien, Ursula Leguin)en veel jeugdboeken (Paul Biegel, Tonke Dragt). Ik hou ervan om te vluchten in een boek en erin weg te dromen. Zéker als ik het druk heb - en dat is tegenwoordig bijna altijd.

In rustiger tijden ben ik niet vies van zwaarder werk: Franz Kafka, Marquez).

En ik verheug me erop de lliefde voor lettertjes te delen...

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 08 Dec 2009, 20:44

Welkom Christien!

Een eerste boek uitgeven bij De vier Windstreken nog wel! Die uitgeverij staat bij mij hoog in het vaandel. Zij hebben altijd goede en mooi verzorgde boeken.

Zelf kan ik me een leven zonder lezen niet voorstellen, net wat jij schrijft, zonder boek voel ik me onthand.
Als kind heb ik veel boeken van W.G. van der Hulst gelezen (katholiek opgevoed) en huilde tranen met tuiten bij die zielige verhalen. Ook Pinkeltje en Wipneus en Pim waren favoriet maar eigenlijk las ik alles wat ik in handen kon krijgen en dat is nu nog zo.
De jeugdboekschrijvers zoals Paul Biegel ontdek ik nu pas zo'n beetje en ik geniet er erg van.

Ik ben niet echt een fantasylezer maar wel een fanatieke lezer.
Favoriete boeken; Gloed van Sandor Marai, Boven is het stil van Gebrand Bakker, Over het water van H.M. van den Brink, Spiegel van mijn geheugen van Raymonde Padmos en ik ben groot fan van de boeken van Gerard Reve. Godenslaap van Erwin Mortier is het nieuwste boek dat in mij favorietenlijst geplaatst is.

Groet
Dettie
(oprichtster van Leestafel)


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten